8 کاری که می‌تواند وب‌سایت شما را خراب کند

وردپرس
8 کاری که می‌تواند وب‌سایت شما را خراب کند
تاریخ انتشار: 3 ماه پیش تعداد بازدید: 190 دسته بندی: عمومی

با وجود بیش از 200 میلیون وب‌سایت فعال در سراسر جهان،  اگر چه رقابت سخت اما هنوز فرصت‌هایی برای تعامل با کاربران و مشتریان بالقوه آنلاین وجود دارد.  وب‌سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست؛ یک وب‌سایت بد می‌تواند به سرعت به شهرت فرد یا کسب و کار آسیب برساند. در ادامه در مورد آنچه یک وب‌سایت بد را ایجاد می‌کند توضیح خواهم داد:


  1. تجربه کاربری ضعیف (UX)

UX شامل میزان معنادار، مرتبط و رضایت بخشی یک کاربر در یافتن سایت است. UX برای تجارت و بازاریابی بسیار مهم است و می‌تواند مستقیم بر درآمد شما تاثیر بگذارد. با این حال، یک وب‌سایت بد مانع از رشد کسب‌وکار می‌شود، زیرا کاربران از سرعت بارگذاری ضعیف، چیدمان‌های درهم و برهم و ناوبری گیج‌کننده ناامید می‌شوند.

تصور کنید به یک فروشگاه می‌روید و از تابلوها و علائم برای یافتن چندین محصول استفاده کنید. شما سعی می‌کنید از یک دستیار فروشگاه کمک بخواهید، اما آنها شما را نادیده می‌گیرند یا راهنمایی‌های نادرست انجام می‌دهند. در نهایت، وقتی سعی می‌کنید در صندوق، پرداخت کنید، آنها فقط یک گزینه پرداخت غیرامن را قبول می‌کنند؛ این یک تجربه کاربری بد است.

اگر متوجه شدید که UX شما نیاز به بهبود دارد، عملکردها و مزایای تست UX را برای شناسایی مناطق مشکل دار در نظر بگیرید.

  1. سرعت لود آهسته

کاربران معمولا اگر صفحه‌ای در عرض سه ثانیه یا کمتر بارگیری نشود، آن را ترک می‌کنند، بنابراین شما باید روی سرعت لود سایت خود تمرکز کنید. در دنیای دیجیتالی مدرن و پرشتاب، که در آن سایت‌های دیگر در کمترین زمان بارگذاری می‌شوند، کاربران برای یک سایت کند منتظر نمی‌مانند.
اگر بارگذاری سایت شما بیشتر از اکثر موارد طول می‌کشد، می‌توانید سرعت سایت خود را با موارد زیر افزایش دهید:

  • فشرده سازی تصاویر
  • بهینه سازی کد
  •  استفاده از شبکه تحویل محتوا (CDN)
  • و ...
  1. طراحی، چیدمان و زیبایی شناسی 

چندین چیز وجود دارد که به طراحی بد وب‌سایت کمک می‌کند و می‌توانند تاثیر ماندگاری بر جای بگذارند. متاسفانه، طراحی نامرتب، منسوخ و غیرجذاب بصری پر از تصاویر بی کیفیت و عناصر ناسازگار، کاربران را از بازگشت به سایت شما منصرف خواهد کرد.

عناصر طراحی شما از پالت رنگ گرفته تا انتخاب اندازه فونت و مقدار فضای سفیدی که در آن گنجانده‌اید متغیر است. عوامل متعددی در ایجاد یک طراحی زیبا و با چیدمان خوب نقش دارند و ایجاد تعادل، بسیار مهم است.

  1. عدم سازگاری با موبایل

با توجه به اینکه 60٪ از مصرف کنندگان ترجیح می‌دهند از تلفن همراه خود خرید کنند و با توجه به اینکه انتظار می‌رود این رقم در سال 2024 به 66٪ برسد؛  جای تعجب نیست که مشاغل به دنبال ایجاد طراحی‌های وب واکنش گرا (ریسپانسیو) برای تلفن همراه هستند. حتی اگر وب‌سایت شما روی دسکتاپ بسیار چشمگیر به نظر برسد، دیگر برای پاسخگویی به مخاطبان شما کافی نیست، مگر اینکه مطمئن باشید آنها هرگز از طریق تلفن همراه به سایت شما دسترسی نخواهند داشت.

سایتی که سازگار با موبایل نباشد، تجربه ضعیفی را ارائه داده و باعث می‌شود که کاربران نتوانند به طور موثر با سایت تعامل داشته باشند. کاربران اغلب سایتی را که ریسپانسیو نیست، ترک می‌کنند و گوگل هم احتمالا رتبه سایت را پایین‌تر می‌آورد. برای سنجش واکنش‌پذیری سایت خود، از ابزار Google’s Lighthouse استفاده کنید و آن را به یک طراحی واکنش‌گرا تبدیل کنید.

هاست وردپرس با وب سرور محبوب لایت اسپید و کش لایت اسپید باعث می‌شود تا سرعت لود فوق العاده‌ای را تجربه کنید.
با خرید هاست وردپرس کانفیگ حرفه ای و نظارت بر سرور به صورت پیوسته توسط تیم فنی پارسدِو انجام خواهد شد
  1. محتوای با کیفیت پایین

بدون ایجاد یک استراتژی محتوای مناسب، وب‌سایت می‌تواند محتوای بی کیفیت، ارائه ضعیف و محتوای نامربوط زیادی داشته باشد که بازدیدکنندگان را از خود دور می‌کند. مردم با قصد کاربر به یک وب‌سایت می‌آیند و وظیفه شما این است که محتوایی را ارائه دهید که با نیاز خاص آنها مطابقت داشته باشد. اگر محتوا، از جمله متن، تصاویر و ویدیوها، به خوبی نوشته و سازماندهی نشده باشد، کاربران احتمالا تجربه ناخوشایندی خواهند داشته و به جای دیگری خواهند رفت.

می‌توانید از چک‌لیست بازاریابی محتوا استفاده کنید تا به شما در برنامه‌ریزی یک استراتژی مناسب کمک کند و به شما اطمینان دهد که اصول اولیه را پوشش داده و برای بازدیدکنندگان سایتتان فراتر از آن عمل می‌کنید. محتوای خود را به عنوان افرادی در نظر بگیرید که وارد یک رستوران شده، منو را مشاهده می‌کنند، یک غذا را نمونه می‌گیرند و تصمیم دارند یک غذای کامل سفارش داده و بعد برای دریافت بیشتر برمی‌گردند. بازدیدکنندگان شما راضی بودند زیرا غذا دقیقا همان چیزی بود که آنها می‌خواستند و دکور، محیط و خدمات هم مزید بر این تجربه خوب شد.

  1. عدم بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

اکثر مردم وب‌سایت شما را از طریق یک موتور جستجو پیدا می‌کنند و تنها راهی که می‌توانند این کار را انجام دهند این است که موتور جستجو، مانند گوگل، صفحه شما را در پاسخ به درخواست جستجوی آنها ارائه دهد. اما چگونه این کار را انجام می‌دهید؟ خوب، شما باید از سئو استفاده کنید.

برای اینکه گوگل یا سایر موتورهای جستجو صفحه شما را رتبه بندی کنند، چندین پارامتر وجود دارد که سایت شما باید آنها را برآورده کند. هنگامی که مشتریان بالقوه برای یک محصول یا خدمات جستجو می‌کنند، وب‌سایت بهینه سازی ضعیف ممکن است حتی در اولین SERP ظاهر نشود.

  1. سفر کاربر، ناوبری و فراخوان برای اقدام (CTA) نامشخص

هنگامی که افراد وارد وب‌سایت شما شده‌اند، یک خواسته یا نیاز دقیق دارند. تمایل آنها می‌تواند خرید محصول یا خدمات شما باشد یا می‌توانند به اطلاعات خاصی نیاز داشته یا کنجکاو باشند. در هر صورت، شما باید راهی موثر برای پیمایش صفحه خود و کل سایت ارائه دهید. علاوه بر این، اگر می‌خواهید کاربر اقدام کند، این باید کاملا واضح باشد.
بنابراین، شما باید سفر کاربر را ترسیم کرده و در هر مرحله از راه در نظر بگیرید که آنها به چه چیزی نیاز دارند.

مانند یک فروشگاه مواد غذایی بی نظم، یک وب‌سایت بد هیچ علامت واضحی ندارد که به شما بگوید در هر راهرو چه چیزی وجود دارد. شما برای تهیه یک سبد می روید، اما هیچ سبدی برای مشتریان موجود نیست. با قدم زدن در راهروی محصولات  لبنی، مواد شوینده هم پیدا می‌کنید. تابلویی را می‌بینید که به صندوق‌ منتهی می‌شود، اما وقتی می‌رسید، یک کارمند فروشگاه سعی می‌کند پنیر سیامزگی به شما بفروشدیا از شما می‌خواهد نظرسنجی محصول را تکمیل کنید.

  1. امنیت ناکافی و فقدان عناصر قابل اعتماد

کاربران اینترنت به طور فزاینده‌ای از تهدیدات سایبری و اهمیت امنیت آگاه هستند. بسیاری از وب‌سایت‌های بد، اعتماد را تقویت نکرده یا به کاربران اطمینان نمی‌دهند که داده‌های آنها محافظت می‌شود. اگر کاربران کوچکترین ناراحتی را در رابطه با امنیت آنلاین خود احساس کنند، منتظر نمانده و حتما جزئیات شخصی و مالی خود را وارد نمی‌کنند.

چه یک سایت تجارت الکترونیک داشته باشید یا فقط بخواهید نام و آدرس ایمیل یک کاربر را درخواست کنید، باید بدانید که چگونه وب‌سایت خود را ایمن کنید زیرا امنیت ضعیف مشخصه یک وب‌سایت بد است. مطمئن شوید که فناوری و کدنویسی خود را به روز کرده، گواهینامه SSL را پیاده سازی نموده‌اید، بکاپ‌گیری را خودکار، و پرداخت‌های آنلاین خود را امن کنید.


وب‌سایت خوب چیست؟

داشتن یک وب‌سایت خوش ساخت و کاربردی برای مشاغل مدرن و حرفه‌ای ضروری است. جنبه‌های یک وب سایت خوب که باید روی آنها تمرکز کنید شامل ایجاد یک سایت با هدف مشخص که فکر و اجرا شده است. وب‌سایت شما باید کاربر محور بوده، از سئو استفاده کند و دارای مزایای رقابتی متمایز باشد.

برای ایجاد یک وب‌سایت ممتاز که فوق‌العاده کاربرپسند، امن، آموزنده، مفید است و به افزایش درآمد و رتبه‌بندی در موتور جستجو کمک می‌کند، می‌توانید از خدمات برنامه نویسی پارسدو استفاده کرده و ببینید چگونه می توانیم به شما در طراحی، ساخت، مدیریت و رشد وب سایت و حضور آنلاین معتبر کمک کنیم.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید