بررسی مزایا و امکانات کنترل پنل Plesk

سرور مجازی سرور اختصاصی
بررسی مزایا و امکانات کنترل پنل Plesk
تاریخ انتشار: 1 سال پیش تعداد بازدید: 828 دسته بندی: کنترل پنل

کنترل پنل یک ابزار ضروری برای مدیریت هاست و در واقع، یک رابط بین سرور و کاربر است. بیشتر هاست‌ها با دو پنل مدیریت سی‌پنل و دایرکت ادمین عرضه می‌شوند؛ اما گزینه سومی هم وجود دارد. کنترل پنل پلسک (Plesk) یک ابزار کارآمد برای مدیریت منابع هاست و استفاده از امکاناتش است.
شاید اسم پلسک را کمتر از دایرکت ادمین و سی‌پنل شنیده باشید، اما این کنترل پنل مزایای فوق‌العاده‌ای دارد. در مقاله آشنایی با کنترل پنل پلسک، درباره مزایا و قابلیت‌های این برنامه صحبت کرده‌ایم. با مطلب زیر، همراهتان هستیم تا بهترین پلن میزبانی سایت و کنترل پنل را برای سایتتان انتخاب کنید.


معرفی کنترل پنل پلسک؛ یک رابط کاربری فوق‌العاده برای مدیریت هاست
با خرید هاست، منابع سرور در اختیار سایت قرار می‌گیرد. انواع کنترل پنل‌ها به مدیران سایت کمک می‌کنند که از منابع سرور به بهترین شکل ممکن استفاده کنند. کنترل پنل پلسک یا Parallels Plesk Panel یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای برای مدیریت هاست است. پلسک در مقایسه با سایر ابزارهای مبتنی بر وب برای مدیریت هاست، امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. پنل مدیریت هاست پلسک، یک پلتفرم بی‌نقص با سطوح متعددی از قابلیت‌ها است.
پلسک در سال 2001 با زبان PHP نوشته شد. این نرم‌افزار مدیریت هاست در مقایسه با رقبایش یعنی سی‌پنل و دایرکت ادمین هیچ محدودیت خاصی ندارد. رابط کاربری جذاب و روان پلسک با گزینه‌های مختلف، امکان مدیریت کامل سرور را فراهم می‌کند. چه در هاستینگ اشتراکی و چه در سرور مجازی یا حتی اختصاصی، پلسک یک انتخاب مناسب است. این کنترل پنل توسط سیستم‌های عامل ویندوز و توزیع‌های مختلف لینوکس پشتیبانی می‌شود.
پلسک یکی از مشهورترین پلتفرم‌های برای مدیریت هاست است. از نظر اعتبار و شهرت، پلسک هیچ‌چیز از دایرکت ادمین و سی‌پنل کمتر ندارد. در واقع، پلسک بعد از cPanel محبوب‌ترین کنترل پنل در بین کاربران است. در حال حاضر، پلسک روی بیشتر از 380 هزار سرور نصب شده است. این سرورها از 11 میلیون وبسایت مختلف پشتیبانی می‌کنند. پلسک قابلیت‌های فنی، گزینه‌های امنیتی و ابزارهای متنوع را در قالب یک پلتفرم جامع ارائه می‌کند.

 

سرور مجازی پلسک یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی کامل به سرور را خواهید داشت.
خرید سرور مجازی Plesk در ۴ موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.
بعد از خرید و تحویل سرور مجازی از مدیریت سرور میتوانید کنترل پنل دلخواه خود را سفارش دهید.

ورود به کنترل پنل پلسک؛ استفاده از IP یا دامنه برای وارد شدن به Plesk
برای ورود به کنترل پنل پلسک در سرور دو روش استفاده از IP یا دامنه وجود دارد. برای باز کردن پلسک با استفاده از IP باید آدرس آی پی هاست، نام کاربری و رمز عبور را داشته باشید. این اطلاعات معمولاً پس از خرید هاست برای کاربر ارسال می‌شود. با باز کردن صفحه ورود به پنل کافی است فقط یکی از دو آدرس زیر را همراه با IP اختصاصی‌تان در مرورگر وارد کنید
https://(server-ip):8443

ویژگی کنترل پنل Pleskامکانات و قابلیت‌های مختلف برای مدیریت هاست
مدیریت بخش‌های مختلف هاست وب با استفاده از پلسک به‌راحتی انجام می‌شود. در این پلتفرم علاوه‌بر امکانات مشابه سایر کنترل پنل‌ها، قابلیت‌های دیگری نیز وجود دارد. پس از خرید لایسنس پلسک، بخش‌های مختلفی را در محیط کاربری این برنامه مشاهده خواهید کرد. اصلی‌ترین منوهای پلسک را در ادامه نوشته‌ایم.
Website & Domain
Mail
Application
File
Database
Statistics
User
Account
کل وظایف اصلی یک کنترل پنل از طریق این گزینه‌ها در پلسک دسته‌بندی شده‌اند. با استفاده از منوی File می‌توان فایل‌های سایت درون کنترل پنل را مدیریت کرد. مدیریت و اضافه کردن دامنه‌ها و ساب دامین‌ها در بخش Website & Domains انجام می‌شود. برای ساخت ایمیل‌های جدید، مدیریت صندوق ایمیل‌ها یا حذف آدرس‌های ایمیل غیرفعال نیز منوی Mail کاربرد دارد. برنامه‌ریزی برای بک‌آپ گرفتن از سایت و فایل‌ها، مدیریت پایگاه داده و بررسی وضعیت منابع سرور نیز جزو وظایف اصلی پلسک هستند.
به‌غیراز کارکردهای اصلی یک کنترل پنل هاست، پلسک امکانات خاص دیگری برای کاربران فراهم کرده است. ابزارهای تعمیر خودکار در پلسک، قابلیت خارق‌العاده‌ای برای برطرف کردن خودکار خطاها هستند. همچنین با افزونه‌های متنوع می‌توان کاربردهای مختلفی به سایت اضافه کرد. ابزارهای تعمیر اتوماتیک و افزونه‌ها، باعث افزایش سرعت سایت و بهبود تجربه کاربری می‌شوند.
امکان تعریف نقش برای کاربرها مختلف و تعیین سطوح مختلف دسترسی نیز وجود دارد. همچنین می‌توان برای هر کاربر، یک میزان خاص از پهنای باند در دسترس تعریف کرد. راه‌اندازی و مدیریت سرویس‌ها اشتراکی برای مشتریان یا خرده‌فروشان، جزو امکانات کنترل پنل پلسک محسوب می‌شوند. سازگاری پلسک با برنامه‌های مختلف، امکان اضافه کردن قابلیت‌های بیشتر به سایت را فراهم می‌کند.

 


مزایای پنل مدیریت هاست پلسک
در طرح‌های میزبانی، پلتفرم‌های مختلفی برای مدیریت هاست وجود دارد. هرکدام از این پلتفرم‌ها نقاط قوت خاصی دارند اما از مزایای کنترل پنل پلسک نمی‌توان چشم پوشید. دلایل مختلفی برای استفاده از Plesk وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.
1- رابط کاربری پلسک، واضح و کاربردی
رابط کاربردی کنترل پنل پلسک بسیار واضح و منظم است تا پیدا کردن امکانات موردنیاز دشوار نباشد. مراحل مختلف انجام کارهای مختلف با پنل به‌سادگی انجام می‌شود. همچنین کاربران مبتدی با استفاده از بخش Help Center به ویدیوها و دوره‌های آموزشی پنل دسترسی خواهند داشت. یکی از مهم‌ترین مزایای کنترل پنل Plesk، تسهیل کار با هاست وب است. انجام وظایف مربوط به نگهداری از هاست و سایت با پلسک آسان، سریع و کارآمد است. از نظر سرعت یادگیری و سهولت در استفاده، پلسک گزینه‌ای فوق‌العاده است.

2- سازگاری پلسک با سیستم‌های عامل مختلف
سی‌پنل محبوب‌ترین کنترل پنل است اما فقط با سرورهای لینوکسی سازگاری دارد. در بیشتر سرورهای دنیا، سیستم عامل لینوکس نصب شده است اما برای برخی از وبسایت‌ها، ویندوز کاربرد بیشتری دارد. کنترل پنل Plesk هم با سرورهای ویندوزی و هم لینوکسی هماهنگ است. این امر یک نقطه قوت بزرگ برای پلسک محسوب می‌شود. برای کاربران سیستم عامل ویندوز یا آنهایی که قصد دارند در آینده از Windows استفاده کنند، پلسک گزینه مناسبی خواهد بود.

3- مدیریت هاست با موبایل، مزیت فوق‌العاده پلسک
کسب‌وکارهای موفق باید در هر لحظه به وبسایت و هاست دسترسی داشته باشند. گاهی اوقات مدیران سایت باید در مواقع خاص و اضطراری تغییرات فوری یا به‌روزرسانی در سایت ایجاد کنند. با گوشی موبایل می‌توان بدون حضور پشت میز کار این تغییرات را اعمال کرد. برنامه پلسک یک اپلیکیشن موبایل دارد که به بهترین شکل ممکن برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی شده است. همه کارهایی که با پنل اصلی پلسک انجام می‌شود در اپ موبایل گنجانده شده است.

4- تأمین امنیت هاست پلسک با قابلیت‌های مختلف
امنیت یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سایت است که باید به بهترین شکل ممکن تأمین شود. خرید هاست امن و انتخاب مناسب‌ترین کنترل پنل، تأثیر بالایی در حفاظت از سایت دارد. کنترل پنل پلسک برای تأمین امنیت سایت، گزینه‌های مختلفی به کاربران ارائه می‌کند. گواهینامه SSL و کنترل میزان دسترسی کاربران جزو ویژگی‌های امنیتی پنل Plesk هستند. همچنین چند فایروال و افزونه در برنامه وجود دارد تا نفوذ هکر و خرابکاران به سایت غیرممکن باشد.

5- پشتیبانی پلسک از برنامه‌های شخص ثالث
چه در زندگی شخصی و چه در کسب‌وکار، برنامه‎‌های مختلف اهمیت زیادی برای همه دارند. کنترل پنل پلسک، با تعدادی زیادی از برنامه‌های فرعی و شخص ثالث مهم سازگار است. پلسک علاوه‌بر سازگاری، برای برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث معروف مثل وردپرس، بسته ابزاری ارائه می‌کند. استفاده همزمان و یک‌پارچه از برنامه‌های مختلف در پلسک، به روان‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد.

6- افزونه‌های متعدد پلسک برای مدیریت سایت
علاوه‌بر کاربرد پنل پلسک، بیشتر از 100 افزونه دیگر برای این محصول وجود دارد. این افزونه‌ها در زمینه‌های مختلف مثل امنیت، ظاهر، بک‌آپ، ایمیل، سئو و سرعت سایت کاربرد دارند. ترکیب امکانات پلسک با قابلیت افزونه‌های مختلف، دست مدیران سایت برای اعمال تغییرات را کاملاً باز می‌گذارد.
کنترل پنل پلسک برای چه کاربرانی مناسب است؟
کنترل پنل پلسک برای کاربرانی مناسب است که یک رابط کاربری راحت و ساده برای دسترسی به سرور می‌خواهند. پلسک برای مالکان کسب‌وکارهای بزرگ و کاربران هاست ویندوزی نیز کاربرد فوق‌العاده‌ای دارد. برای کاربران محصولات ویندوز مثل ASP.NET گزینه‌های چندان زیادی در بازار وجود ندارد. استفاده از پلسک به کسب‌وکارهای حساس روی دسترسی به بک‌اند سایت پیشنهاد می‌شود. کنترل پنل Plesk یک راهکار فوق‌العاده برای نظم دادن به دامنه‌‌ها و دیتابیس‌هاست.

پارسدو، مرجع معتبر کاربران وب برای خرید لایسنس پلسک
انتخاب هاست و نوع کنترل پنل، یک گام مهم برای راه‌اندازی سایت است. گزینه‌های مختلفی برای پنل مدیریت سایت وجود دارد که پلسک یکی از آن‌هاست. به‌خاطر مزایای فوق‌العاده و محیط کاربرپسند، بسیاری از کاربران به‌دنبال خرید لایسنس معتبر پلسک هستند. مجموعه پارسدو با بیش از 15 سال سابقه تخصصی در زمینه فناوری اطلاعات، لایسنس قانونی پلسک را به سفارش مشتری تهیه می‌کند. به‌غیراز لایسنس انواع کنترل پنل، پارسدو با تکیه بر پرسنل مجرب و استفاده از شبکه‌های اختصاصی، انواع هاست، سرور و خدمات کولوکیشن را با کیفیت ممتاز جهانی عرضه می‌کند.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید