افزونه Google Captcha برای وردپرس

افزونه Google Captcha برای وردپرس
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 15137 دسته بندی: مدیریت محتوا

یکی از مشکلاتی که سایت‌ها و وبلاگ‌ها با آن روبرو هستند، دریافت دیدگاه‌های تبلیغاتی یا هرزنامه توسط ربات می‌باشد. در این مطلب می‌خواهیم برای شناسایی انسان از ربات و جلوگیری از ارسال هرزنامه از کپچا ( به انگلیسی: CAPTCHA ) استفاده کنیم. و روش نصب و کار با این افزونه را در وردپرس توضیح دهیم.


 

افزونه کپچای گوگل برای وردپرس Google Captcha می باشد. که از آن می‌توان در فرم ورود، ثبت‌نام، فراموشی رمز عبور و ارسال دیدگاه‌ها استفاده کرد.

(در اینجا توضیح دادیم که چگونه دیدگاه‌ها را در وردپرس مدیریت کنید. )
برای نصب این افزونه می‌توانید یا از اینجا افزونه (Google Captcha (reCAPTCHA را دانلود کنید و سپس از قسمت افزودن افزونه‌ها، افزونه‌ای را بارگذاری و نصب کنید. همچنین می‌توانید در قسمت افزودن افزونه در مدیریت وردپرس مانند تصویر زیر Google Captcha را جستجو کنید و از همانجا اقدام به نصب و فعال کردن این افزونه بپردازید.

افزونه

پس از اینکه افزونه Google Captcha را نصب کردید به تنظیمات آن بروید. در قسمت تنظیمات در مرحله اول دو مقدار کلید سایت و کلید سری برای تایید هویت از شما خواسته می‌شود. روی کلمه here کلیک کنید.

کپچای گوگل

سپس در صفحه‌ی باز شده در باکس اول، نام دلخواه و در باکس دوم اسم دامنه خود را بنویسید و دگمه Register را بزنید.

رجیستر

در مرحله بعد Site key و Secret key دریافتی را در تنظیمات افزونه در وردپرس وارد کنید. سپس برای مطمئن شدن از صحت مراحل انجام شده کلید Test keys را که در تصویر دوم مشخص شده است را بزنید. اگر تمامی مراحل را بدرستی انجام داده باشید پیام " The verification is successfully completed " را دریافت خواهید کرد.

captcha

در ادامه تنظیمات شما قادر هستید این افزونه را برای فرم ورود، ثبت‌نام، فراموشی رمز عبور و ارسال دیدگاه‌ها فعال کنید. و با برداشتن هر تیک این افزونه را برای فرم مورد نظر غیر فعال می‌کنید. همچنین این امکان وجود دارد که برای کاربران خاصی مانند مدیر سایت یا نویسندگان این افزونه را غیر فعال کنید. پس از انجام تمامی مراحل بالا در پایین صفحه گزینه ذخیره کردن تنظیمات را بزنید.

recaptcha

در هاست وردپرس پارسدو گلچینی از بهترین و مدرن ترین صنعت میزبانی وب دنیا کنار هم آمده است تا سرعت وردپرس و یا فروشگاه ووکامرس به بالاترین سرعت و کارايي ممکن برسانند.

پس از انجام مراحل بالا می‌بینید که در قسمت ارسال دیدگاه‌ها این افزونه فعال شده است و تنها پس از تائید هویت قادر خواهید بود کامنت بگذارید.

ربات


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید