DDNS چیست؟

DDNS چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1660 دسته بندی: عمومی

DDNS سرویسی است که وقتی IP شما تغییر کند به صورت خودکار و دوره ای A رکورد DNS IPV4 و AAAA رکورد  IPV6 شما را آپدیت می کند. این تغییرات IP توسط سرویس دهنده اینترنت شما انجام می گیرد.


DDNS چگونه کار می کند؟

DDNS آدرس IP را به منظور تغییر مانیتور می کند. هر زمان که آدرس تغییر کند DDNS  آدرس IP شما را آپدیت می کند.

 

استفاده از DDNS چه مزیتی دارد؟

استفاده از DDNS میتواند برای افرادی که میخواهند وب سایتشان را میزبانی کنند بسیار کاربردی باشد. همچنین در استفاده از دوربینهای CCTV، VPN، appها یا سرور بازی روی کامپیوتر خانگی. استفاده از این سرویس ارزانتر از خرید IP عمومی است و با راه اندازی DDNS، پس از اعمال تغییر دستی IP دیگر نیازی به آپدیت کردن تمامی رکوردهایتان نیست. اگرچه داشتن یک آدرس IP ثابت همیشه انتخاب شما نیست و این بستگی به سرویس دهنده شما دارد.

 

DDNS یک گزینه کاملا انعطاف پذیر است. روشی که DDNS به دیوایس های متصل اطلاع میدهد که سرورهای DNS خود را به صورت خودکار آپدیت کنند و همچنین تنظیمات DNS، IP Addressها، Hostnameهای تنظیم شده و برخی اطلاعات دیگر. اینها نیاز به داشتن یک مدیر برای اعمال این تغییرات را برطرف می کند.


مزایا

همانطور که ملاحظه می کنید DDNS یک راهکار دلچسب برای مشکلات مختلف است و مزایای مختلفی نیز دارد اما مهمترینها عبارتند از:

  •     دسترسی- شما قادر هستید که بدون نگرانی به وب سایت یا سرور خود دست پیدا کنید و با تغییر IP هیچگونه مشکی ایجاد نمی شود.
  •     قابلیت پیاده سازی- شما نیازی به داشتن یک مدیر شبکه ندارید که تنظیمات شما را بررسی و مجدد اعمال کند.
  •     مقرون به صرفه- DDNS هزینه های شما را کاهش می دهد. شما هرگز IP Conflict نخواهید داشت مگر در مواقعی که IP های بسیاری داشته باشید و به طور همزمان از همه استفاده کنید.


مزایای بیشتری نیز برای استفاده از DDNS وجود دارد و ممکن از از خودتان بپرسید DDNS چیست. استفاده از این سرویس نسبتا کار ساده ای است. شما می توانید از سرویسهای رایگان معرفی شده زیر یکی را انتخاب کنید.

 

    https://www.dynu.com/
    https://www.duckdns.org/
    https://www.noip.com/
    https://www.securepoint.de/en/products/nextgen-utm-firewalls/securepoint-dyndns.html
    https://freedns.afraid.org/

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید