مصرف سخت افزاری در هاست اشتراکی

مصرف سخت افزاری در هاست اشتراکی
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 14046 دسته بندی: کنترل پنل

در سرور های اشتراکی لینوکس از سیستم عامل پیشرفته و حرفه ای Cloudlinux استفاده می شود که به هر وب سایتی منابع مشخصی از پردازنده و حافظه سرور را همانند یک سرور مجازی کوچک تخصیص می دهد. با بررسی مصرف سخت افزاری در هاست های اشتراکی در این مقاله همراه شما هستیم.

 


محیط سبک مجازی یا LVE چیست؟

 LVEیک تکنولوژی ایزولاسیون است که ظرفیت و کیفیت سرور را افزایش می‌دهد. با این تکنولوژی می توان منابع سرور (CPU,I/O,Memory) را برای هر کاربر محدود کرد به طوری که در سرورهای اشتراکی نظارت و کیفیت به مقدار زیادی رشد خواهد کرد.

با استفاده از این تکنولوژی می توان تا حد زیادی مانع آن شد که یک سایت با مصرف زیاد سرور اصلی را کند و یا از دسترس خارج نماید، علاوه بر این به شناسایی سایتهای پر مصرف کمک می کند تا بتوان به این مشتریان سرویسی متناسب با نیازشان را پیشنهاد داد.

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later

 

یکی از سوالات رایج وبمسترها در دوره‌های زمانی گوناگون می تواند این باشد که چرا سایت من کند است؟  یا اینکه خیلی وقتها سایت به شکل فوق‌العاده ای سریع و خوب لود میشه ولی گاهی اوقات نمیدونم چی میشه که سایت میمیره!

پارسدو برای این منظور ابزاری در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد تا بتوانند میزان مصرف سخت افزاری سایت خود را در بازه‌های مختلف زمانی از 10 دقیقه گذشته تا 30 روز قبل را مشاهده و آنالیز کنند.

CPU Usage

این قسمت حداکثر منابع CPU اختصاص داده شده به هر کاربر است و زمانی که سایت به حداکثر میزان مجاز مصرف CPU رسیده باشد پروسس‌های جدید باید منتظر تکمیل پروسس‌های قدیمی‌تر بمانند  و این انتظار سایت را دچار اختلال و کندی کرده و از این رو می تواند خیلی مهم باشد.

Virtual Memory Usage

میزان استفاده از حافظه مجازی برای هر کاربر است. حافظه مجازی یا Virtual Memory زمانی استفاده می‌شود که سیستم عامل حافظه RAM کافی برای اجرای برنامه‌ها را در اختیار نداشته باشد. حافظه مجازی در واقع استفاده از فضای هارد دیسک موجود روی سیستم به عنوان RAM می‌باشد و کمبود آن می‌تواند موجب خطاهای out of memory شود.

Physical Memory Usage

میزان استفاده از حافظه فیزیکی در حقیقت مقدار مجاز برای هر کاربر در استفاده از حافظه فیزیکی (واقعی) سرور می‌باشد که اگر این مقدار برای کاربری به حداکثر مجاز برسد خطاهای مربوط به کمبود رم روی سایت نمایان خواهد شد.

Input/Output Usage

مقدار مصرف I/O  در واقع توان عملیاتی کاربران را کنترل می کند که بر حسب KB/s محاسبه می‌شود. عملیاتهای بزرگی مانند بکاپ‌گیری یا dump کردن  دیتابیس و .. اگر مصرف این بخش را به حداکثر برساند موجب کندی و یا اختلال در سایت خواهد شد.

Entry Processes

Entry Processes تعدادی از فرآیندهای مجاز به اجرا در یک زمان است، این فرآیندها می‌تواند لود شدن صفحات، ارتباط با دیتابیس و … باشد این مقدار نباید با بازدید اشتباه گرفته شود و باید بدانیم  تا درخواستی به php ارسال نشده این مقدار تغییر نخواهدکرد. اگر Entry Processes به حداکثر مقدار مجاز خود نزدیک شود می‌تواند موجب کندی و یا اختلال در تمامی پروسسهای در حال فعالیت سایت گردد .

Processes

تعداد کل فرآیندهای مجاز است. اگر این مقدار به حداکثر مجاز نزدیک شود نیازهای اضافی پردازنده نادیده گرفته خواهد شد و به احتمال زیاد خروجی سایت خطای 503 نمایش داده می‌شود.

Faults

این بخش زمانهایی را نشان میدهد که سایت شما به دلیل یکی از محدودیت‌های فوق دچار خطا شده است. شرایط ایده آل این است که خطاها همیشه 0 باشد و هر خطا در حقیقت یک نشانه بد برای فعالیت سایت شما است، چرا که متوجه می‌شویم که سایت شما منابع لازم و متناسب با نیاز خود را ندارد.

 

مصرف طبیعی

در تصویر زیر نمونه کاربری را مشاهده میکنیم که سایت او در چارچوب منابع تخصیص داده شده به خوبی فعالیت میکند:

مصرف نرمال

  • مشاهده می‌شود که CPU هرگز بیش از 75% مقدار مجاز مصرف نشده است.
  • میزان استفاده از حافظه مجازی و حافظه حقیقی به خوبی و همواره کمتر از سقف مجاز می باشد.
  • مقدار مصرف Input/Output هرگز بیش از نیمی از مقدار مجاز نشده است.
  • Entry Process  و Processes هر دو در میزان مجاز هستند و این دلیل خوبی برای اثبات این نکته است که خیلی از فرآیندها ممکن است  کسری از ثانیه طول بکشد.
  • در نهایت مشاهده می‌شود که خطایی وجود ندارد.
  • این وبسایت مشکل خاصی در مرزهای تعریف شده سخت افزاری ندارد و در حال فعالیت طبیعی و نرمال است.

 

مصرف بیش از حد (سوء استفاده)

در تصویر زیر نمونه‌ای از سایت را مشاهده می‌کنید که در حال استفاده بیش از حد از منابع سخت افزاری سرور می باشد:

مصرف بیش از حد

  • مشاهده می‌شود که این سایت تقریبا همیشه  در حال استفاده از 100% مقدار CPU  در دسترس است، این امر سبب میشود تا پروسس‌های دیگر در انتظار پردازش بمانند و سایت کند خواهد شد.
  • نمودار 24 ساعت گذشته نشان می‌دهد که سایت در حال استفاده مجاز از حافظه‌ مجازی و حافظه حقیقی است در حالی که نمودار 7 روز قبل نشانه‌های روشنی در اختیارمان می‌گذارد که این سایت به دفعات از تمام حافظه موجود استفاده کرده و یقینا خطاهای مربوط به حافظه برای بازدیدکنندگان آن نمایش داده شده است .
  • مصرف Input/Output چند بار در روز از سقف مجاز فراتر رفته و این امر به طور یقین تمامی فرآیندهای موجود در سایت را با کندی مواجه خواهدکرد.
  • Entry Process  و  Processes هر دو در میزان مجاز هستند و سایت در این بخش هیچ مشکلی ندارد.
  • در نهایت در بخش خطاهای هفتگی شاهد خطایی هستیم : 15,946 vMem (Virtual Memory) errors
  • بدیهی است که این سایت از کمبود CPU ، Ram و محدودیت  I/O  رنج می‌برد و باید به فکر ارتقای منابع سخت افزاری باشد.

 

در پارسدو  10 درصد پردازنده و 1 گیگابایت حافظه برای هر وب سایت در نظر گرفته شده است  یعنی چیزی حدود یک دهم کل منابع یک سرور که مسلما خیلی بیشتر از منابع خریداری شده توسط کاربر است. این تنظیمات با صرف هزینه ای مضاعف برای خرید سیستم عامل cloudlinux بر روی سرورهای اشتراکی لینوکس انجام می شود تا کاربر نتواند با اشتباهات برنامه نویسی و استفاده بیش از حد منابع سرور موجب کندی و ناپایداری سرور و سایر مشتریان میزبانی شده روی آن سرور گردد.

 

برای استفاده از این بخش در سرورهای اشتراکی نگاه روشن پارس  ابتدا وارد دایرکت ادمین سایت خود شده ، بعد روی مصرف سخت افزاری کلیک نمائید

سپس برای مشاهده نموارها به همراه جزئیات بیشتر روی عبارت [Details] کلیک کرده و منتظر بمانید تا صفحه به طور کامل لود شود

 

 

نمودارها به شکل زیر قابل مشاهده است ،می‌توانید بازه زمانی را انتخاب کنید (بازه‌های زمانی از 10 دقیقه قبل ،  24 ساعت قبل و حتی 30 روز قبل قابل دسترس است) ، حال عملکرد سخت افزاری سایت را بررسی کنید.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید