InfluxDB چیست؟

سرور مجازی
InfluxDB چیست؟
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 1315 دسته بندی: لینوکس

 InfluxDB پایگاه داده ای بر پایه زمان است، یعنی هر داده در InfluxDB با مهر زمانی یا timestamp خاصی همراه است که تاریخ و زمان مرتبط با یک داده خاص را نشان می دهد. با این مطلب همراه ما باشید..


InfluxDB  شامل اندازه گیری هایی است که به عنوان مخزنی برای برچسب، فیلدها و ستون های زمانی عمل می کنند.  مجموعه ای از داده ها در یک ردیف اندازه گیری InfluxDB به عنوان نقطه (point) شناخته می شود. در اندازه گیری می توانیم دو نوع ستون به عنوان فیلد و برچسب داشته باشیم. فیلد از کلیدهای فیلد و مقادیر فیلد تشکیل شده است.  به طور مشابه، برچسب ها از کلیدهای برچسب و مقادیر برچسب تشکیل شده اند. کلیدهای فیلد رشته هستند و مقادیر فیلد می توانند رشته (string) ، float، integer یا Boolean باشند. مقادیر فیلد، داده های ما هستند و ما نمی توانیم influxDB بدون فیلد داشته باشیم.  برچسب ها به عنوان رشته ذخیره می شوند; همچنین فهرست شده و اختیاری نیز هستند.

tag set ترکیبی متفاوت از تمامی جفت تگ های key-value است.

راه اندازی آسان InfluxDB با سرور مجازی پارسدِو
با خرید سرور مجازی لینوکس پارسدِو به راحتی میتوانید InfluxDB را بر روی آن نصب و پیکربندی کنید.

InfluxDB  در مقابل SQL

در مقایسه influxDB  با SQL، باید گفت که SQL می‌تواند داده‌های سری زمانی را مدیریت کند، اما دقیقاً برای این منظور تعریف نشده است.
InfluxDB  برای ذخیره حجم زیادی از داده های سری زمانی ساخته شده است.  یک اندازه گیری InfluxDB مشابه جدول یا Table در SQL است. تگ های InfluxDB مشابه ستون های فهرست شده است و فیلدها مشابه ستون های فهرست نشده در یک پایگاه داده sql هستند.  یک نقطه (point) در اندازه گیری InfluxDB شبیه به یک ردیف در جدول sql است.

InfluxDB دارای ویژگی های برجسته زیر است:

  • راه اندازی و شروع آسان
  • ساختار Query نویسی آشنا
  • بدون وابستگی خارجی
  • برای سری های زمانی منظم و نا منظم قابل استفاده است
  • مقاس پذیر

اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید