Gentoo Linux چیست؟

Gentoo Linux  چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 2337 دسته بندی: لینوکس

Gentoo یا جنتو توزیعی از لینوکس است که به وسیله سیستم مدیریت پکیج پرتاژ ساخته شده است.برخلاف یک توزیع نرم افزاری دو دویی، کد منبع بر اساس نظر کاربر به صورت در محل کامپایل شده است. این کدها معمولا برای استفاده روی کامپیوتر خاصی بهینه سازی شده اند.


فایلهای دو دویی پیش از کامپایل برای پکیج های بزرگتری قابل استفاده اند و یا زمانی که هیچ منبع کدی موجود نیست.

 

نام  Gentoo Linux برگرفته از پنگوئنهای پر سرعت جنتو است. این نام به منظور نمایش پتانسیل سرعت بالا در بهینه سازی ماشینهای خاص که برجسته ترین ویژگی Gentoo است برگزیده شده است.

 

Gentoo Packet Management به نوعی طراحی شده که ماژولار، قابل حمل و نگه داری و همچنین دارای انعطاف پذیری بالایی باشد. Gentoo خود را با عنوان meta-distribution معرفی می کند که به معنی فرا-توزیع است و هدف از این توصیف قابلیت همگام سازی آن است، به این معنی که اکثریت کاربران تنظیمات خاص خود و دسته برنامه های نصب شده ی مختص به خود را دارند که نسبت به سیستم و اپلیکیشن های مورد استفاده شان کاملا متفاوت است.

جنتو در ابتدا توسط Daniel Robbins به عنوان توزیع Enoch Linux ساخته شد.  هدف این پروژه ساخت توزیعی بدون باینری های پیش کامپایل شده بود که با سخت افزار هماهنگ شود و تنها شامل برنامه های لازم باشد. حداقل یک نسخه از Enoch در سال ۱۹۹۹ عرضه شد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید