هاست سایت فروشگاهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وردپرس سی پنل دایرکت ادمین
هاست سایت فروشگاهی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟
تاریخ انتشار: 1 سال پیش تعداد بازدید: 776 دسته بندی: لینوکس

بحث هاست و میزبانی در سایت‌های فروشگاهی بسیار پراهمیت است؛ کسب‌وکارهای بسیاری به‌خاطر هاست ضعیف متضرر می‌شوند یا کلاً شکست می‌خورند. محتوای پربازدید، دیزاین جذاب، محصولات پرفروش و حتی تعداد زیاد مشتریان، بدون یک هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی ارزشی ندارند. با توجه به نقش حیاتی هاست در یک فروشگاه اینترنتی، انتخاب پلن میزبانی باید با نهایت حساسیت و دقت انجام شود. 
 


اگر شما نیز قصد دارید برای سایت فروشگاهی‌تان یک هاست جدید بخرید؛ یا در ابتدای مسیر کسب‌وکار اینترنتی هستید و نمی‌دانید کدام نوع میزبانی برایتان مناسب است، اصلاً نگران نباشید. در این مقاله از بلاگ پارسدو، همه ویژگی‌های مهم یک هاست فروشگاهی را بررسی خواهیم کرد. پس از مطالعه این نوشته، متوجه می‌شوید که هنگام خرید هاست باید به دنبال چه چیزهایی باشد. 

1- عملکرد سریع و مطمئن؛ پذیرایی بی‌وقفه از کاربران

اگر سرعت بارگذاری یک صفحه بیشتر از 3 ثانیه طول بکشد، 57 درصد از بازدیدکنندگان سایت را ترک خواهند کرد. همچنین 80 درصد از همین کاربران دیگر هرگز به فروشگاه آنلاین شما بازنمی‌گردند. پس می‌توان گفت اولین اولویت هنگام خرید هاست سایت فروشگاهی، سرعت و توانش است. شما به هاستی نیاز دارید که کند نباشد. همچنین آپتایم هاست باید به 99.99% برسد؛ یعنی سایت تقریباً همیشه در دسترس کاربران باشد.
تقریباً همه شرکت‌های هاستینگ، خدماتش را به‌عنوان بهترین و سریع‌ترین سرویس‌های میزبانی معرفی می‌کنند. پس بهتر است قبل از خرید هاست فروشگاهی، پلن موردنظر را از نظر ویژگی‌های مختلف بررسی کنید. یکی از ویژگی‌های ضروری در هاست فروشگاهی، CDN است. به زبان ساده، شبکه‌ای از سرورهای توزیع‌شده در یک منطقه بزرگ، CDN نام دارد که Cloudflare یکی از مثال‌هایش است. 
کاربرانی که از سرور اصلی سایت دور هستند، هنگام ریکوئست یک صفحه به نزدیک‌ترین CDN متصل می‌شوند. در نتیجه سرعت بارگذاری صفحات به حداقل می‌رسد. همچنین برترین هاست‌های فروشگاه آنلاین، قابلیت مانیتورینگ پرفرمنس و آپ‌تایم نیز دارند تا نظارت به عملکرد سایت با دقت کامل انجام شود.

2- آپگرید آنی و راحت؛ بهبود سریع عملکرد هاست فروشگاهی 

در حالت عادی، سایت‌های خبری یا مجله‌های اینترنتی به صورت آرام و قابل پیش‌بینی رشد می‌کنند. اما نرخ افزایش بازدید و تعداد کاربران یک فروشگاه آنلاین می‌تواند کاملاً متغیر باشد. برای مثال، بسیاری از کسب‌وکارهای آنلاین در زمان تعطیلات افزایش ناگهانی ترافیک را تجربه می‌کنند. همچنین هنگام فروش ویژه نیز ترافیک بیشتر می‌شود. در چنین شرایطی، مشتریان از در و دیوار وارد سایت می‌شوند و بنابراین، یک فروشگاه آنلاین باید آماده چنین شرایطی باشد. 
هنگام افزایش غیرمنتظره ترافیک، قابلیت مقیاس‌پذیری (Scalability) هاست فروشگاهی به داد سایت می‌رسد. با استفاده از این قابلیت می‌توان منابع هاست را همگام با رشد کسب‌وکار توسعه داد. شرکت‌‌های معتبر در زمینه خدمات میزبانی، امکان ارتقاء فوری منابع مختلف مثل CPU یا رم را فراهم می‎کنند. در سریع‌ترین هاست‌ها، ارتقاء منابع سایت باید در کمترین زمان ممکن انجام شود. چه هاست ابری بخرید، چه سرور مجازی یا اختصاصی، سرویس‌دهنده باید همیشه آماده آپگرید منابع سرورتان باشد. 

3- قابلیت ادغام هاست فروشگاهی با ووکامرس؛ راه‌اندازی آسان فروشگاه آنلاین

بیشتر فروشگاه‌های آنلاین با استفاده از ووکامرس در بستر یک سایت وردپرسی ساخته می‌شوند. با توجه به محبوبیت بالای وردپرس، یک هاست فروشگاهی مناسب باید توانایی میزبانی از ووکامرس را نیز داشته باشد. اگر هاست فروشگاه اینترنتی به‌راحتی با ووکامرس ادغام نشود، پس از مدتی دچار مشکل خواهد شد. ایراداتی مثل ضعف در کشینگ باعث می‌شود که سرعت لود صفحات مربوط به هر محصول برای کاربران کاهش پیدا کند.

4- پهنای باند نامحدود و حافظه بالا؛ ایجاد بستری سریع برای فروش

پهنای باند و حافظه ذخیره‌سازی برای سایت‌های وردپرس و فروشگاه‌های ووکامرس فاکتورهای کلیدی هستند. فروشگاه‌های آنلاین معمولاً به فضای زیادی برای فایل‌هایشان نیاز دارند. همچنین، اگر نقشه‌های یک کسب‌وکار با موفقیت اجرا شود، معمولاً بیشترین ترافیک وب به سمت این سایت‌ها روانه خواهد شد. با این اوصاف، هاست سایت فروشگاه باید از منابع کافی برای مدیریت ترافیک ورودی و ذخیره‌سازی فایل‌ها برخوردار باشد. 
در طراحی هرگونه سایت، تصاویر مختلف نقش کلیدی ایفا می‌کنند. در سایت‌های فروشگاهی نیز تصاویر نه‌تنها برای دیزاین سایت بلکه برای معرفی محصولات نیز استفاده می‌شوند. شما باید برای هر محصولی که در سایت دارید، چند تصویر یا حتی ویدیو با کیفیت بالا آپلود کرده باشید. به همین‌ خاطر است که هاست سایت باید فضای زیادی داشته باشد. همچنین برای مدیریت ترافیک سایت نیز قطعاً باید به دنبال پهنای باند نامحدود باشید.

5- امنیت بی‌نقص؛ فراهم کردن تجربه خرید امن برای کاربران 

حساس‌ترین اطلاعات افراد حقیقی در سایت‌های فروشگاهی ثبت می‌شوند: شماره کارت بانکی، اسم، اطلاعات تماس و آدرس کاربران. به همین خاطر، فروشگاه‌های اینترنتی به یک هدف محبوب برای هکرها تبدیل شده‌اند. هک کردن یک سایت با راهکارهای امنیتی ضعیف نیز اصلاً کار دشواری نیست. 
برخی از استارتاپ‌های نوپا اهمیت حفاظت از سایت و کاربران در برابر تهدیدها را درک نکرده‌اند و همین موجب شکستشان می‌شود. بسیاری از موارد هک و دزدی اطلاعات به خاطر امنیت ضعیف هاست رخ می‌دهد. نقص‌ها و شکاف‌های موجود در لایه امنیتی هاست، زمینه را برای هرگونه رخنه امنیتی فراهم می‌کند. 
برای حفاظت از اطلاعات کاربران، پسوردها و فایل‌های سایت باید سراغ پلن‌های امن و حرفه‌ای هاستینگ بروید. شما به یک هاست با فایروال‌های نفوذناپذیر نیاز دارید تا برنامه‌های غیرمجاز به اطلاعات حساس دسترسی نداشته باشند. قابلیت شناسایی و حفاظت برابر حملات DDoS و همچنین گواهی SSL نیز جزو ضروریات یک هاست فروشگاهی به شمار می‌آیند.

6- سازگاری با درگاه پرداخت؛ قابلیت ممتاز هاست‌های مناسب برای سایت فروشگاهی

اگر به دنبال یک هاست مناسب برای کسب‌وکار آنلاینتان هستید، باید گزینه‌ای را انتخاب کنید که با درگاه‌های پرداخت سازگاری داشته باشد. بسته به نوع فعالیت و پرسونای مشتریان فروشگاه آنلاین، هاست سایت باید توانایی ادغام با درگاه‌های پرداخت رایج را داشته باشد. درگاه پرداخت یک فروشگاه اینترنتی باید امن باشد، گزینه‌های پرداخت مختلفی ارائه کند و کار کردن با آن نیز دشوار نباشد. شاید برایتان جالب باشد که صفحه پرداخت، نقطه انصراف بسیاری از مشتریان آنلاین است. پس هاست شما باید با درگاه مورد نیازتان سازگاری کامل داشته باشد.

7- بک‌آپ خودکار؛ ویژگی حیاتی در بهترین هاست سایت فروشگاهی 

منابع قدرتمند و توان فنی، جزو ملزومات بدیهی یک هاست فروشگاهی هستند؛ اما مواردی مثل بک‌آپ و تهیه نسخه پشتیبان نیز وجود دارند که اهمیت آن‌ها برای یک کسب‌وکار کاملاً حیاتی است. تهیه بک‌آپ اتوماتیک قابلیتی است که در برترین پلن‌های هاستینگ برای فروشگاه‌های آنلاین وجود دارد. تهیه خودکار باید بک‌آپ به‌صورت ماهانه، هفتگی یا حتی روزانه انجام شود. 
تهیه نسخه پشتیبان با هدف حفاظت از اطلاعات فروشگاه و فایل‌های دیتابیس انجام می‌شود. گاهی‌اوقات برخی از کاربران که سایت فروشگاهی وردپرس دارند با تغییر یک گزینه، کل تنظیمات را بهم می‌ریزند. در چنین حالتی شاید سایت از دسترس خارج شود یا تنظیمات دیتابیس بهم بریزد. با داشتن بک‌آپ دیگر لازم نیست برای بازگشت به شرایط عادی وقت و زحمت زیادی بکشید. 
با داشتن راهکارهای منظم برای بک‌آپ گرفتن حتی لازم نیست نگران از دست رفتن کل اطلاعات سایت باشید. تهیه نسخه پشتیبان جزو لایه‌های حفاظت از اطلاعات سایت است و یک هاست قوی باید نگرانی شما از این بابت را رفع کند.

8- پشتیبانی حرفه‌ای و دائم برای هاست؛ رمز موفقیت فروشگاه‌های آنلاین 

انواع مختلف ارور و مشکلات فنی برای هر نوع سایت پیش خواهد آمد. فرقی نمی‌کند که مالک یک فروشگاه اینترنتی تا چه اندازه در مسائل فنی تجربه داشته باشد. اگر شرکت سرویس‌دهنده برای هاست پشتیبانی حرفه‌ای و دائمی ارائه نکند، شاید یک سایت تا ساعت‌ها از دسترس خارج بماند. یک تیم ساپورت فنی حرفه‌ای باید صبور، خوش‌برخورد، سریع و کارآمد باشد. 
هاست فروشگاه اینترنتی به‌خاطر ماهیت پویای پلتفرم نیاز به نظارت و پشتیبانی همه‌جانبه دارد. نقطه قوت یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای در این است که نسبت به حل مشکلات، پیش‌گیرانه عمل می‌کند و درباره بروز انواع ارور هشدار می‌دهد. حتی برخی از تیم‌های معتبر فراتر از مسائل مربوط به هاست فروشگاه آنلاین عمل می‌کنند و سایت را نیز زیر نظر قرار می‌دهند. 
به یاد داشته باشید که هیچ سایتی از ایرادات فنی در امان نیست اما همه سرویس‌دهنده‌ها نیز پشتیبانی دائم ارائه نمی‌کنند. بهترین هاست‌ها برای سایت فروشگاهی با پشتیبانی 24 ساعته و حرفه‌ای عرضه می‌شوند تا هیچ ضرری به کسب‌وکار نرسد.
هاست‌های سریع و امن پارسدو، بستری مناسب برای تأسیس یک فروشگاه اینترنتی
راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی، روشی هوشمندانه برای درآمدزایی پربازده است. یک سایت فروشگاهی بدون داشتن هاست حرفه‌ای، سریع و امن هرگز به موفقیت نمی‌رسد. در نوشته بالا، مهم‌ترین ویژگی‌های هاست مناسب برای فروشگاه  آنلاین را بررسی کردیم. مجموعه پارسدو با بیش از 15 سال سابقه در زمینه فناوری اطلاعات، انواع مختلف پلن میزبانی را عرضه می‌کند. سرویس‌های پارسدو با پهنای باند نامحدود، قابلیت ارتقاء آنی و قیمت مناسب، گزینه‌ای فوق‌العاده برای شروع یک کسب‌وکار رویایی هستند. 
 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید