نحوه نصب مرورگر Edge در Ubuntu 20.04

سرور مجازی
نحوه نصب مرورگر Edge در Ubuntu 20.04
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 2535 دسته بندی: لینوکس

مرورگر Microsoft Edge یکی از پر سرعت ترین ابزارهای وب گردی است و استفاده از آن نیز بسیار ساده است. این مرورگر امن برای وب مدرن طراحی شده است. در این مطلب با نحوه نصب مرورگر Edge در Ubuntu 20.04 همراه شما هستیم.


نسخه پایدار این نرم افزار برای سیستم عاملهای ویندوز، مک، iOS و اندروید موجود است. در حالی که نسخه Preview توسعه دهندگان برای سیستم عامل لینوکس موجود است. ماکروسافت اج(Edge) به شما این امکان را می دهد که بتوانید بوکمارکها، پسوردها و همچنین تاریخچه ی مرور وبتان را بین تمامی دستگاهها به اشتراک بگذارید. Edge بر پایه کرومیوم(Chromium) است یعنی پروژه متن باز مشترکی که مرورگر Google Chrome نیز از آن استفاده کرده است. در ضمن این به معنی آن است که این مرورگر با افزونه های کروم سازگاری دارد. این مقاله درباره نحوه نصب مرورگر Edge روی Ubuntu 20.04 است. نسخه Developer preview شامل همه ویژگی ها نیست و ممکن است به میزان کافی پایدار نباشد تا بتوان از آن به عنوان مرورگر اصلی استفاده کرد. نصب Edge روی Ubuntu نصب مرورگر Microsoft Edge روی ابونتو یک رویه کاملا مستقیم است. باید مخزن Micorosft Edge را از طریق خط فرمان فعال کنیم و پکیج را با استفاده از دستور apt نصب کنیم. آپدیت فهرست پکیج ها و نصب وابستگی ها با اجرای دستور زیر با استفاده از دسترسی های Sudo انجام می شود:

 
sudo apt update
 
 
sudo apt install software-properties-common apt-transport-https wget
  

وارد کردن کلید Microsoft GPG به وسیله دستور wget:

 
wget -q https://packages.microsoft.com/keys/microsoft.asc -O- | sudo apt-key add -
  

سپس مخزن Edge browser را به وسیله دستور زیر Enable کنید:

 
sudo add-apt-repository "deb [arch=amd64] https://packages.microsoft.com/repos/edge stable main"
   
 
sudo apt install microsoft-edge-dev
  

در این مرحله شما نرم افزار Edge را روی سیستم نصب کرده اید. بروز رسانی پس از انتشار نسخه جدید نیز می توانید این مرورگر را با استفاده از دو دستور زیر اپدیت کنید:

 
sudo apt update
 
sudo apt upgrade
 

تا اینجا مراحل نصب به پایان رسیده است.

در صورتی که قبلا از مرورگر دیگری استفاده کرده اید مانند Chrome ، Firefox ، Chromium و یا Opera می توانید بوکمارک ها و تنظیمات را وارد مرورگر Edge کنید.

 

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید