سرور اختصاصی پارسدو با استفاده از بهترین سخت افزار و دیتاسنترهای تراز اول ایران و جهان
بیش از ۵۰ گیگابیت ظرفیت شبکه - نصب رایگان سیستم عامل های لینوکس، ویندوز و مجازی ساز

آموزش فعال کردن SSH در VMware ESXi
آموزش فعال کردن SSH در VMware ESXi
تاریخ انتشار: 1 هفته پیش - تعداد بازدید: 74

داشتن یک سیستم قوی که سخت افزار را یکپارچه، عملکرد را افزایش، مدیریت را ساده و امنیت را افزایش دهد می تواند یک تغییر بزرگ ایجاد کند. با این حال، مدیریت چنین محیط مجازی پیچیده‌ای می تواند چالش برانگیر هم  باشد.  VMware ESXi اغلب به عنوان یک ستون فقرات قابل اعتماد برای این سیستم‌ها در نظر گرفته می‌شود و کاربران را با ابزارهای مورد نیاز برای انعطاف پذیری و کنترل بیشتر توانمند می‌کند.
 

آموزش Docker Compose
آموزش Docker Compose
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 80

Docker یک فناوری DevOps مورد تقاضا برای راه اندازی و استقرار برنامه‌ها با استفاده از کانتینرها است. محیط Docker چرخه عمر توسعه برنامه را ساده کرده و Docker Compose و advanced Docker tool می‌توانند برای ساده کردن گردش کار شما استفاده شوند. در این مطلب، مروری بر Docker انجام داده  و به شما نشان می‌دهیم که چگونه با Docker Compose شروع به کار کنید.

چگونه یک سرور برای کسب و کار کوچک خود بسازید
چگونه یک سرور برای کسب و کار کوچک خود بسازید
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 102

شکی نیست که ما در دنیای تجاری پرشتاب زندگی می کنیم و بسیاری از مشاغل کوچک وجود دارند که در این شرایط شکوفا و پررونق هستند. اما چگونه آنها اینقدر کارآمد از نردبان کسب و کار بالا می‌روند؟ خوب، تقریبا همه این مشاغل موفق، سرور قابل اعتماد خود را دارند. یک سرور خوب می‌تواند عملیات شما را ساده کرده، امنیت داده‌ها را افزایش داده و همکاری بین تیم شما را تضمین کند. اما چگونه می توان سروری ساخت که نیازهای خاص شما را برآورده کند؟ 

چگونه ریموت دسکتاپ (RDP) را امن کنیم؟
چگونه ریموت دسکتاپ (RDP) را امن کنیم؟
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 53

عصر دیجیتال مملو از مشاغل آنلاین با کارمندان از راه دور  (ریموت) است. با استفاده گسترده از پروتکل ریموت دسکتاپ (RDP)، مهم است که اقدامات امنیتی را جدی بگیرید و از داده‌های حساس محافظت کنید. اما ممکن است تعجب کنید که آیا RDP امن است؟ اگر اینطور نیست، آیا می توان با اقدامات صحیح آن را ایمن کرد؟

فایروال CSF چیست و چطور نصب و پیکربندی می‌شود؟
فایروال CSF چیست و چطور نصب و پیکربندی می‌شود؟
تاریخ انتشار: 2 هفته پیش - تعداد بازدید: 73

CSF یا Config Server Firewall ابزار قدرتمندی است که با ارائه فایروال Stateful Packet Inspection (SPI) بر اساس IPtables و Perl، امنیت سرور را افزایش می‌دهد. این نه تنها سرویس‌ها را برای خرابی‌های احراز هویت مانیتور می‌کند، بلکه با اکنترل پنل‌های محبوب مبتنی بر وب مانند Webmin، cPanel و DirectAdmin ادغام می‌شود. در این راهنما، شما را با فرآیند گام به گام نصب و پیکربندی CSF در سرور Debian 12 آشنا خواهیم کرد.

مقایسه AnyDesk و RDP
مقایسه AnyDesk و RDP
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 105

بهترین راهکار ریموت دسکتاپ بر اسا نیازهای شما کدام است؟ در این مطلب AnyDesk و RDP را از نظر عملکرد، امنیت و سهولت استفاده مقایسه خواهیم کرد.انتخاب راهکار مناسب برای ریموت دسکتاپ می‌تواند بسیار دشوار باشد، به خصوص با گزینه‌های زیادی که وجود دارد. در این مقایسه دو گزینه محبوب AnyDesk و Protocol Remote Desktop (RDP) را معرفی و عوامل مهمی مانند سرعت، امنیت، سهولت استفاده و هزینه را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که کدام یک به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد.

معرفی 6 جایگزین داکر در سال  2024
معرفی 6 جایگزین داکر در سال 2024
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 112

در این مطلب شما را با طیف وسیعی از راهکارهای کانتینری‌سازی فراتر از Docker آشنا می‌کنیم، ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن‌ها را روشن نموده و بینش‌هایی را در مورد سناریوهایی که ممکن است از Docker برتری داشته باشند، ارائه خواهیم داد.

تفاوت بین ویندوز و ویندوز سرور چیست؟
تفاوت بین ویندوز و ویندوز سرور چیست؟
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش - تعداد بازدید: 73

ویندوز و ویندوز سرور دو لاین سیستم عامل متفاوت از مایکروسافت هستند که برای اهداف متفاوتی طراحی شده‌اند. در این مطلب به معرفی ویژگی‌های هر کدام از این دو محصول مایکروسافت خواهیم پرداخت و در جدولی آنها را با هم مقایسه خواهیم نمود.

3 روش برای بررسی اندازه جدول و پایگاه داده در MySQL
3 روش برای بررسی اندازه جدول و پایگاه داده در MySQL
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش - تعداد بازدید: 222

چه مدیر پایگاه داده باشید و چه توسعه‌دهنده برنامه، مدیریت پایگاه‌های داده MySQL و درک اندازه آن‌ها برای اطمینان از تخصیص کارآمد منابع، جلوگیری از مشکلات عملکرد و تسهیل تصمیم‌گیری‌های آگاهانه در مورد ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها بسیار مهم است.این یک جنبه حیاتی از مدیریت پایگاه داده است که می‌توانید چندین روش برای بررسی جدول و اندازه پایگاه داده در MySQL پیدا کنید. در این مطلب، سه روش برای تعیین اندازه جدول و پایگاه داده در MySQL را بررسی خواهیم کرد.

آموزش نصب PostgreSQL در ویندوز
آموزش نصب PostgreSQL در ویندوز
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش - تعداد بازدید: 322

PostgreSQL (پستگرس‌کیوال) یک سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای (RDBMS) رایگان و متن‌باز است که ویژگی‌های پیشرفته مختلفی از جمله پشتیبانی از انواع داده‌های پیچیده، تراکنش‌های ACID، مدیریت پیشرفته کاربر و گزینه‌های امنیتی چند لایه را ارائه می‌دهد.اگر در حال ساخت برنامه‌های وب هستید که به مدل‌های داده پیچیده، کارایی بالا یا کار با داده‌های مکانی نیاز دارند، PostgreSQL می‌تواند یک ابزار عالی باشد.