نگرانی شرکتهای بزرگ از تصاحب Arm توسط Nvidia

نگرانی شرکتهای بزرگ از تصاحب Arm توسط Nvidia
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1137 دسته بندی: عمومی

افزایش نگرانی شرکتهای مایکروسافت، گوگل و کوالکام به دلیل تصاحب شدن Arm توسط انویدیا. این شرکتها اعلام کردند که به دلیل محدودیتهای ایجاد شده برای Arm که توسط انویدیا خریداری شد، ممکن است تغییراتی در نحوه لایسنس شدن محصولات این شرکت به وجود بیاید.



Nvidia بیان کرده که تغییری در ارتباط Arm با دیگر شرکتها ایجاد نخواهد کرد. مدیر عامل Nvidia به صورت صریح اعلام کرد که همچنان Arm به صورت open licensing به کار خود ادامه خواهد داد و ما قصد نداریم که هیچگونه محدودیت و یا منعی برای فروش محصولات Arm به شرکتی خاص ایجاد کنیم.


گفتنی است رقبای شرکت انویدیا معتقدند که این شرکت نمی تواند Arm را خنثی نگاه دارد و یا از تکنولوژی این شرکت برای خود استفاده نکند. خصوصا بعد از پرداخت ۴۰ میلیارد دلار برای تصاحب آن. در هر صورت محدودیت در لایسنس دهی باعث صدمه دیدن شرکت خواهد شد.


 شرکتهای گوگل و مایکروسافت در حال کار روی چیپ های بر پایه Arm هستند و پردازنده های  Qualcomm نیز بر پایه معماری آن هستند.
انویدیا اعلام کرده است که تصاحب Arm در راستای پیش برد اهداف این شرکت در حوزه AI است که در چند سال اخیر تمرکز اصلی این شرکت بوده. انویدیا در راستای رسیدن به دستاورد های بیشتر در حوزه AI،مرزهای فعالیت خود را از ماشین لرنینگ به وسیله کارت های گرافیکی خود تا کار روی وسایل نقلیه ی خود ران پیش برده است. تکنولوژی با توان مصرفی پایین Arm می تواند به انویدیا در توسعه هرچه بیشتر هوش مصنوعی در نقاط مختلف کمک زیادی کند اما در کنار این، موارد دیگری مربوط به Arm وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه کرد. از جمله کمتر کردن سهم اینتل در بازار PC.

ناظران بازار کامپیوتر به دقت در حال رسد کردن توافق اخیر Nvidia هستند تا از قدرتمند شدن هرچه بیشتر این شرکت در زمینه ساخت چیپها به صورت تجاری و بیش از روال پیشین، اطمینان حاصل کنند.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید