سرور اختصاصی پارسدو با استفاده از بهترین سخت افزار و دیتاسنترهای تراز اول ایران و جهان
بیش از ۵۰ گیگابیت ظرفیت شبکه - نصب رایگان سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مجازی ساز

آموزش راه اندازی DNS روی سرور ویندوز
آموزش راه اندازی DNS روی سرور ویندوز
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 59

آموزش راه اندازی DNS روی سرور ویندوز و پیکربندی آن در توزیع ویندوز سرور 2022 را در این مطلب ارائه می‌دهیم. DNS Server  بسیار مهم است زیرا بدون آن نمی‌توانید هیچ وب‌سایتی را پیدا کنید.  بیایید با مطالعه این مطلب تصویری در مورد نحوه راه اندازی DNS سرور ویندوز و پیکربندی آن بیشتر بدانیم .

آموزش فعال کردن پینگ روی ویندوز سرور
آموزش فعال کردن پینگ روی ویندوز سرور
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 69

ویندوز سرور 2022 به طور پیش فرض به دستور ping پاسخ نمی‌دهد. به این دلیل که پیش‌فرض فایروال ویندوز به گونه‌ای پیکربندی شده که تمام ترافیک ورودی ICMP را حذف نماید که البته می‌تواند عیب‌یابی شبکه را دشوار کند. در این مطلب نحوه پینگ کردن از طریق فایروال ویندوز در ویندوز سرور 2022 با خط فرمان یا از طریق رابط کاربری گرافیکی (GUI) آمده است.

آموزش نصب iis روی ویندوز سرور
آموزش نصب iis روی ویندوز سرور
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 92

نحوه نصب وب سرور IIS نسخه 10.0 را در سیستم عامل ویندوز سرور 2022 را در این مطلب بررسی خواهیم کرد.سعی کرده‌ایم که این مطلب یک راهنمای تصویری جامع برای نصب iis باشد.این کار را می‌توان هم با PowerShell یا از طریق رابط کاربری گرافیکی انجام داد، ما هر دو روش را در مطلب پوشش خواهیم داد.
 

watchdog timer چیست؟
watchdog timer چیست؟
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 166

watchdog timer یا WDT شمارنده‌ای است که از مقدار preset به صفر با نرخ ثابت شمارش معکوس می‌کند. می‌توانید WDT را طوری پیکربندی کنید که وقتی به صفر می‌رسد یک وقفه (interrupt) یا ریست (reset) ایجاد کند. ایده این است که برنامه اصلی شما باید به طور دوره‌ای WDT را قبل از انقضا، با نوشتن یک مقدار خاص در یک ثبات یا فراخوانی یک تابع، ریست کند. به این ترتیب،  WDT  به عنوان یک ناظر بررسی می‌کند آیا برنامه مطابق انتظار اجرا می‌شود یا خیر.

آموزش نصب OpenLiteSpeed
آموزش نصب OpenLiteSpeed
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 84

OpenLiteSpeed یک وب‌سرور متن باز با کاربری آسان است که ویژگی‌ها و عملکرد بی نظیری را به همراه امنیت درجه یک به سایت‌های شما ارائه می‌دهد.سرور تمام قوانین ریرایت (rewrite) آپاچی را درک می‌کند و دارای ویژگی‌های شتاب‌دهی کش است که به شما امکان می‌دهد سریع‌ترین ذخیره‌سازی را روی سرور خود پیاده‌سازی کنید. جدا از همه اینها، می‌توانید یک پردازنده PHP سفارشی نصب کنید که برای سرور OpenLiteSpeed بهینه شده است.

آموزش نصب وردپرس روی کنترل پنل Webmin
آموزش نصب وردپرس روی کنترل پنل Webmin
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش - تعداد بازدید: 167

کنترل پنل Webmin (وبمین) و امکانات آن را بررسی کرده سپس مراحل نصب وبمین و نصب وردپرس از طریق داشبورد آن را به صورت مرحله به مرحله روی سرور مجازی پارسدو توضیح می‌دهیم. مناسب برای کاربرانی که تمایل درند از کنترل پنل رایگان روی سرور مجازی خود استفاده کنند.

مقایسه Ceph ، GlusterFS، MooseFS ، HDFS و DRBD
مقایسه Ceph ، GlusterFS، MooseFS ، HDFS و DRBD
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش - تعداد بازدید: 167

سیستم‌های ذخیره‌سازی (استوریج) در عصر شکوفایی محاسبات ابری، بستری است که ارزش تامل دارد. با وجود ابزارهای متعددی که یک سیستم وجود دارد، دانستن اینکه چه چیزی را برای چه هدفی انتخاب کنید می‌تواند دلهره آور باشد. مطالعه این مطلب، یک نمای کلی از رایج‌ترین سیستم‌های ذخیره سازی موجود ارائه می‌دهد و  به طور عمیق به مقایسه Ceph ، GlusterFS ،  MooseFS، HDFS  و  DRBD می پردازد.

NGINX چیست و چگونه کار می‌کند؟
NGINX چیست و چگونه کار می‌کند؟
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش - تعداد بازدید: 165

NGINX، یک نرم افزار وب سرور متن‌باز است که به دلیل تطبیق پذیری و قابلیت‌های پیشرفته خود متمایز است. علاوه بر ارائه صفحات وب، NGINX  یک ابزار چندوجهی برای بهینه سازی عملکرد و امنیت وب سایت هم است.در چشم انداز اینترنت، نقش وب سرورها بسیار مهم شده است. بنابراین، درک NGINX برای هر کسی که با فناوری وب مرتبط است، چه برای پروژه‌های شخصی یا برنامه‌های سازمانی در مقیاس بزرگ، ضروری است.

HPE OneView چیست؟
HPE OneView چیست؟
تاریخ انتشار: 3 ماه پیش - تعداد بازدید: 213

HPE OneView  که قبلا با نام HP OneView شناخته می‌شد، یک پلتفرم مدیریت زیرساخت همگرا است که یک رابط یکپارچه برای مدیریت سیستم‌های نرم افزاری تعریف شده در یک مرکز داده فراهم می‌کند.

آموزش تست سلامت هارد دیسک
آموزش تست سلامت هارد دیسک
تاریخ انتشار: 4 ماه پیش - تعداد بازدید: 819

اگربه دنبال یک ابزار آزمایش قابل اعتماد برای تست عملکرد هارد دیسک، کارت حافظه یا هر دیوایس ذخیره سازی هستید CrystalDiskMark یک نرم افزار رایگان و متن‌باز است که می‌تواند به شما کمک کند سرعت و کارایی دستگاه ذخیره سازی خود را اندازه گیری نمائید.