چرا توسعه دهندگان باید مهارت‌های ابری را برای آینده بیاموزند؟

سرور مجازی
چرا توسعه دهندگان باید مهارت‌های ابری را برای آینده بیاموزند؟
تاریخ انتشار: 5 ماه پیش تعداد بازدید: 200 دسته بندی: عمومی

فناوری ابری (Cloud technology) ستون فقرات عصر دیجیتال مدرن است. تکنولوژی کلود نشان دهنده یک تغییر پارادایم است که در کمتر از یک دهه نحوه ذخیره، پردازش و دسترسی به داده‌ها را تغییر داده است. جای تعجب نیست که با ظهور ابر(Cloud)، تقاضا برای افرادی با مهارت‌های ابری افزایش یافت. در این مطلب، می‌خواهیم به اهمیت این مهارت‌ها برای توسعه‌دهندگان اشاره کنیم.
 


ظهور فناوری ابری

مفهوم ابر ریشه در دهه 1960 و با توسعه اولین شبکه‌های کامپیوتری ابتدایی دارد. با این حال، تا اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 بود که اصطلاح رایانش ابری (cloud computing) مشهور شد.
ظهور فناوری مجازی سازی و افزایش دسترسی به اینترنت راه را برای شروع خدمات ابری هموار کرد. در سال 2006، خدمات وب آمازون،  Elastic Compute Cloud (EC2) را راه‌اندازی کرد، لحظه‌ای مهم که محاسبات ابری را به یک واقعیت عملی تبدیل کرد و قدرت محاسبات آنلاین مقیاس‌پذیر را ارائه کرد.
AWS  به سرعت خدمات خود را گسترش داد و به یک راه حل جامع ابری تبدیل شد. امروزه با بیش از 200 سرویس، AWS به میلیون‌ها مشتری در سراسر جهان خدمات می‌دهد و نقشی حیاتی در تحول دیجیتال و پشتیبانی از کسب‌وکارها در هر اندازه ایفا می‌کند.

امروزه، فناوری ابری زیربنای بسیاری از چشم اندازهای فناوری است و اکثر برنامه‌ها بر روی زیرساخت‌های ابری میزبانی می‌شوند، بنابراین برای هر توسعه‌دهنده‌ ضروری است که حداقل دانش کاری از خدمات ابری داشته باشد.

کاربران می‌توانند با اتصال به اینترنت از هر نقطه به خدمات ابری دسترسی داشته باشند و این امر آن را پایه‌ای برای زیرساخت دیجیتال مدرن می‌کند. این فناوری دری کاملا جدید را به روی کسب و کارهایی باز می‌کند که اکنون می‌توانند از ابر برای ساده کردن عملیات، تقویت همکاری و تمرکز بر نوآوری به جای مدیریت زیرساخت‌های پیچیده فناوری اطلاعات استفاده کنند.

 

ابر (Cloud) در عمل 

امروزه، ابر پایه سازمانی هر کسب و کار آنلاین در مقیاس بزرگ است  و به عنوان کاربران اینترنت و مصرف کنندگان آنلاین، همه ما هر روز به نوعی با ابر در تعامل هستیم. در اینجا چند راه وجود دارد که ابر سطوح بی‌سابقه‌ای از مقیاس‌پذیری و دسترسی را برای شرکت‌های پیشرو امروزی فراهم می‌کند.

سرویس‌های استریم  و سرگرمی

دوستداران فیلم  سریال بدانند که Netflix و Hulu بدون ابر، به شکل امروزی وجود نداشتند.
این اپلیکیشن‌ها در درجه اول به AWS برای میزبانی کتابخانه وسیع محتوای استریم آن متکی هستند. این تضمین می‌کند که پلتفرم‌ها می‌توانند یکپارچه مقیاس شوند، بارهای ترافیکی بالا را مدیریت کنند و یک تجربه استریم مداوم را به کاربران در سراسر جهان ارائه دهند.
این پلتفرم‌های سرگرمی می‌توانند به‌طور پویا منابع خود را بر اساس فعالیت بیننده تنظیم کنند و از تجربه‌های پخش روان در زمان‌های اوج مصرف (مانند عصرها و آخر هفته‌ها) به پشتوانه شبکه جهانی AWS اطمینان حاصل کنند. روشی که پلتفرم ابری پخش شده است به پایین نگه داشتن تاخیر و بالا نگه داشتن عملکرد کمک می‌کند و مطمئن می‌شود که استریم سرگرمی قابل اعتماد باقی می‌ماند.

مدیریت فایل، همکاری و ذخیره سازی

اگر تا به حال از Dropbox برای اشتراک گذاری یا ذخیره عکس‌های خود استفاده کرده‌اید، از یک سرویس ابری بهره برده اید.  Dropbox  هم برای ذخیره‌سازی فایل و ویژگی‌های همکاری به AWS متکی است 
با استفاده از فضای ابری، کاربران Dropbox می توانند بدون توجه به موقعیت مکانی به فایل‌های خود از دستگاه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. آنها همچنین از فناوری ابری برای اقدامات امنیتی استفاده می‌کنند و از محرمانگی با رمزگذاری داده‌ها و کنترل‌های دسترسی اطمینان می‌دهند.

لجستیک، بیگ دیتا و موارد دیگر

سایر صنایع پر رونق مانند Airbnb و Lyft همگی به شیوه‌ای مشابه عمل نموده و از فناوری‌های ابری برای رسیدگی به خواسته‌های کاربران خود و در عین حال ارائه خدمات قابل دسترس و مشارکتی استفاده می‌کنند. پیکربندی یک وب‌سایت استاتیک با S3 و CloudFront را بررسی کنید تا درباره نحوه تضمین این شرکت‌ها با استفاده از سرویس‌های AWS، تحویل محتوا با سرعت بالا را بدانید.
حتی ناسا برای ماموریت‌های علمی پر داده خود، پردازش و تجزیه و تحلیل حجم وسیعی از داده‌های مربوط به فضا، به AWS متکی است. با این مجموعه داده‌های مقیاس بزرگ، سرویسی مانند AWS Redshift برای اجرای تجزیه و تحلیل مورد نیاز است. 

سرور مجازی یک ماشین مجازی کامل است که با استفاده از تکنولوژی ابری ایجاد شده و مدیریت می‌گردد.
خرید وی پی اس در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.

 

چگونه Cloud به حرفه شما مرتبط است

آشنایی با فناوری ابری نه تنها شما را به مهارت‌های عملی مجهز می‌نماید، بلکه با توجه به روندهای تحول آفرین در صنعت فناوری، مسیر شغلی شما را نیز ثابت می‌کند. توانایی شما در به نمایش گذاشتن مهارت‌های ابری، مجموعه شما را تقویت نموده و نامزدی شما را برای طیف وسیعی از نقش‌های توسعه نرم افزار تقویت می‌کند.
فناوری ابری در صنایع و پوزیشن‌های شغلی مختلف قابل استفاده است. در توسعه نرم افزار، تجزیه و تحلیل داده‌ها یا مدیریت فناوری اطلاعات باشید، دانش خدمات ابری را می‌توان در طیف گسترده‌ای از مسیرهای شغلی فناوری به کار برد.

در ادامه به چند تخصص شغلی که ممکن است به شما مرتبط باشد، می پردازیم:

  1. توسعه نرم افزار: آشنایی با فناوری ابری تضمین کننده آینده نگری مسیر شغلی در صنعت فناوری اطلاعات است. برای این تخصص، چند مورد از Working with Instances: An Amazon EC2 Walkthrough را بررسی کنید.
  2. مهندسان DevOps: دانش کاری ساخت خطوط لوله CI/CD منجر به فرآیند توسعه نرم افزار کارآمدتر می‌شود. AWS CodePipeline ابزاری مفید برای این تقویت نرم افزار با کیفیت بالا است. ساخت خط لوله CI/CD با AWS CodePipeline را بررسی کنید تا این ابزار را به کمربند ابزار خود اضافه کنید.
  3. مدیریت زیرساخت: در این نقش، AWS CloudFormation برای مدیریت کارآمد استقرار زیرساخت در ابر ضروری است. آشنایی با AWS CloudFormation منبع خوبی برای این مهارت است. برای افزایش تخصص در این زمینه آن را امتحان کنید.
  4. دانشمندان داده: درک AWS S3 برای دانشمندان داده بسیار مهم است زیرا سنگ بنای ذخیره و بازیابی مجموعه داده‌های عظیم از جمله فایل‌ها، تصاویر، ویدئوها و بکاپ را به شیوه‌ای بسیار بادوام و مقیاس پذیر از طریق اینترنت تشکیل می دهد. با CloudLab Automating Data Processing با AWS Glue DataBrew شروع کنید تا ببینید چگونه می توانید AWS Glue را با این ابزار سرویس ذخیره سازی مفید ادغام کنید.
  5. ML/AI: استقرار یک مدل یادگیری ماشین با Amazon SageMaker منبع مفیدی در این نقش‌ها خواهد بود. Amazon SageMaker برای ساخت، آموزش و استقرار مدل‌های یادگیری ماشین بسیار مهم است.
  6. امنیت سایبری: AWS WAF (فایروال برنامه کاربردی وب) یک سرویس حیاتی برای تضمین امنیت سایبری در محیط AWS است. این به کاربران اجازه می دهد تا با ایجاد قوانینی که درخواست های بالقوه مضر را فیلتر می کنند، ترافیک وب ورودی به برنامه های خود را کنترل کنند. با محافظت از برنامه های وب با استفاده از AWS WAF درباره این فناوری اطلاعات بیشتری کسب کنید.
  7. مدیریت پایگاه داده: برای متخصصان درگیر در مدیریت پایگاه داده، درک DynamoDB برای معماری، توسعه و نگهداری برنامه های کاربردی بسیار در دسترس، مقیاس پذیر و کارآمد مفید است. با بررسی شروع کار با DynamoDB Accelerator (DAX) این ابزار را به کمربند ابزار خود اضافه کنید.
  8. طراحی سیستم: برای کسانی که درگیر طراحی سیستم و برنامه‌های کاربردی وب مقیاس‌پذیر هستند، Elastic Beanstalk فرآیند استقرار، مدیریت و مقیاس‌بندی برنامه‌ها را ساده می‌کند و به آن‌ها اجازه می‌دهد بیشتر بر توسعه برنامه‌ها و کمتر بر مدیریت زیرساخت تمرکز کنند. با استقرار برنامه های وب با استفاده از Elastic Beanstalk در مورد آن بیشتر بیاموزید.

اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید