تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟

وردپرس
تفاوت برگه و نوشته در وردپرس چیست؟
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش تعداد بازدید: 93 دسته بندی: عمومی

این مطلب به بررسی تفاوت برگه و نوشته در وردپرس می‌پردازد و بینش روشنی را در مورد ویژگی‌های منحصر به فرد، کاربردها و بهترین شیوه‌ها ارائه می‌دهد. درک این تفاوت ها به شما کمک می‌کند تا یک وب سایت موثر و جذاب ایجاد کنید.


آیا می دانستید که وردپرس در سال 2023 توسط تقریبا 45.8 درصد از سایت‌های موجود در اینترنت استفاده شده است؟ به همین دلیل است که وردپرس در هنگام تعیین سیستم مدیریت محتوای وب در میان گزینه های برتر قرار می‌گیرد..
یکی از اساسی‌ترین و در عین حال گیج‌کننده‌ترین جنبه‌ها، تمایز بین برگه و نوشته است. این دو عنصر ستون فقرات هر وب‌سایت وردپرسی را تشکیل و نحوه سازماندهی و ارائه محتوا به مخاطبان را شکل می‌دهند. به همین دلیل است که درک تفاوت بین برگه و نوشته در وردپرس ضروری است.
 

نوشته در وردپرس چیست؟

نوشته‌ها برای محتوای پویا در وردپرس مانند مقالات، وبلاگ، به‌روزرسانی‌های اخبار و سایر بخش‌های زمانی ضروری هستند. نوشته‌ها به ترتیب زمانی معکوس در یک وب سایت وردپرس سازماندهی می‌شوند که باعث می‌شود که آنها برای محتوایی که به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند ایده‌آل باشند و قصد دارند کاربران را از طریق تازگی و مرتبط بودن درگیر کنند.

نوشته در وردپرس از ویژگی‌هایی مانند نظرات پشتیبانی می‌کنند که تعامل بین سایت و بازدیدکنندگان آن را امکان‌پذیر و حس اجتماعی را تقویت می‌کند. این ماهیت پویا و تعاملی نوشته‌ها آنها را به ضربان قلب بسیاری از سایت‌های وردپرس تبدیل نموده، به ویژه سایت‌هایی که بر وبلاگ نویسی، اخبار یا اشتراک گذاری محتوای فعال متمرکز هستند.

سازماندهی نوشته‌ها در وردپرس

نوشته‌ها در وردپرس به ترتیب زمانی معکوس سازماندهی می‌شوند و جدیدترین مطالب ابتدا ظاهر می‌شوند. این سازمان به ویژه برای وبلاگ نویسی یا وب سایتهای خبری که در آن تازگی محتوا حیاتی است، مفید است. ساختار نوشته‌ها برای پشتیبانی از محتوای پویا مانند ورودی‌های وبلاگ طراحی شده است.

هر نوشته را می‌توان دسته بندی و برچسب گذاری کرد که امکان مدیریت کارآمد و ناوبری آسان را فراهم می‌کند. دسته‌ها کمک می‌کنند تا نوشته‌ها را تحت مضامین رایج گروه‌بندی کنند، در حالی که برچسب‌ها برای برچسب‌گذاری دقیق‌تر استفاده می‌شوند. وردپرس همچنین یک رابط بصری برای زمان بندی نوشته‌ها ارائه می‌دهد.

ویژگی نوشته‌ها در وردپرس

  • ویرایشگر کاربر پسند

یکی از قابل ستایش ترین ویژگی‌های نوشته وردپرس، ویرایشگر گوتنبرگ است. این ویرایشگر مبتنی بر بلوک، فرآیند تولید محتوا را متحول می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از انواع بلوک‌های محتوا، نوشته بسازند. شما به راحتی می توانید متن، تصاویر، ویدئوها، صدا و موارد دیگر را اضافه کنید و هر نوشته را با یک طراحی منحصر به فرد ایجاد کنید. رابط کشیدن و رها کردن آن را بسیار کاربرپسند می‌کند، حتی برای کسانی که تجربه کدنویسی ندارند.

  • بهینه سازی سئو

وردپرس سئو را جدی می‌گیرد،  همانطور که در ویژگی‌های موجود برای نوشته‌ها مشهود است. این پلتفرم امکان بهینه‌سازی محتوا را با روش‌های سئو پسند مانند افزودن عناوین متا، توضیحات و کلمات کلیدی متمرکز می‌دهد. این امر توسط افزونه‌هایی مانند Yoast SEO که بازخوردها و پیشنهاداتی را در زمان واقعی ارائه می‌دهند تا نمایان شدن محتوای شما در موتور جستجو را بهبود بخشد، افزایش می‌دهد.

  • مدیریت رسانه

نوشته‌های وردپرس از انواع رسانه‌های مختلف پشتیبانی می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که به محتوای خود غنا و تنوع اضافه کنید. خواه این تصاویر با وضوح بالا، ویدیوهای جذاب یا کلیپ های صوتی باشد، ویژگی مدیریت رسانه آپلود، ویرایش و درج عناصر رسانه را آسان می‌کند. ادغام کتابخانه‌های رسانه‌ای به سازماندهی و دسترسی آسان به این فایل‌ها کمک نموده است.

  • دسته‌ها و برچسب‌ها

نوشته‌ها در وردپرس را می‌توان دسته‌بندی و برچسب‌گذاری کرد، که فقط یک موضوع سازمانی نیست، بلکه باعث افزایش ناوبری و سئوی کاربر نیز می‌شود. دسته‌ها به شما امکان می‌دهند نوشته‌های مشابه را گروه‌بندی کنید و پیدا کردن محتوای مرتبط را برای خوانندگان آسان‌تر می‌کند. برچسب ها جزئیات خاصی از پست‌های شما را توصیف و به سازماندهی خرد محتوا کمک می‌کنند.

  • فیلدهای سفارشی و فراداده

وردپرس اجازه می‌دهد تا فیلدها و متا دیتای سفارشی را به نوشته‌ها اضافه و سطح بالایی از سفارشی سازی را فراهم کنید. این ویژگی به شما امکان می‌دهد اطلاعات و عناصر بیشتری را به پست‌های خود اضافه کنید، که می‌تواند برای اهداف مختلفی مانند اضافه کردن حالت، رتبه‌بندی یا هر اطلاعات خاصی که می‌خواهید با محتوای خود نمایش دهید، استفاده شود.

  • یکپارچه سازی رسانه‌های اجتماعی

نوشته‌ها در وردپرس برای اشتراک گذاری آسان در پلتفرم های رسانه‌های اجتماعی طراحی شده‌اند که به گسترش دامنه دسترسی محتوای شما به خارج از محدوده وب سایت کمک می‌کند. بسیاری از تم‌ها و افزونه‌ها دکمه‌های رسانه‌های اجتماعی و گزینه‌های یکپارچه‌سازی را ارائه و اطمینان حاصل می‌کنند که محتوای شما می‌تواند تنها با یک کلیک با مخاطبان گسترده‌تری به اشتراک گذاشته شود.

  • نظرات و تعامل

سیستم کامنت زیر هر نوشته وردپرس یک ابزار قدرتمند برای ایجاد یک جامعه و تعامل با مخاطبان شما است. این امکان را به خوانندگان می‌دهد تا بازخورد بگذارند، سوال بپرسند و با سازنده محتوا و سایر خوانندگان تعامل داشته باشند که موجب افزایش تعامل کاربر شده و بینش و بازخورد ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

  • برنامه ریزی و پیش نویس

وردپرس ویژگی‌های برنامه ریزی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد، می‌توانید نوشته‌ها را تنظیم کنید که در تاریخ و زمان آینده منتشر شوند که برای حفظ یک جریان محتوای ثابت بسیار ارزشمند است. عملکرد پیش‌نویس به شما امکان می‌دهد نوشته‌های ناتمام را ذخیره و در فرآیند ایجاد محتوا انعطاف‌پذیری ایجاد کنید.

کاربرد نوشته‌ها در وردپرس

  • وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی شاید کلاسیک‌ترین و برجسته‌ترین استفاده وردپرس از نوشته‌ها باشد. وبلاگ پویا است و برای جذب و حفظ خوانندگان نیاز به به روز رسانی منظم دارند. فرقی نمی‌کند بینش‌های شخصی، نکات حرفه‌ای یا اخبار صنعت را به اشتراک بگذارید،  نشوتشه‌ها قالب ایده‌آلی هستند. آنها برای مدیریت محتوای زمانی طراحی شده‌اندکه آنها را برای ورودی‌های وبلاگی مناسب می‌سازند که ماهیت در حال تحول افکار، روندهای صنعت یا بحث‌های جاری شما را به تصویر می‌کشند.

  • وب سایت خبری و روزنامه نگاری

نوشته‌ها برای وب‌سایتهای خبری ضروری هستند. ترتیب زمانی معکوس آنها تضمین می‌کند که آخرین مقالات خبری به طور برجسته نمایش داده شوند. این تنظیم همچنین به ایجاد یک منبع قابل اعتماد و به موقع اطلاعات کمک می‌کند. نوشته‌ها را می‌توان در بخش‌های خبری مانند سیاست، ورزش یا سرگرمی دسته‌بندی کرد، که به خوانندگان این امکان را می‌دهد تا به مناطق مورد علاقه خود پیمایش کنند.

  • نمونه کارها و به روز رسانی پروژه های آنلاین

خلاقانی مانند هنرمندان، عکاسان و طراحان اغلب از وردپرس برای نمایش آثار خود استفاده می‌کنند. نوشته‌ها می‌توانند راهی عالی برای به‌روزرسانی دنبال‌کنندگان در پروژه‌ها، نمایشگاه‌ها یا کارهای در دست انجام جدید باشند. برخلاف صفحات استاتیک، از نوشته‌ها می‌توان برای گفتن داستانی در مورد پروژه‌های در حال انجام استفاده کرد و روایتی را ایجاد کرد که بازدیدکنندگان را درگیر و آنها را دعوت می‌کند که مرتب به آن بازگردند.

  • تجارت الکترونیک و محصولات

استفاده از نوشته‌ها برای اعلام محصولات جدید، پیشنهادات ویژه یا فروش می‌تواند یک استراتژی موثر برای وب سایت های تجارت الکترونیک باشد. نوشته‌ها می‌توانند در مورد کالاها یا تبلیغات جدید سر و صدا ایجاد کنند و به راحتی در رسانه‌های اجتماعی قابل اشتراک‌گذاری هستند و دامنه دسترسی شما را افزایش می‌دهند.

  • سئو و بازاریابی محتوا

نوشته‌ها برای کسانی که روی بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی محتوا متمرکز هستند، کلیدی هستند. محتوای به روز رسانی منظم مورد علاقه موتورهای جستجو قرار می گیرد و توانایی برچسب گذاری و دسته بندی نوشته‌ها باعث می‌شود که آنها سئو دوستانه باشند. ماهیت اشتراک‌گذاری پست‌ها، دید را افزایش می‌دهد و به ساخت بک لینک‌ها کمک می‌کند، که برای سئو بسیار مهم هستند.

 

  • محتوای آموزشی 

مربیان می‌توانند از نوشته‌ها برای به اشتراک گذاشتن محتوای آموزشی، منابع یا به‌روزرسانی‌های دوره‌ها و کارگاه‌ها استفاده کنند. نوشته امکان انتشار به موقع اطلاعات را فراهم می‌کند و می‌توان آنها را در دسته بندی‌ها سازماندهی کرد یا برای ارجاع آسان برچسب گذاری کرد و آنها را برای اهداف آموزشی ایده آل می‌کند.

  • تعامل با مشتری و بازخورد

کسب و کارها می توانند از نوشته‌ها برای تعامل با مشتریان خود استفاده کنند. آنها می توانند بستری برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند شما باشند، از اشتراک گذاری بینش‌های صنعت گرفته تا اخبار شرکت. بخش نظرات زیر هر نوشته ابزار ارزشمندی برای جمع‌آوری نظرات و دیدگاه‌های مشتریان است.

  • خاطرات یا مجلات شخصی

وردپرس همچنین یک پلتفرم محبوب برای یادداشت‌های روزانه یا مجلات شخصی است. سهولت ایجاد و مدیریت  نوشته‌ها، آن را برای افرادی که مایلند تجربیات زندگی، ماجراجویی‌های سفر، یا داستان‌های رشد شخصی خود را مستند کرده و به اشتراک بگذارند، عالی می‌کند.

هاست وردپرس با وب سرور محبوب لایت اسپید و کش لایت اسپید باعث می‌شود تا سرعت لود فوق العاده‌ای را تجربه کنید.
با خرید هاست وردپرس کانفیگ حرفه ای و نظارت بر سرور به صورت پیوسته توسط تیم فنی پارسدِو انجام خواهد شد

برگه در وردپرس چیست؟

برگه یکی از دو نوع اصلی محتوا در وردپرس هستند . برگه‌ها برای محتوای استاتیک که انتظار نمی‌رود به طور مکرر تغییر کند استفاده می‌شوند. برگه برای محتوای جاودانه‌تر، مانند « چرا ما را انتخاب کنید »، « خط مشی رازداری» و سایر محتوای اطلاعاتی مشابه در نظر گرفته شده‌اند. آنها اغلب برای ایجاد ساختار و چیدمان یک وب‌سایت، ارائه اطلاعات ضروری در مورد یک کسب و کار، سازمان یا فرد استفاده می‌شوند.

برگه‌ها از برچسب‌ها یا دسته‌ها استفاده نمی‌کنند، که یک تفاوت اصلی آن با نوشته است. و معمولا در فیدهای RSS گنجانده نمی‌شوند. این باعث می شود آنها برای محتوایی که می خواهید به راحتی در دسترس باشد، مانند منوی پیمایش وب سایت شما، ایده آل باشد.

سازماندهی برگه در وردپرس

سازماندهی برگه در وردپرس یک جنبه حیاتی از مدیریت وب سایت است که به طور مستقیم بر تجربه کاربر و ساختار کلی سایت تاثیر می‌گذارد. برگه‌های وردپرس سلسله مراتبی هستند. آنها می توانند صفحات والد و فرزند را برای یک سازمان ساختاریافته و درخت مانند داشته باشند.

این ساختار سلسله مراتبی به ویژه برای ایجاد یک سیستم ناوبری بصری مفید است، زیرا به بازدیدکنندگان کمک می‌کند تا رابطه بین بخش‌های مختلف محتوا را درک و اطلاعات را به طور موثرتری پیدا کنند.

ویژگی‌ برگه‌ها در وردپرس

  • سفارشی سازی و قالب

صفحات وردپرس در سفارشی سازی می‌درخشند. با بسیاری از قالب‌های ارائه شده توسط تم‌های وردپرس، هر برگه می‌تواند ظاهر و احساس منحصر به فردی داشته باشد. این الگوها چیدمان و طراحی صفحه را کنترل می‌کنند و گزینه‌هایی مانند صفحات با عرض کامل، صفحات دارای سایدبار یا طرح‌بندی شبکه‌ای را ارائه می‌دهند. سازندگان صفحه و CSS سفارشی، مرزهای سفارشی‌سازی را بیشتر و امکان طراحی‌های شخصی‌سازی شده بدون کدنویسی گسترده را فراهم می‌کنند.

  • ابزارک و کدهای کوتاه

ادغام ابزارک و کدهای کوتاه، قابلیت‌ها و تنوع محتوا را به برگه‌ها اضافه می‌کند. ابزارک را می توان برای افزودن عناصری مانند تقویم، نوارهای جستجو یا HTML سفارشی استفاده کرد. کدهای کوتاه امکان افزودن ویژگی‌های پیچیده‌تری مانند دکمه، زبانه یا اسکرول را فراهم می‌کنند. این ابزارها در افزایش تعامل کاربران برگه موثر هستند.

  • بهینه سازی سئو

بهینه سازی سئو بسیار مهم است و برگه وردپرس کوتاه نمی‌آید. با URL‌های سازگار با سئو، متا تگ‌ها و توانایی ادغام با افزونه های محبوب SEO مانند Yoast SEO یا All in One SEO Pack، صفحات برای رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو بهینه می‌شوند. این بهینه سازی تضمین می‌کند که محتوا به مخاطب مناسب برسد و دید آنلاین را بهبود می بخشد.

  • یکپارچه سازی چند رسانه‌ای

برگه در وردپرس طیف وسیعی از محتوای چندرسانه‌ای را پشتیبانی می‌کند. جاسازی چند رسانه ای ساده است، از تصاویر و ویدیوها گرفته تا کلیپ های صوتی و اینفوگرافیک. این ویژگی برای ایجاد محتوای بصری جذاب که با مخاطب ارتباط گرفته و تجربه کاربر را افزایش می دهد، حیاتی است.

  • دسترسی و تجربه کاربری

صفحات وردپرس طوری طراحی شده اند که قابل دسترسی باشند. ویژگی‌هایی مانند پیمایش صفحه‌کلید، متن جایگزین برای تصاویر، و سازگاری با صفحه‌خوان‌ها، صفحات را برای مخاطبان وسیع‌تری در دسترس قرار می‌دهد. تمرکز بر تجربه کاربر از طریق طراحی واکنشگرا صفحات مشهود است و تضمین می کند که محتوا در همه دستگاه‌ها عالی به نظر می رسد.

  • امنیت و ویژگی حریم خصوصی

صفحات وردپرس دارای ویژگی‌هایی برای رفع نیازهای امنیتی فضای دیجیتال فعلی هستند. گزینه‌های صفحه‌های محافظت از رمز عبور، صفحات خصوصی یا محدودیت‌های نقش کاربر تضمین می‌کنند که محتوای حساس محافظت می‌شود و فقط برای مخاطبان مورد نظر قابل دسترسی است.

کاربرد برگه‌ها در وردپرس

  • ایجاد یک صفحه اصلی

صفحه اصلی اغلب اولین برداشتی است که بازدیدکنندگان از سایت شما می‌گیرند. یک برگه در وردپرس برای یک صفحه اصلی ایده آل است زیرا امکان معرفی ایستا و خوشامدگویی به سایت شما را فراهم می‌کند. یک برگه ثبات را فراهم کرده که برای یک صفحه اصلی ضروری است. این صفحه را می‌توان با ابزارک، رسانه‌ها و عناصر طراحی مختلف سفارشی کرد تا با نام تجاری و پیام شما هماهنگ شود.

  • توسعه بخش درباره ما

صفحه «درباره ما» برای اکثر وب‌سایت‌ها یک اصل اساسی است و اطلاعاتی درباره شرکت، تیم یا افراد پشت سایت ارائه می‌دهد. مکانی برای به اشتراک گذاشتن داستان، ماموریت، ارزش‌ها و نقاط عطف شماست. یک برگه مناسب‌ترین قالب است زیرا این اطلاعات به به روز رسانی مکرر نیاز ندارد. این یک نمایش جامع و دائمی از پیشینه و ارزش‌های اصلی شما ارائه می‌دهد.

  • ارائه اطلاعات تماس

صفحه تماس برای بازدیدکنندگان برای تماس با شما ضروری است. این صفحه معمولا شامل اطلاعاتی مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس فیزیکی و گاهی اوقات یک فرم تماس است. یک برگه مناسب است زیرا اطلاعات تماس اغلب تغییر نمی‌کند. این تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان همیشه می‌دانند چگونه بدون پیمایش در یک سری نوشته به شما دسترسی پیدا کنند.

  • نمایش خدمات یا محصولات

اگر وب سایت شما کسب و کار محور است، داشتن یک صفحه اختصاصی برای ارائه خدمات یا محصولات بسیار مهم است. این صفحات شامل بروشوری است که جزئیات آنچه را که ارائه می‌دهید، قیمت‌گذاری و سایر اطلاعات مرتبط را نشان می‌دهد. برخلاف نوشته‌ها که ممکن است اخبار یا به‌روزرسانی‌های مربوط به خدمات یا محصولات شما را برجسته کنند، این برگه‌ها پایگاه اطلاعاتی ثابت و بدون تغییری را برای مشتریان بالقوه فراهم می‌کنند.

  • ایجاد شرایط و ضوابط یا سیاست حفظ حریم خصوصی

اسناد حقوقی مانند «شرایط و ضوابط» یا «خط‌مشی‌های حفظ حریم خصوصی» به بهترین وجه برای برگه‌ها مناسب است. این اسناد معمولا ثابت هستند و به ندرت نیاز به به روز رسانی دارند. استفاده از یک برگه  تضمین می‌کند که این اظهارات حقوقی مهم به راحتی قابل دسترسی هستند و در طول زمان ثابت می‌مانند.

  • ایجاد بخش سوالات متداول

بخش سؤالات متداول (FAQ) منبعی عالی برای بازدیدکنندگان است که به سوالات رایج در یک مکان قابل دسترس پاسخ می‌دهد. از آنجایی که سوالات متداول به طور مرتب تغییر نمی‌کند، یک برگه فرمت ایده آل است که تضمین می‌کند که بازدیدکنندگان همیشه می توانند این اطلاعات را بدون غربال کردن چندین نوشته پیدا کنند.

  • ساخت نمونه کارها یا گالری

صفحه نمونه کارها یا گالری برای هنرمندان، عکاسان یا هر حرفه ای که نیاز به نمایش آثار خود دارد ضروری است. این صفحات یک ناحیه نمایش ثابت را ارائه می‌دهند که در آن کار می‌تواند به شیوه ای سازمان یافته و از نظر بصری جذاب ارائه شود. برخلاف نوشته‌ها که برای به‌روزرسانی یا محتوای سبک وبلاگ عالی هستند، یک برگه نمایش دائمی و منتخب بهترین کار شما را ارائه می‌دهد.

اکنون که سازماندهی، ویژگی‌ها و موارد استفاده صفحه در مقابل پست در وردپرس را مورد بحث قرار دادیم، بیایید به بررسی مقایسه تفاوت بین نوشته و برگه در وردپرس بپردازیم.

 

تفاوت نوشته وردپرس با برگه‌ها

مقایسه برگه و نوشته در وردپرس

درک تفاوت بین برگه و نوشته در وردپرس یک راه عالی برای اطمینان از سازماندهی و ارائه موثر محتوای خود است. در ادامه مقایسه دقیق بین برگه و نوشته در وردپرس آورده شده است:

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - بی زمانی

برگه
برگه در وردپرس برای محتوای ثابت طراحی شده است، مانند محتوای صفحه خدمات شما. این صفحات به منظور ارائه محتوای همیشه سبز است که برای دوره‌های طولانی مرتبط باقی می‌ماند. آنها در فید وردپرس ظاهر نمی‌شوند و اغلب از طریق منو قابل دسترسی هستند. طبیعت همیشگی آنها باعث می‌شود برای انتقال اطلاعات ثابت در مورد وب سایت یا کسب و کار شما حیاتی باشند.

نوشته
نوشته‌ها ورودی‌های حساس به زمان برای وبلاگ، اخبار و مقالات هستند. آنها پویا هستند و به ترتیب زمانی معکوس در صفحه وبلاگ شما فهرست می‌شوند و جدیدترین محتوا ابتدا ظاهر می‌شود. قرار است نوشته برای یک دوره معین به موقع و مرتبط باشند، و اغلب با گذشت زمان، فوریت خود را از دست می‌دهند. آنها برای به اشتراک گذاشتن به‌روزرسانی‌ها، داستان‌های خبری یا محتوای مرتبط با زمان یا رویداد خاصی استفاده می‌شوند.

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - تعامل

برگه
برگه‌ها معمولا کمتر تعاملی هستند. آنها برای ارائه اطلاعات طراحی شده و برای تعامل یا اظهار نظر کاربر در نظر گرفته نشده‌اند. در حالی که می‌توانید نظرات را در صفحات فعال کنید، این روش معمول نیست، زیرا ماهیت محتوای صفحات بیشتر اطلاعاتی و ثابت است.

نوشته
نوشته‌ها تعاملی‌تر هستند. آنها اغلب برای تعامل با مخاطبان وب سایت از طریق نظرات، لایک‌ها و اشتراک گذاری استفاده می‌شوند. این تعامل یکی از ویژگی‌های کلیدی نوشته‌ها است، زیرا آنها بحث، بازخورد و ایجاد جامعه را در مورد محتوا تشویق می‌کنند. ماهیت پویای نوشته و توانایی تعامل با آن، آنها را برای ایجاد ارتباط با مخاطبان ایده آل می‌کند.

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - قالب

برگه
قالب یک صفحه در وردپرس به طور کلی ساده و سازگار است که شامل عناصری مانند تاریخ پست یا اطلاعات نویسنده نیست، زیرا این جزئیات معمولا به محتوای ثابت مربوط نمی‌شود. قالب‌های وردپرس اغلب با قالب‌های مختلفی برای صفحات ارائه می‌شوند که به کاربران اجازه می‌دهند طرح‌بندی‌هایی را انتخاب کنند که ممکن است شامل سایدبار یا حذف شوند، سبک‌های سربرگ متفاوتی داشته باشند، یا گزینه‌های قالب‌بندی دیگری ارائه دهند. این انعطاف‌پذیری به ایجاد ظاهر و احساس متمایز برای صفحات مختلف کمک و آن‌ها را با هدف و محتوایشان همسو می‌کند.

نوشته
از آنجایی که نوشته در صفحه وبلاگ به ترتیب زمانی معکوس نمایش داده می‌شوند (ابتدا جدیدترین)، الگوی یک نوشته برای مدیریت محتوای پویا طراحی شده است که شامل تاریخ انتشار، نام نویسنده، دسته‌ها و برچسب‌ها است. این ساختار برای پست‌های وبلاگ ضروری است زیرا زمینه و سازماندهی را فراهم می‌کند.

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - تعامل اجتماعی

برگه
برگه‌ها معمولا برای تعامل اجتماعی در نظر گرفته نشده‌اند. آنها از سیستم نظرات داخلی وردپرس پشتیبانی نمی‌کنند و قرار نیست به طور منظم به اشتراک گذاشته یا به روز شوند. وظیفه اصلی آنها ارائه اطلاعات بی انتها و ضروری برای وب سایت است، مانند خدمات ارائه شده، پیشینه شرکت یا اطلاعات تماس. برگه‌ها به دلیل ماهیت ثابت، کمتر مورد توجه اشتراک‌گذاری رسانه‌های اجتماعی یا بحث‌های جاری قرار می‌گیرند.

نوشته
نوشته‌ها برای تعامل اجتماعی طراحی شده‌اند. آنها از نظرات پشتیبانی می‌کنند و به خوانندگان اجازه می‌دهند با محتوا درگیر شوند. این ویژگی برای ایجاد یک جامعه در اطراف وب سایت یا وبلاگ شما ضروری است. نوشته‌ها همچنین به احتمال زیاد در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شوند که باعث افزایش ترافیک و تشویق بیشتر به تعامل می‌شود. ماهیت پویای آنها، همراه با توانایی خوانندگان برای گذاشتن نظرات، آن‌ها را برای تقویت حس اجتماعی و گفتگوی مداوم ایده‌آل می‌کند.

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - مالکیت

برگه
برگه‌ها به یک بازه زمانی خاص تعلق ندارند و اغلب برای ایجاد ساختار یک سایت استفاده می‌شوند. از نظر مالکیت، صفحات به طور کلی سلسله مراتبی هستند، به این معنی که می توانند صفحات فرعی داشته باشند و ساختاری درخت مانند در وب سایت شما ایجاد کنند. این ساختار به ویژه برای سازماندهی مقادیر زیادی از اطلاعات در قالبی به راحتی قابل پیمایش مفید است.

نوشته
برخلاف صفحات، نوشته‌ها به زمان حساس هستند و معمولا به صورت زمانی در صفحه وبلاگ سازماندهی می‌شوند. آنها قرار است به اشتراک گذاشته شوند و مورد بحث قرار گیرند و اغلب تعامل کاربر را از طریق نظرات تشویق می‌کنند. یک نویسنده صاحب نوشته است و بخشی از روایت وبلاگ است. آنها احساس بی واسطه بودن و مرتبط بودن را به ارمغان می آورند و اغلب منعکس کننده گرایش ها یا افکار فعلی وب سایت یا مخاطبان آن هستند.

تفاوت برگه و نوشته وردپرس - منبع نویسنده و تاریخ

برگه
صفحات معمولا نام نویسنده یا تاریخ انتشار را نشان نمی‎دهند. از آنجایی که آنها برای محتوای ایستا و جاودانه در نظر گرفته شده اند، تاکید بر خود محتوا است نه اینکه چه کسی آن را نوشته یا چه زمانی منتشر شده است. این ویژگی صفحاتی را برای محتوایی ایده‌آل می‌کند که نیاز به به‌روزرسانی‌های منظم دارد یا اطلاعاتی که انتظار می‌رود در طول زمان مرتبط باقی بماند، بدون اینکه آن‌ها را در یک بازه زمانی خاص تعریف کنند.

نوشته
نوشته‌ها با نویسندگان و تاریخ انتشار آنها ارتباط تنگاتنگی دارند. به این دلیل است که آن‌ها برای ارائه محتوای به موقع طراحی شده‌اند که اغلب منعکس کننده دیدگاه یا تخصص نویسندگان آنها هستند. تاریخ و انتساب نویسنده کمک می‌کند تا محتوا را زمینه سازی کند و به خوانندگان درک درستی از ارتباط و به موقع بودن اطلاعات بدهد. این جنبه از نوشته‌ها از ماهیت پویا و تعاملی محتوای وبلاگ پشتیبانی می‌کند، جایی که مخاطب می‌تواند به سرعت با نویسنده و محتوا درگیر شود.

برگه برای سئو بهتر است یا نوشته؟ 

برگه‌ها
از آنجایی که صفحات سلسله مراتبی هستند و شامل صفحات فرعی هستند، یک طرح بندی ساختار یافته ایجاد می‌کنند که به راحتی قابل پیمایش است. برای سئو، برگه‌ها زمانی مفید هستند که می‌خواهید محتوایی را ایجاد کنید که همیشه مرتبط باشد و نیازی به به‌روزرسانی مکرر نداشته باشد. این صفحات برای ایجاد اعتبار و ساختار سایت بسیار مهم هستند. با این حال، آنها ممکن است در ایجاد ترافیک منظم و ارگانیک به اندازه کافی موثر نباشند زیرا اغلب با محتوای تازه به روز نمی‌شوند.

نوشته‌ها 
از آنجایی که نوشته‌ها اغلب به روز می‌شوند و می‌توان آنها را دسته بندی و برچسب گذاری کرد، در موتورهای جستجو بیشتر قابل کشف هستند. این به روز رسانی مداوم و مرتبط بودن محتوا می‌تواند برای سئو بسیار مفید باشد. گوگل و سایر موتورهای جستجو از محتوای جدید و مرتبط حمایت می‌کنند و احتمال دارد که نوشته‌ها به طور منظم به روز شوند. دسته‌بندی و برچسب‌گذاری پست‌ها همچنین به ایجاد وب محتوای مرتبط کمک می‌کند، که برای استراتژی‌های لینک داخلی بسیار عالی است که یک جزء کلیدی در سئو می‌باشد.

جمع‌بندی

مقایسه بین برگه و نوشته در وردپرس نشان می‌دهد در حالی که برگه‌ها و نوشته‌ها در وردپرس اهداف متمایزی را دنبال می‌کنند، اما هر دو جزء ساختار و موفقیت وب‌سایت شما هستند. صفحات پایه ثابتی را تشکیل می‌دهند و محتوای همیشه سبز را در خود جای می دهند، در حالی که نوشته‌ها با مطالب پویا و مدام به روز شده جانی به سایت می‌بخشند. تسلط بر هر دو می‌تواند به طور چشمگیری عملکرد وب سایت را افزایش دهد و برای مخاطبان شما جذاب باشد.


 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید