آموزش فعال سازی و نصب Gnome در آلما لینوکس

سرور مجازی
آموزش فعال سازی و نصب Gnome در آلما لینوکس
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش تعداد بازدید: 255 دسته بندی: لینوکس

پوسته رابط کاربری گرافیکی (GUI shell) برای لینوکس در توانایی آن در ارائه یک رابط کاربر پسند است که مدیریت و اجرای دستورات و برنامه‌های مختلف را در سیستم عامل لینوکس ساده می‌کند. برخلاف رابط‌های خط فرمان سنتی، یک پوسته رابط کاربری گرافیکی به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از عناصر گرافیکی مانند منوها، آیکن‌ها و دکمه‌ها با سیستم عامل و ویژگی‌های آن تعامل داشته باشند.


به طور کلی، GUI shell برای لینوکس در توانایی آن برای بهبود قابلیت استفاده و دسترسی به سیستم عامل لینوکس، به ویژه در ارتباط با پروژه گنو است.

گنوم لینوکس (GNOME Linux)

Gnome (رابط گرافیکی کاربر) ، یک محیط راحت برای ظاهر لینوکس است که می‌تواند بدون دانش اضافی از دستورات و پوسته CLI زبان خاص به تعامل با ماشین‌ها کمک کند.

سیستم گنو و رابط کاربری گرافیکی مزایا و معایب خود را دارد، همه می‌توانند از سیستم مناسب‌تری برای درخواست‌های خود استفاده کنند. محیط گرافیکی به طور کلی برای بازی، خلاقیت، اهداف اداری و خانگی استفاده می‌شود. یک رابط دنج با یک خط پارامترهای انعطاف‌پذیر می‌تواند به بهبود تجربه کاربری شما کمک و ظاهر سیستم را برای نگاه زیباتر کند.

سرور مجازی لینوکس یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی SSH طبق آموزش را به آن خواهید داشت.
خرید سرور مجازی لینوکس در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.

نصب گنوم

قبل از نصب هر نرم افزاری، باید فهرست و بسته را در AlmaLinux به روز کنیم:


sudo dnf update -y

با اجرای دستور زیر محیط دسکتاپ Gnome و بسته های مرتبط را نصب کنید:


sudo dnf groupinstall "Server with GUI"

نصب بسته گرافیکی روی آلما لینوکس

پس از اتمام نصب، با اجرای دستور زیر، graphical login manager را فعال کنید:


sudo systemctl set-default graphical.target

برای اعمال تغییرات، سیستم را ریبوت کنید:


sudo reboot

ریبوت کردن سرور

پس از راه اندازی مجدد سیستم، باید صفحه ورود به سیستم را مشاهده کنید که در آن می‌توانید جلسه Gnome را انتخاب کنید. شما باید از یک رابط وب یا هر نرم افزار مناسب استفاده کنید.

نصب گنوم روی آلما لینوکس

جمع‌بندی

پوسته GUI ابزار مهمی است که کاربران لینوکس را قادر می‌سازد تا با سیستم عامل به طور موثرتر و کارآمدتر تعامل داشته باشند. استفاده از پوسته GUI نیاز به دانش گسترده از رابط‌های خط فرمان را کاهش می‌دهد و سیستم عامل لینوکس را برای طیف وسیع‌تری از کاربران قابل دسترس‌تر می‌نماید.

با مراحل ذکر شده در بالا، می توانید گنوم را به سرعت و به راحتی بر روی دستگاه AlmaLinux خود نصب کنید. پس از نصب، می‌توانید از یک رابط مدرن و بصری لذت ببرید که مدیریت و اجرای دستورات و برنامه‌ها را در سیستم لینوکس خود آسان می‌کند.
 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید