آموزش ایجاد نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین

دایرکت ادمین
آموزش ایجاد نسخه پشتیبان در دایرکت ادمین
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 14546 دسته بندی: کنترل پنل

تهیه بکاپ یا پشتیبان گیری از نکات بسیار مهم برای هر وبمستر و توسعه دهنده وب است، بارها توصیه شده است قبل از انجام تغییرات در وبسایت، قبل از به روزرسانی‌ها و... یک نسخه پشتیبان از همه اطلاعات سایت تهیه نمائید.در این مقاله به آموزش تهیه بکاپ و بازگردانی آن در دایرکت ادمین می پردازیم 


آموزش بکاپ در دايرکت ادمين


برای تهیه بکاپ در دایرکت ادمین ابتدا باید از بخش  Advanced Features عبارت  Create /Restore Backups را انتخاب نمائید یا قسمتی از نام آن را (مثلا backup) جستجو کنید تا دایرکت ادمین این گزینه را در اختیار شما قرار دهد.

 

چطور در دایرکت ادمین بکاپ تهیه کنم

در قسمت بکاپ دایرکت ادمین میتوانید اگر از addon Domain (قابلیت چند دامنه‌ای دایرکت ادمین) استفاده میکنید، یک یا چند دامنه مورد نظر را انتخاب کرده و یا همه دامنه های موجود در هاست را برای بکاپ گزینش نمائید

همچنین میتوانید از قسمت Include مشخص کنید که فایل بکاپ شامل چه اطلاعاتی از هاست باشد، اطلاعاتی مانند فایل‌ها، لیست ساب دامین‌ها، ایمیل‌ها، اکانت‌ها و تنظیمات FTP ، تنظیمات و اطلاعات دیتابیس و حتی محتویات Trash  را هم میتوانید انتخاب کرده و دکمه CREATE BACKUP را کلیک نمائید.

چطور از بخش های مختلف دایرکت ادمین بکاپ بگیرم

پایان فرایند تهیه بکاپ با دریافت  پیغام Your backups are now readyدر قسمت My Messages دایرکت ادمین به اطلاع شما خواهد رسید. مدت زمان تهیه بکاپ بستگی به عواملی مانند حجم اطلاعات و وضعیت سخت افزاری سرور میزبان در آن زمان دارد 

پیعام Your backups are now ready در دایرکت ادمین

هاست لینوکس
هاست لینوکس پارسدو علاوه بر تهیه بکاپ توسط کاربر، سه نسخه بکاپ روزانه، هفتگی و ماهیانه هم دارد

 

بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین


برای بازگردانی فایل بکاپ به قسمت Restore Backup  رفته و با توجه به تاریخ بکاپ فایل بکاپ مورد نظر را انتخاب کنید؛ از قسمت Restore Options می توانید مشخص نمائید که چه قسمت‌هایی از بکاپ برای شما بازگردانی شود اطلاعاتی مانند فایل‌ها، لیست ساب دامین‌ها، ایمیل‌ها، اکانت‌ها و تنظیمات FTP را انتخاب کرده و دکمه RESTORE را کلیک کنید.

 

بازگدانی بکاپ در دایکت ادمین

پایان فرایند بازگردانی بکاپ هم  با دریافت  پیغام Your User files have been restored در قسمت My Messages دایرکت ادمین به اطلاع شما خواهد رسید.


پیغام Your User files have been restored در دایرکت ادمین

در این مقاله سعی بر آن شد تا مراحل تهیه و بازگردانی بکاپ در سطح کاربر دایرکت ادمین توضیح داده شود؛ سعی بر آن داریم تا با آموزش روی قالب evolution دایرکت ادمین قابلیت‌ها و امکانات جدید دایرکت ادمین روی آخرین نسخه و پوسته ارائه شده را بررسی نمائیم، در زیر ویدئوی آموزش تهیه و بازگردانی بکاپ در دایرکت ادمین را مشاهده کنید:


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید