آیا ایمیل همچنان مهم است؟

سرور مجازی
آیا ایمیل همچنان مهم است؟
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 2946 دسته بندی: عمومی

یکی از مهمترین پرسش‌هایی که امروزه در دنیای بازاریابی مطرح می‌شود این است که آیا ایمیل همچنان اهمیت دارد؟
حتی برخی بر این باور هستند که تاریخ مصرف ایمیل گذشته و کاربرد خاصی ندارد. اگر شما نیز به قابلیت‌ها ایمیل و بازاریابی از طریق آن شک دارید پس بهتر این این مطلب وبسایت پارسدو را مطالعه کنید. در این مقاله با ارائه دلایل منطقی متوجه می‌شویم که نه تنها ایمیل همچنان مهم است بلکه در مقایسه با سایر رقبایش در بازاریابی، از نظر جمع‌آوری مخاطب عملکرد بهتری داشته است.
همچنین مزایا و معایب ایمیل، کاربرد ایمیل سازمانی و راه‌اندازی آن روی سرور ایمیل را بررسی خواهیم کرد.


 
آیا می دانید با خرید سرور مجازی لینوکس از پارسدو میتوانید سرور ایمیل سازمانی خود را راه اندازی کنید؟
در صورت نیاز پارسدو سرور ایمیل سازمانی شما را نصب و پیکربندی می نماید.
فقط کافیست یک سرور لینوکس با حداقل ۴ گیگابیت حافظه خریداری بفرمایید.


اما در پاسخ به پرسش اصلی مطلب، تحت هیچ شرایطی نمی‌توان اهمیت ایمیل را زیر سوال برد. این فناوری از دهه 90 میلادی رواج بسیاری پیدا کرده و هنوز هم بهترین مسیر ارتباطی مستقیم با کاربران اینترنت محسوب می‌شود. بر اساس مطالعات گروه تجاری ردیکاتی، در سال 2018 چیزی حدود 3.8 میلیارد نفر که برابر نیمی از جمعیت زمین در آن زمان بود از ایمیل استفاده می‌کردند. طبق ادعای لایف‌وایر، این عدد در مقایسه با تعداد کاربران ایمیل در سال 2017، صد میلیون افزایش داشته است.
همچنین بر اساس پیشبینی‌های همان مطالعه از گروه ردیکاتی، تا سال 2022 بیش از 4.2 میلیارد نفر از ایمیل استفاده خواهند کرد. تردیدی نیست کاربران دائمی اینترنت که دائم مشغول فعالیت در وب هستند به طور فعالانه از ایمیل استفاده می‌کنند. آنها ایمیل‌های خود را می‌خوانند، به دیگران ایمیل ارسال می‌کنند و مهمتر از هر چیز دیگر، با آن دسته از پیام‌های ارسال‌شده از کسب‌وکارها که محتوای بازاریابی دارند ارتباط برقرار می‌کنند.

 

دلایل اهمیت ایمیل در سال 2021
برای اثبات اهمیت ایمیل در سال 2021 و اینکه کاربران تا چه حد مشغول استفاده از آن هستند، در ادامه چند مورد از آمار و ارقام مربوط به استفاده از ایمیل و دلایل اهمیت آن در دنیای امروز را بررسی می‌کنیم. این اطلاعات  از حقایق اهمیت ایمیل نزد کاربران پرده برمی‌دارند و نشان می‌دهند که این پلتفرم هنوز هم یک ابزار تعیین‌کننده در وب است.

1- حجم بالای ایمیل‌های ارسالی در روز
بر اساس داده‌های موسسه آماری استاتیستا، در سال 2020 روزانه حدود 320 میلیارد ایمیل ارسال شد. استاتیستا پیشبینی می‌کند این عدد در سال 2025 به 376 میلیارد ایمیل برسد. مردم به صورت روزانه حساب‌های ایمیل خود را بررسی می‌کنند و این فناوری هنوز هم یکی از کانال‌های اصلی برای برقراری ارتباط است. اگر با استفاده از مهارت‌های بازاریابی، یک کسب‌وکار بتواند ایمیل مارکتینگ را به بهترین شکل ممکن انجام دهد، حجم بزرگی از مخاطب جذب محتوای آن خواهد شد.

2- ایمیل، موثرترین روش توزیع محتوا
به طور شگفت‌انگیزی، بازاریاب‌های «تجارت به مصرف‌کننده» یا همان بازاریاب‌های B2C گزارش کرده‌اند که ایمیل موفق‌ترین کانال آنها برای توزیع محتوا است. بر اساس گزارشی از موسسه کانتنت مارکتینگ در سال 2018، تقریبا 72 درصد از بازاریاب‌ها معتقد بودند ایمیل بهترین راه برای توزیع محتوا است. پس از آن، شبکات اجتماعی و در رده سوم بلاگ‌ها قرار گرفتند.

3- اهمیت ایمیل در دیجیتال مارکتینگ
بر اساس ادعای جی بائر، کارآفرین و بازاریاب مشهور، در دنیای بازاریابی دیجیتال هیچ‌چیز به اندازه ایمیل اهمیت ندارد. او معتقد است حتی با وجود شبکات اجتماعی، ربات‌های سخنگو و اپلیکیشن‌ها، ایمیل راه اصلی برقراری ارتباط با مشتریان بالفعل و بالقوه است. بائر می‌گوید اگر یک کسب‌وکار در بازاریابی با ایمیل موفقیت چندانی کسب نمی‌کند، مشکل از خود این فناوری نیست بلکه باید در برنامه و رویکرد ایمیل مارکتینگ خود تجدید نظر کند. او پیشنهاد می‌کند در بررسی داده‌های ایمیل مارکتینگ عجله نشود تا پس از ارسال تعداد کافی ایمیل، یک تصویر کلی واضح ترسیم شود.

4- ارسال و دریافت روزانه ایمیل میان بزرگسالان
در آمریکا، یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های آنلاین بین بزرگسالان، ارسال و دریافت ایمیل است. 85 درصد از کاربران اینترنت در آمریکا، هر روز بخشی از زمان خود را به همین صورت سپری می‌کنند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که ایمیل یک مسیر ارتباطی مستقیم با افراد بالغ است.

5- استفاده از ایمیل توسط نوجوانان و جوانان
تصور عدم علاقه جمعیت جوان به ایمیل یک باور اشتباه است. نوجوانان با وجود غرق شدن در شبکات اجتماعی، هنوز هم از ایمیل استفاده می‌کنند. درصد قابل توجهی از نوجوانان به طور مرتب با حساب ایمیل خود تعامل می‌کنند. همچنین افرادی که در دهه سوم زندگی خود به سر می‌برند بیشتر از نوجوانان به ایمیل علاقه دارند. بر اساس مطالعات چند سال پیش شرکت ادوبی، جوانان زیر 30 سال، از هر فرصتی برای چک کردن ایمیل خود استفاده می‌کنند.

6- جذابیت ایمیل‌های مرتبط برای مردم
زمانی که کسب‌وکارها، یک ایمیل متناسب با رفتار آنلاین مشتری به او ارسال می‌کنند، به احتمال بالایی موجب برانگیختن حس کنجکاوی او خواهند شد. به این ایمیل، ایمیل محرک یا Trigerred Email گفته می‌شود. به احتمال تقریبی 48 درصد، یک کاربر ایمیل که به فعالیت‌های آنلاینش مربوط باشد را باز خواهد کرد. به عبارت دیگر، اگر ایمیل‌ها با هدفگیری صحیح ارسال شوند و برای مخاطب اهمیت داشته باشند، خوانده می‌شوند و این یک فرصت استثنایی را در اختیار فعالان ایمیل مارکتینگ قرار می‌دهد.

7- علاقه مصرف‌کنندگان به دریافت ایمیل
تحقیقات ادوبی حاکی از این هستند که 61 درصد از مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند برندها به جای کانال‌های ارتباطی دیگر، از ایمیل برای برقراری ارتباط با آنها استفاده کنند. مصرف‌کنندگان ترجیح می‌دهند پیام ارتباطی برندها را به جای شبکات اجتماعی، پیام متنی، چت خودکار یا اپلیکیشن، از طریق ایمیل دریافت کنند. این اهمیت ایمیل مارکتینگ در دنیای امروز را ثابت می‌کند.

مقایسه ایمیل با شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها
با مطالعه بخش‌های بالا، متوجه شدیم ایمیل با وجود قدمت بیشتر نسبت به شبکه های اجتماعی و برنامه‌های پیامرسان هنوز هم با قدرت تمام کارایی خود را حفظ کرده است. بسیاری نیز اعتقاد دارند این فناوری، کماکان بهترین بستر ارتباطی بین بازاریاب و مشتری است. البته لازم به ذکر است، بر اساس مشاهدات عینی و مقایسه زندگی روزمره مردم کشور خودمان با ساکنان کشورهای پیشرفته مثل آمریکا یا آلمان، در ایران این شبکات اجتماعی هستند که بین مردم حرف اول را می‌زنند.
در ایران، شبکه های اجتماعی و پیام رسان‌ها بیشتر از صندوق ایمیل چک می‌شوند و البته نمی‌توان به این وضعیت خرده گرفت. این تفاوت‌ها بین جوامع محتلف علل خاص خود را دارد و حتی می‌توان در فرهنگ و قوانین اجتماعی جوامع به دنبال دلایل این تفاوت گشت. اگرچه، با وجود محبوبیت فوق‌العاده شبکه های اجتماعی در ایران، ایمیل هنوز هم کارایی خود را دارد و قابل جایگزین نیست. ایمیل از همان ابتدای نفوذ جهانی خود در ایران نیز مورد توجه قرار گرفت و با توجه به پیشرفت کشور، کسب‌وکارهای نو برای بازاریابی، ایمیل را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
اما اکنون یک سوال مهم، چه در ایران و چه در کشورهای دیگر این است که آیا با وجود محبوبیت بالای شبکه های اجتماعی آیا هنوز هم باید از ایمیل استفاده کنیم؟ پاسخ این سوال قطعا مثبت است. با توجه به دلایل مطرح‌شده در بخش قبلی، کارایی ایمیل و علاقه دوجانبه از طرف بازاریاب‌ها و مصرف‌کنندگان به این پلتفرم ثابت شد. بنابراین شبکه های اجتماعی با وجود محبوبیت بسیار بالای خود نمی‌توانند جایگزین ایمیل شوند.
تا ماه آوریل 2020، حدود 4.6 میلیارد نفر از جمعیت جهان به طور فعال از اینترنت استفاده می‌کردند. این عدد تقریبا برابر با 59 درصد از جمعیت کره زمین است. از این بین، تعداد کاربران فعال شبکه های اجتماعی به 3.81 میلیارد نفر می‌رسد و 3.76 میلیارد نفر، کاربران فعال شبکه های اجتماعی در موبایل را تشکیل می‌دهند. در سمت مقابل، تعداد کاربران ایمیل در سال 2019 چیزی حدود 3.9 میلیارد نفر تخمین زده شد و انتظار می‌رود این عدد در سال 2024 به 4.5 میلیارد برسد.  
در حال حاضر نمی‌توان آینده شبکه های اجتماعی را به طور دقیق پیشبینی کرد. آیا برنامه‌هایی مثل MySpace، گوگل پلاس و وایبر را به خاطر دارید؟ سرنوشت آنها به کجا رسید؟ ابهامات پیرامون نشر اطلاعات خصوصی کاربران فیسبوک به گوش‌تان خورده است؟ قطعی چند ساعته فیسبوک، اینستاگرام و واتس اپ که در اکتبر 2021 رخ داد چه تاثیری رو کسب‌وکارها گذاشت؟ در سمت مقابل نیز برخی ایمیل را یک تکنولوژی منسوخ‌شده می‌دانند و آن را با اینترنت دایال آپ مقایسه می‌کنند.
با تمام این اوصاف، ایمیل هنوز یک برتری واضح نسبت به شبکه های اجتماعی دارد و آن چیزی نیست جز طول عمر بالا. با این وجود می‌توان گفت هرکدام از این دو بستر کارایی خاص خود را دارند. هر کانال بازاریابی باید در زمان و مکان مخصوص خود مورد استفاده قرار بگیرد. بنابراین بهتر است به جای تکیه بر تنها یکی از این دو پلتفرم، کسب‌وکارها تا جای ممکن از هردو پشتیبانی کنند و هم برای بازاریابی شبکه های اجتماعی و هم برای ایمیل مارکتینگ برنامه داشته باشند. این دو روش بازاریابی ممکن است در ظاهر رقیب هم باشند اما ترکیب آنها با یکدیگر مزایای بسیاری به همراه دارد.

مزایا و معایب استفاده از ایمیل
همانطور که گفته شد ایمیل نه تنها اهمیت خود را از دست نداده بلکه در برابر رقبایی مثل شبکات اجتماعی هنوز هم جایگاه مهم خود در بازاریابی اینترنتی را حفظ کرده است. برقراری صحیح ارتباط تجاری با استفاده از ایمیل مزایای خاص خود را دارد که آنها را معرفی خواهیم کرد. اگرچه، ایمیل مثل هر ابزار دیگری در وب بی‌نقص نیست و چند مورد از معایب آن را نیز بررسی خواهیم کرد.

مزایای ایمیل
ایمیل راهی سریع و مطمئن برای برقراری ارتباط با دیگران از طریق اینترنت است. در هر مکانی که به اینترنت دسترسی داشته باشد می‌توان از ایمیل استفاده کرد. همچنین یک ویژگی مهم ایمیل که موجب نفوذ بالای آن طی چند دهه شده، رایگان بودن این سرویس است. در بخش زیر مهمترین فواید ایمیل در کسب‌وکار را بررسی می‌کنیم:

1- ارائه فوری خدمات
پس از ایجاد یک حساب کاربری، استفاده از ایمیل آسان است. ایجاد، ارسال و دریافت پیام به سرعت انجام می‌شود و حتی می‌توان اطلاعات را در آن واحد، با سرعت به افراد متعددی منتقل نمود. برای مثال، برای اطلاع‌رسانی به نیروی کار چند هزار نفری می‌توان به جای روش‌های دیگر، از ایمیل استفاده کرد تا تمام آنها در آن واحد از تغییر مقررات شرکت مطلع شوند.

2- دسترسی آسان فارغ از موقعیت جغرافیایی
ایمیل را در هر مکانی می‌توان استفاده کرد. یک ایمیل را می‌توان در هر زمان از روز، از یک کشور به کشور دیگر ارسال کرد. حتی می‌توان با استفاده از تنظیمات خاص، زمان ارسال یک پیام را تعیین کرد. این می‌تواند برای کسب‌وکارها، تیم‌ها و شرکت‌هایی که دامنه فعالیت‌شان محدود به یک کشور نیست مفید باشد.

3- دسترسی آسان به پیام‌ها
برای چک کردن صندوق پیام‌ها یا ارسال یک ایمیل تنها به اینترنت نیاز دارید. چک کردن ایمیل از طریق موبایل، تبلت، لپتاپ، کامپیوتر خانگی و سایر دستگاه‌های هوشمند امکان‌پذیر است تا تبادل اطلاعات از طریق این پلتفرم در هر لحظه و موقعیت میسر باشد.

4- عملکرد ایمیل برای بایگانی
ایمیل اجازه می‌دهد پیام‌های ارسالی و دریافتی بدون هیچ محدودیتی ضبط شوند تا بتوان برای ارجاع در موقعیت‌های مختلف از آنها استفاده کرد. ایمیل‌های مختلف را می‌توان در پوشه‌های جداگانه ذخیره کرد تا به جای استفاده از کاغذ و اسناد فیزیکی، اطلاعات را طبقه‌بندی کرد. این پلتفرم می‌تواند برای ذخیره فایل‌ها نیز استفاده شود.

5- قابلیت پیگیری آسان ایمیل
هم به عنوان مدرک قدیمی و هم از نظر ارائه اطلاعات آماری، می‌توان ایمیل را برای کارکنان، شرکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها ردگیری کرد. نرخ باز کردن ایمیل، نرخ خواندن پیام‌ها و نرخ حذف‌ آنها در پلتفرم‌های مختلف امکان‌پذیر است.

6- امکان برقراری ارتباط هدفمند با ایمیل
ایمیل امکان ارسال پیام به یک فرد مشخص یا گروه خاصی از افراد را فراهم می‌کند. چه برای برقراری ارتباط درون‌سازمانی و چه برای بازاریابی مصرف‌کنندگان می‌توان ایمیل را به افرادی که دارای مشخصات خاصی هستند ارسال نمود.

معایب ایمیل
تمام روش‌های ارتباطی در وب معایب خود را دارند که در هنگام استفاده از آنها باید مورد توجه قرار بگیرند. در ادامه پنج نقطه ضعف ایمیل هنگام استفاده از آن برای ارتباط تجاری را بررسی خواهیم کرد.

1- دسترسی‌پذیری بیش از حد ایمیل
با توجه به آنکه در صورت وجود اینترنت، می‌توان حساب ایمیل را در هر لحظه از شبانه‌روز چک کرد، ممکن است تعادل بین کار و زندگی بهم بریزد؛ بدین صورت که شاید در زمانی خارج از ساعات کاری، یک پیام از کارفرما ارسال شود و باعث اخلال در اوقات فراغت کارمندان شود.

2- امنیت نه چندان بالای ایمیل
حتی با وجود برنامه‌ها و نرم‌افزارهای امنیتی، ایمیل برای مصرف‌کنندگان درجات بالایی از امنیت را فراهم نمی‌کند و خود کاربران باید هنگام باز کردن ایمیل‌های دریافتی دقت کنند. پس هنگام به اشتراک گذاشتن محتوا در یک پلتفرم ایمیل باید نهایت دقت را به خرج داد.

3- ایمیل‌های تکراری و مزاحمت‌آمیز
از آنجایی که ایمیل به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، دریافت آن ممکن است به یک بار اضافی تبدیل شود و اهمیت این کانال ارتباطی را زیر سوال ببرد. یک اینباکس پر از پیام‌ها تکراری از یک فرستنده می‌تواند موجب ایجاد تصورات منفی شود. این امر در نهایت موجب باز نشدن و خوانده نشدن ایمیل خواهد شد.

4- خشک و رسمی بودن ایمیل
ایمیل یک پیام الکترونیک است و در برخی موقعیت‌ها نمی‌توان ملاحظات شخصی را به بهترین شکل ممکن در این روش برقراری ارتباط رعایت نمود. به همین دلیل بهتر است که انتقال پیام‌ها ناخوشایند بیشتر به صورت حضوری انجام شود. از این طریق می‌توان با ابراز همدردی و شفقت، به فرد مقابل توجه کرد و واکنش او را سنجید. همچنین برای تقدیر از کارکنان، ارسال نامه دست‌نویس یا تماس تلفنی و ویدیویی در مقایسه با ارسال ایمیل اولویت دارند.

5- ایجاد عدم اطمینان در ایمیل
این نقطه ضعف نیست به ماهیت دیجیتالی ایمیل مربوط می‌شود. برقراری ارتباط از این کانال بدون حضور زبان بدن، لحن صدا و سایر نشانه‌ها انجام می‌شود و همین امر در نهایت ممکن است سوءتفاهم ایجاد کند.

اهمیت استفاده از ایمیل سازمانی
ایمیل سازمانی یا ایمیل تجاری به یکی از روش‌های اصلی ارتباطی در محیط کاری تبدیل شده و در ایجاد رابطه مستحکم با مدیران اجرایی، مشتریان، حامیان مالی، تامین‌کنندگان و شرکای تجاری نقش مهمی ایفا می‌کند. به عبارت دیگر، ایمیل سازمانی در حقیقت یک آدرس ایمیل است که به طور اختصاصی به یک شرکت یا سازمان تعلق دارد. آدرس این ایمیل نام شرکت را دربرمی‌گیرد و در بخش ابتدایی آن نیز اسم مدیرعامل یا سایر کارکنان یا حتی دپارتمان مربوطه درج می‌شود.  
با توجه به آنچه گفته شد، استفاده از ایمیل سازمانی چه اهمیتی برای کسب‌وکار دارد؟ با توجه به آنکه چک کردن ایمیل بخشی از برنامه روزمره بسیاری از افراد بالغ است، باید گفت اهمیت این پلتفرم و بازاریابی از طریق آن برای هر سازمان دو چندان می‌شود. پیامرسانی موثر از طریق ایمیل هم برای شرکت‌ها و هم برای مشتریان مهم است. در ادامه دلایل اهمیت استفاده از ایمیل سازمانی در کسب‌وکار را مرور می‌کنیم:

1- حفظ مشتریان در چرخه کسب‌وکار
احساس تعلق داشتن به یک گروه خاص لذت‌بخش است. بیش از 90 درصد مصرف‌کنندگان آمریکایی از دریافت ایمیل‌های تبلیغاتی از جانب شرکت‌هایی که با آنها رابطه اقتصادی دارند استقبال می‌کنند. بنابراین ملحق شدن آنها به فهرست خبرنامه شرکت نه تنها موجب اطلاع آنها از جدیدترین تخفیف‌ها و طرح‌ها می‌شود بلکه یک محصول جدید را هم به آنها معرفی می‌کند.

2- ایجاد حس اعتماد
هدف مشتریان از عضویت در خبرنامه یک کسب‌وکار تنها حضور در یک گروه نیست بلکه آنها به یادگیری نکات جدید و اطلاع از جدیدترین اخبار نیز علاقه دارند. یک ایمیل سازمانی به تقویت حس اعتماد بین مشتری و شرکت کمک می‌کند و در نتیجه یک مشتری بالقوه به همراه دائمی تبدیل می‌شود.

3- اعتبار بخشیدن به وجهه شرکت
برخورداری از یک آدرس ایمیل که علاوه بر نام شرکت، اسم مسئول هر بخش را نیز دربردارد، نه تنها بسیار حرفه‌ای به نظر می‌رسد بلکه اعتبار بیشتری به کسب‌وکار می‌دهد. کاربران وب با مشاهده یک ایمیل سازمانی متوجه می‌شوند که آن شرکت در برنامه‌های خود جدی است و همچنین شناخت گسترده‌تری از شرکت در ذهن مشتریان ایجاد می‌شود.  

4- افزایش امنیت اطلاعات
علاوه بر آنکه ایمیل‌های عادی همیشه در معرض خطر اسپم قرار دارند، ممکن است با تهدیدات امنیتی نیز روبرو شوند. سرویس‌های رایگان ایمیل فاقد قابلیت‌های امنیتی هستند و استفاده از آنها برای مقاصد تجاری معقول نیست. با استفاده از یک سرور ایمیل می‌توان از امنیت این سرویس اطمینان حاصل کرد.

5- نسخه پشتیبان و حفاظت از حریم شخصی
سرویس‌های رایگان ایمیل ممکن است بدون هیچ هشداری بسته شوند یا سرور آنها دچار اختلال شود. در صورت بک‌آپ نگرفتن از ایمیل‌ها، بروز هرگونه تهدید امنیتی موجب از دست رفتن اطلاعات حیاتی و خراب شدن وجهه شرکت می‌شود. با استفاده از یک سرور اختصاصی ایمیل، از نسخه پشتیبان و حفظ حریم شخصی شرکت و مشتریان اطمینان حاصل کنید.

راه‌اندازی ایمیل سازمانی روی سرور
در بخش قبل توضیح دادیم که استفاده از یک ایمیل شخصی که روی سرویس‌های رایگان مثل گوگل و یاهو راه‌اندازی شده برای یک کسب‌وکار وجهه مناسبی ندارد و بنا به دلایل متعدد، بهتر است که شرکت‌ها از ایمیل سازمانی استفاده کنند. برای راه‌اندازی ایمیل سازمانی باید از یک سرور استفاده کرد و آن را به سرور ایمیل تبدیل نمود.
در حقیقت، همانطور که سرورها برای میزبانی از اطلاعات و فایل‌های وبسایت مورد استفاده قرار می‌گیرند، شرکت‎‌های معتبر و بزرگ که فعالیت بالایی از طریق ایمیل دارند و ایمیل مارکتینگ را در دستور کار خود قرار داده‌اند، برای مدیریت تمام کارهای مربوط به پست الکترونیک خود به یک سرور ایمیل نیاز دارند. با خرید هاست ایمیل، شرکت ارائه‌دهنده میزبانی در قبال حفاظت، امنیت و ارائه بک‌آپ از ایمیل‌های شرکت متعهد می‌شود.
برای آنکه یک کامپیوتر سرور به عنوان هاست ایمیل عمل کند باید نرم‌افزار سرور ایمیل روی آن نصب شود. این نرم‌افزار اجازه می‌دهد تا مدیر سیستم برای هرکدام از دامنه‌های میزبانی‌شده روی سرور حساب ایمیل بسازد و آنها را مدیریت کند. همچنین پروتکل‌هایی نیز برای بهینه‌سازی و تامین امنیت هاست می‌شود. در حقیقت راه‌اندازی و پیکربندی هاست ایمیل درست مثل یک سرور معمولی است با این تفاوت که از این سرور برای مدیریت پیام‌های الکترونیکی شرکت استفاده می‌شود.

اگر میخواهید ایمیل سرور سازمانی خود را راه اندازی کنید کافیست یک سرور مجازی با حداقل ۴ گیگابایت حافظه خریداری و برای نصب و کانفیگ ایمیل سرور از طریق تیکت با پارسدو در ارتباط باشید.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید