Django چیست؟

Django  چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1444 دسته بندی: عمومی

Django یا جنگو یک فریم‌ورک وب اپلیکیشن متن باز و رایگان است که به زبان پایتون نوشته شده است. یک فریم‌ورک وب مجموعه ای از اجزاست که به منظور توسعه ی سریعتر و آسانتر وب سایت به کمک شما می آید.


وقتی که در حال ساخت وب سایت هستید اجزایی وجود دارند که شما همیشه به آنها نیاز دارید، از جمله:  مشخص کردن وضعیت تصدیق کاربر یا User Authentication (Signing up ,Signing in, Sigining out)، مدیریت پنل وب سایت شما، فرمها، راهی برای آپلود  فایلها و ...

 

خوشبختانه افراد دیگری قبل از شما به این مشکل برخوردند و راهی برای برطرف کردن آن پیدا کردند. آنها تیمهای مختلفی تشکیل دادند و فریم‌ورکهای مختلفی را ساختند و جنگو یکی از آنهاست که اجزای از پیش ساخته را در اختیار شما قرار می دهد.

فریم‌ورکها به این منظور به وجود آمدند که شما را از اختراع مجدد چرخ نجات دهند و به شما کمک کنند که نظرتان را کامل به ساخت سایت معطوف کنید.


اما Framework چه کاری انجام می دهد؟

وقتی درخواستی به سمت وب سرور شما ارسال می شود، این درخواست به جنگو (Django) هدایت می شود تا مشخص شود درخواست به چه منظور است. اولین موردی که سرور باید بداند این است که شما از آن می خواهید تا به شما خدمات صفحه وب را ارائه کند.

تصور کنید که یک پورت مربوط به mailbox روی نامه های ورودی (درخواست) مانیتور می شود. این مورد توسط یک web server انجام می شود. این وب سرور ابتدا نامه ها را خوانده سپس به صورت webpage پاسخ ارسال می کند. اما در صورتی که قصد ارسال چیز دیگری را داشته باشید، نیاز دارید که یک محتوا داشته باشید و جنگو این مساله را با کمک به شما برای ساخت محتوا برطرف می کند.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید