خطای 508 چیست ؟

وردپرس
خطای 508 چیست ؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 21827 دسته بندی: کنترل پنل

مشاهده Error 508. Resource Limit Is Reached  یک خطای رایج HTTP نیست، ولی می‌تواند سایت راحتی به طور موقت از دسترس خارج کند.در این مقاله توضیح می‌دهیم که خطای HTTP 508 چیست، چگونه می‌توانید آن را عیب‌یابی کرد.


در سرورهای اشتراکی لینوکس از سیستم عامل پیشرفته و حرفه ای Cloudlinux استفاده می شود که به هر وب سایتی منابع مشخصی از پردازنده و حافظه سرور را همانند یک سرور مجازی کوچک تخصیص می دهد.

اکثر سایت‌های میزبان وب محدودیت هایی را برای منابع سخت افزاری تعیین کرده‌اند. اگر این محدودیت نقض شود، خطای 508 Resource Limit Is Reached ایجاد می‌شود و سایت شما به طور موقت غیرقابل دسترسی خواهد بود.

در پارسدو  این مقدار 10 درصد پردازنده و 1 گیگابایت حافظه برای هر وبسایت است یعنی چیزی حدود یک دهم کل منابع یک سرور که مسلما خیلی بیشتر از منابع خریداری شده توسط کاربر است.
در موارد خاصی که وب سایت بیش از حد سنگین باشد و یا تعداد تقاضای بازدیدکنندگان بیش از حد باشد Cloudlinux به طور موقت وب سایت را مسدود می کند و خطای زیر در سایت نمایش داده می شود.

Resource Limit Is Reached

The website is temporarily unable to service your request as it exceeded resource limit. Please try again later



دلیل نمایش خطای 508 چیست؟
 

افزایش در ترافیک وبسایت می تواند نتیجه یک حمله DDoS باشد، سایت شما خطای 508 Resource Limit Is Reached را هنگامی که منابع سخت افزاری موجود در طول حمله تمام شود، نمایش خواهد داد؛ ممکن است لازم نباشد کاری برای رفع مشکل انجام دهید!

پس اگر این افزایش ترافیک وب را یک رویداد یکباره می‌دانید، مثلا تبلیغاتی برای سایت شده، یا بازدید سایت برای یک دوره کوتاه به هر دلیل افزایش یافته است،  ممکن است صبر کنید و ببینید که آیا ترافیک کاهش می‌یابد.

البته دلیل خطای 508 Resource Limit Is Reached ممکن است همیشه خارجی نباشد. منابع ممکن است توسط یک یا چند فرایند که به صورت داخلی در سایت اجرا می شوند مصرف شوند، مانند:

  • بکاپ سایت 
  • کرون جاب
  • کوئری‌های پیچیده و بزرگ دیتابیس
  • سایت هک شده یا آلوده به بدافزار 
  • کدهای Third-party 


در مورد کد Third-party، اغلب می‌تواند به یک برنامه افزودنی مدیریت محتوا (CMS) مربوط شود.به عنوان مثال، اگر وردپرس را اجرا می‌کنید و یک یا چند افزونه نصب کرده‌اید که به طور منظم منابع بیشتری از آنچه تخصیص داده شده مصرف می‌کنند، دیر یا زود با خطای 508 مواجه خواهید شد.

 

سرور مجازی ابری یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی SSH طبق آموزش را به آن خواهید داشت.
سرورها در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو ارائه می‌شوند.

 

 

راهکار رفع خطای 508 چیست؟
 

در چنین مواقعی کاربر می تواند با کاهش مصرف وب سایت خود مثلا با حذف پلاگین‌های غیر کاربردی و بهینه سازی سایت مصرف خود را کاهش داده تا دیگر دچار چنین خطایی نشود و یا اقدام به تهیه سرور مجازی متناسب با نیاز سایت نماید.

این تنظیمات با صرف هزینه‌ای مضاعف برای خرید سیستم عامل cloudlinux بر روی سرورهای اشتراکی لینوکس انجام می شود، تا کاربری نتواند با اشتباهات برنامه نویسی و استفاده بیش از حد منابع سرور موجب کندی و ناپایداری کل سرور شود.
برای جلوگیری از چنین وضعیتی، توصیه می شود افزونه‌های CMS خود را به روز نگه دارید. در وردپرس، این به معنای به روز نگه داشتن پوسته‌ها و افزونه‌ها به آخرین نسخه است.اگر برای مدتی هیچ به‌روزرسانی برای پوسته یا افزونه خاصی در دسترس نبود،  آن را به نفع یک محصول مشابه که به تازگی به‌روزرسانی‌شده از رده خارج کنید  یا با توسعه دهنده آن تماس بگیرید که آیا برنامه‌ای برای به روز رسانی آن دارد یا خیر

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید