معرفی 10 سیستم مدیریت محتوای (CMS) برتر سال

وردپرس
معرفی 10 سیستم مدیریت محتوای (CMS) برتر سال
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش تعداد بازدید: 149 دسته بندی: عمومی

تعداد کمی از برندهای شخصی یا تجاری در سال 2024 حضور آنلاین ندارند. تقریبا همه جنبه‌های یک کسب و کار  به روشی در بستر آنلاین و به ویژه از طریق وب‌سایت نشان داده می‌شود. این موج ارائه‌های آنلاین، گرایشی را برای افراد بیشتری ایجاد کرده است که می‌خواهند خود را در وب نشان دهند. یکی از ابزارهای مفید برای مدیریت وب سایت یک سیستم مدیریت محتوا یا CMS است.


اما اغلب انتخاب از بین بهترین پلتفرم‌های CMS برای کاربرانی که به‌تازگی در حال یادگیری هستند، می‌تواند گیج‌کننده و پیچیده باشد. بنابراین، در این مطلب، برخی از تعاریف و معیارهای اساسی را ارائه خواهم کرد که باید قبل از اینکه به رتبه بندی بهترین سیستم‌های CMS در سال 2024 بپردازید، بدانید.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟

CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا است و به کاربران این امکان را می‌دهد که محتوای مورد نظر خود را در قالب‌های مختلف وارد نموده و سپس از سیستم برای مدیریت، ذخیره و ارائه آن به پایگاه کاربر اصلی خود استفاده کنند. فرض کنید می خواهید یک پست وبلاگ با عکس و یک ویدیو منتشر کنید که یک موضوع خاص را توضیح می‌دهد. در اینجا، CMS  به شما در پیکربندی نحوه چیدمان، طراحی و نمایش این حجم از محتوا کمک می‌کند.

برخی از بهترین پلتفرم‌های CMS در جهان نیز طراحی وب سایت را از طریق ابزارها و قالب‌های از پیش تنظیم شده ارائه می‌دهند. انواع مختلفی از معماری CMS وجود داردمانند سیستم مدیریت محتوای بدون سر (Headless CMS) و CMS سنتی. برخی از ابزارها و گزینه های CMS نیز بیشتر بر روی محتوای خاصی تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال، یک CMS بیشتر می‌تواند بر کمک به پایگاه کاربران خود در زمینه محتوای مالی متمرکز باشد. بنابراین، در لیست پیش رو از بهترین پلتفرم‌های CMS، سعی می‌کنم تنوع را به حداکثر برسانم تا انواع CMS‌های قابل تنظیم برای نیازهای مختلف را نشان دهم.

سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست؟


تفاوت CMS با سایت‌ساز چیست؟

اول از همه، اجازه دهید بگویم که یک CMS می‌تواند یک سایت‌ساز را به عنوان بخشی از بسته خود داشته باشد و این دو سرویس به طور متقابل منحصر به فرد نیستند. با این گفته، تفاوت کلی و سایت‌ساز این است که یک CMS بیشتر بر مدیریت محتوای شما متمرکز است و امکان پیکربندی و سفارشی سازی بسیار متنوع تری را فراهم می‌کند. از طرف دیگر، سایت ساز بر این تمرکز دارد که به راحتی به شما امکان دهد وب سایت را با چند کلیک ساده ایجاد کنید، با این حال، مدیریت محتوا یا سفارشی سازی زیادی را ارائه نمی‌دهد. اگر تمام تمرکز شما روی ساخت یک وب‌سایت ساده و سبک با عملکردهای اولیه است، پس یک سایت‌ساز این کار را انجام می‌دهد.

اما از آنجایی که محتوای وب سایت شما پیچیده‌تر می‌شود، برای مدیریت آن به یک CMS نیاز دارید و یک سایت‌ساز به تنهایی کافی نیست و شما به خدماتی نیاز دارید که تنها یکی از بهترین سیستم‌های CMS می‌تواند ارائه دهد.

VPS  یکی از بهترین راه‌کارها برای لذت بردن از سایت‌ساز و یکی از بهترین گزینه‌های میزبانی برای است. اگر علاقه مند هستید و می خواهید بیشتر بدانید، خرید سرور مجازی را بررسی کنید.

سیستم مدیریت محتوای بدون سر بروم یا CMS سنتی؟

آخرین موضوعی که من قصد دارم قبل از رفتن به لیست 10 پلتفرم برتر CMS در سال 2024 به آن بپردازم، تمایز بین یک CMS سنتی و آنچه که به عنوان یک CMS هدلِس شناخته می‌شود، است. تفاوت اصلی بین CMS سنتی و CMS بدون سر در معماری آن نهفته است. در یک CMS معمولی، بک‌اند جایی که محتوا در آن ساخته و مدیریت می‌شود و فرانت‌اند که در آن محتوا نمایش داده می‌شود، با کد ترکیب می‌شوند، بنابراین شما کم و بیش به یک خروجی محدود می‌شوید.

در یک CMS بدون سر (Headless)، این دو بخش کاملا از هم جدا هستند و فقط از طریق API به هم متصل می‌شوند. API ها برنامه‌های خاصی هستند که برای تسهیل جریان و تبادل داده‌ها بین اپلیکیشن‌ها و سیستم‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. با مدیریت تمام محتوای شما در بک‌اند، می‌توانید از  APIاستفاده کنید تا محتوای خود را به هر تعداد که می‌خواهید هدایت کنید، که مدیریت عملیات بزرگ‌تر را بسیار آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، یک CMS بدون سر به شما امکان می‌دهد به هر زبان برنامه نویسی که می‌خواهید کدنویسی کنید.

اگر محتوای شما برای اشتراک‌گذاری در یک یا دو وب‌سایت ساخته شده است، در این صورت با یک CMS سنتی خوب خواهید بود، اما از آنجایی که عملیات شما به چندین وب‌سایت و برنامه تبدیل می‌شود، یک CMS بدون سر ضروری است. بنابراین در لیست امروز، برخی از بهترین گزینه‌های CMS بدون سر را هم ذکر می‌کنم.


بهترین گزینه های CMS در سال 2024

اکنون بدون بحث بیشتر، بیایید به رتبه بندی بهترین گزینه های CMS در سال 2024 بپردازیم! همانطور که گفتم سعی خواهم کرد این لیست به اندازه کافی متنوع باشد تا همه انواع گزینه‌های CMS وب را برای همه کاربران ارائه دهد.

وردپرس (WordPress)

شکی نیست که وقتی در مورد بهترین گزینه‌های CMS صحبت می‌کنیم، وردپرس همیشه اول است. طبق گفته خود وردپرس، نزدیک به 35٪ از کل وب محتوای خود را از طریق وردپرس مدیریت می‌کند، و به همین دلیل است که در اینجا شماره 1 است. وردپرس متن‌باز است، که همچنین آن را به یکی از بهترین گزینه‌های CMS رایگان تبدیل می‌کند. با انبوهی از افزونه‌ها که به عنوان بخشی از اکوسیستم خود، یکی از قابل تنظیم‌ترین سیستم‌های CMS است که می‌توانید دریافت کنید. وردپرس همچنین می‌تواند سفارشی و بهینه شود تا به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های CMS بدون سر استفاده شود. هیچ محدودیتی برای تنوع و مفید بودن وردپرس وجود ندارد.

مزایا

  • تنوع باورنکردنی برای ایجاد انواع وب‌سایت 
  • آسان برای استفاده بدون دانش فنی
  • بزرگترین اکوسیستم پلاگین در جهان
  • جامعه آنلاین عظیم و کامیونیتی آنلاین
  • رایگان و متن‌باز است
  • قابل استفاده به عنوان یکی از بهترین سیستم های CMS هدلس
  • روش مهاجرت آسان هم به داخل و هم به خارج


معایب

  • بدون خدمات میزبانی؛ شما باید جایی برای دریافت نام دامنه و میزبان پیدا کنید
  • ممکن است تحت فشار و در صورت پیکربندی ضعیف از مشکلات عملکردی رنج ببرد
هاست وردپرس با وب سرور محبوب لایت اسپید و کش لایت اسپید باعث می‌شود تا سرعت لود فوق العاده‌ای را تجربه کنید.
با خرید هاست وردپرس کانفیگ حرفه ای و نظارت بر سرور به صورت پیوسته توسط تیم فنی پارسدِو انجام خواهد شد


جوملا (Joomla)

اگر به هر دلیلی وردپرس قایق شما را به عنوان یک CMS شناور نمی‌کند، جوملا یک جایگزین عالی به عنوان یک CMS قابل تنظیم است. جوملا یکی از بهترین گزینه‌های CMS رایگان در سال 2024 است که دارای طیف گسترده‌ای از افزونه‌ها، قالب‌ها و اکستنسشن است، مشابه وردپرس، یک CMS متن‌باز است و بر روی فعال کردن توسعه‌دهندگان پیشرفته‌تر تمرکز دارد که قبلا برخی از آنها را دارند. دانش کدنویسی برای شروع موثری برای ارسال محتوای خود به وب سایت. به همین دلیل، اگر شما یک مبتدی مطلق هستید، جوملا بهترین گزینه نیست.

همچنین در مورد عملکرد به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های CMS بدون هد، کوتاهی می‌کند. علیرغم این موارد، انعطاف پذیری و عملکرد درجه یک آن به عنوان یک CMS وب کافی است تا آن را به عنوان یک CMS سطح متوسط مناسب بخرد و در این لیست جایگاهی را کسب کند.

مزایا

  • وب‌سایت‌های پیچیده و ساده را پوشش می‌دهد، انعطاف‌پذیر و سازگار برای انواع صفحات وب
  • برای یادگیری برنامه نویسی در حین اجرای وب سایت شما عالی است
  • به عنوان یک CMS متن‌باز، دارای یک جامعه بزرگ و پشتیبانی آنلاین عالی است
  • افزونه‌های عالی برای وب سایت های تجارت الکترونیک
  • یکی از بهترین گزینه‌های CMS رایگان


معایب

  • ابزارهای پیچیده CMS برای مبتدیان
  • برخی از مشکلات سازگاری با افزونه ها و اکستنشن‌ها


دروپال (Drupal)

با توجه به روند معرفی سیستم‌های CMS متن‌باز عالی، دروپال ورودی بعدی ما در لیست است. دروپال یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین گزینه‌های CMS قابل تنظیم است که نسخه اولیه آن به سال 2001 بازمی‌گردد و قدیمی‌تر از وردپرس است. به عنوان یک CMS وب، تمرکز اصلی دروپال روی امنیت است. شناخته شده است که یکی از بهترین عملکردهای امنیتی را به عنوان بخشی از نسخه پایه خود دارد. دروپال نیز مانند دو ورودی قبلی ما در لیست، یکی از بهترین سیستم های CMS رایگانی است که می توانید دریافت کنید.

با این اوصاف، دروپال فضای محدودی برای باکستنشن‌ها دارد و همچنین دارای منحنی یادگیری سختی است که آن را برای مبتدیان دشوار می‌کند. با این حال، یکی از بهترین سرعت‌های بارگیری را ارائه می‌دهد. به طور خلاصه، دروپال یک CMS سخت برای یادگیری است، با تاکید بر عملکرد و امنیت، که برای کار کردن به دانش کدنویسی نیاز دارد و می‌تواند وب‌سایت‌های واقعا بزرگ و سخت را به راحتی هندل کند.

مزایا

  • پشتیبانی متنوع از انواع محتوا
  • امنیت عالی
  • عملکرد عالی هنگام اجرای وب سایت‌های بزرگ و پیچیده
  • جامعه آنلاین خوب و نمایندگی آنلاین مناسب
  • محیط خوب برای اضافه کردن کارمندان با نقش‌های خاص برای اجرای وب سایت
  • یک CMS متن‌باز عالی


معایب

  • یادگیری دشوار است
  • عدم وجود اکستنشن‌های متنوع

ویکس (Wix)

Wix در ابتدا به عنوان یک سایت‌ساز شروع شد،. اما اکنون پس از چندین سال توسعه، دارای ویژگی‌های مدیریت محتوا کافی برای واجد شرایط بودن به عنوان یک CMS و همچنین یکی از بهترین‌ها است. این به کاربران مبتدی اجازه می‌دهد تا به سرعت وب سایت خود را از طریق ویژگی‌های کشیدن و رها کردن طراحی و بلافاصله شروع به انتشار محتوا کنند. Wix یک طرح پریمیوم ارائه می‌دهد و میزبانی نیز به کاربر واگذار می‌شود. اما Wix یک CMS متن‌باز و به اندازه سایر گزینه‌های ذکر شده تا کنون به سطح یک اکوسیستم پلاگین نزدیک نیست. بنابراین یک CMS قابل تنظیم نمی‌باشد.

اما اگر کاملا مبتدی هستید و باید به سرعت یک وب سایت با طراحی زیبا داشته باشید، Wix اینجاست تا زمان را برای شما به ساده‌ترین روش‌ها، حفظ کند. 

مزایا

  •  ابزار طراحی فوق العاده آسان کشیدن و رها کردن
  •   تعداد زیادی از قالب‌های وب سایت با طراحی انتقادی
  •  سازگاری خوب با برنامه و بازار برنامه خود را دارد


معایب

  •  برای تجارت الکترونیک خوب نیست
  •  راهی برای اکسپورت داده‌های شما وجود ندارد
  • طرح رایگان دامنه شما را با نام Wix علامت گذاری می‌کند


شاپیفای (Shopify)

این اولین انتخاب از لیست بهترین گزینه‌های CMS من در سال 2024 است که در جهتی متفاوت از آنچه تاکنون دیده ایم است. Shopify همانطور که از نام آن پیداست یک CMS وب است که در درجه اول به فروشگاه‌ها و خرده فروشان آنلاین پاسخ می‌دهد. در حالی که برای اجرای یک فروشگاه آنلاین طراحی شده است، فکر نکنید که یک CMS پایین‌تر در زمینه‌های دیگر است. یک بسته کامل CMS که قادر است وب سایت شما را به عنوان بخشی از یک بسته واحد میزبانی کند. Shopify نه تنها برای مشاغل آنلاین عالی است، بلکه ابزارهای تجزیه و تحلیل و مدیریت موجودی آن را به گزینه‌ای عالی برای مدیریت فروشگاه فیزیکی خود به عنوان بخشی از وب سایت آنلاین تبدیل می‌کند. Shopify همچنین به شما امکان می‌دهد درگاه های پرداخت عالی و متنوع را به عنوان بخشی از وب سایت کسب و کار آنلاین خود ادغام کنید.

با این حال، Shopify فقط یک نسخه آزمایشی رایگان برای سه روز ارائه می‌دهد و پس از آن، باید اشتراک ماهانه بپردازید، همچنین یک CMS متن‌باز نیست.

مزایا

  • عالی برای فروشگاه‌های آنلاین و خرده فروشی
  • تعداد زیادی افزونه، قالب و تم
  • عالی برای دراپ شیپینگ
  • پشتیبانی آنلاین 24 ساعته برای همه مشترکین
  • گزینه‌های پرداخت عالی


معایب

  • می تواند به سرعت گران شود
  • ابزارهای مدیریت محتوا و عملکرد محدود


مجنتو (Magento)

اگر Shopify  تجارت الکترونیکی نبود که شما به دنبال آن بودید، مجنتو باید این کار را برای شما انجام دهد. مجنتو در دو نوع مختلف عرضه می‌شود. اول نسخه رسمی Adobe است که یک CMS سازمانی است و برای اجرا به هزینه اشتراک نیاز دارد. اما مورد دیگر یکی از بهترین گزینه های تجارت الکترونیک رایگان CMS است که به عنوان Magento متن‌باز شناخته می شود. تفاوت اصلی بین این دو در ویژگی‌های فنی یا ویژگی‌های CMS نیست، بلکه در این واقعیت است که نسخه رسمی Adobe با میزبانی و پشتیبانی فنی 24/7 ارائه می‌شود، در حالی که CMS متن‌باز اینطور نیست. با توجه به این که Shopify متن‌باز نیست، نسخه رایگان مجنتو احتمالا یکی از بهترین گزینه‌های CMS رایگان با تمرکز بر خرده فروشی است.

Magento دارای یک اکوسیستم افزونه گسترده، ابزارهای بازاریابی پیشرفته، SEO و تجزیه و تحلیل فروش و سطح بالایی از انعطاف پذیری است که آن را به یک CMS قابل تنظیم تبدیل می‌کند.

مزایا

  • بسیار قابل تنظیم است که آن را تا حد امکان برای فروشگاه آنلاین طراحی کند
  • برای عملیات فروش آنلاین بزرگتر عالی است
  • پشتیبانی از هزاران گزینه پرداخت و درگاه


معایب

  • نسخه رسمی واقعا گران است
  • اگر در تجارت الکترونیک تازه کار هستید پیچیده باشید

گوست (Ghost )

Ghost به عنوان یکی از اولین ورودی هایی است که می تواند به عنوان یک CMS خالص بدون سر طبقه بندی شود. Ghost نه تنها یکی از بهترین گزینه‌های CMS بدون سر است، بلکه این کار را در حالی انجام می‌دهد که بیشتر بر روی جامعه وبلاگ نویسان متمرکز است. بنابراین اگر به فکر راه اندازی یک عملیات وبلاگ نویسی بزرگ با لایه‌های مختلف ارائه هستید، قطعا Ghost برای شما مناسب است. Ghost به شما امکان می‌دهد وبلاگ‌های اصلی بنویسید و آنها را با بهبودهای سئوی مورد نیاز و محتوای بصری و حرکتی اضافی تقویت کنید. سپس اینها در یک بک‌اند کامپایل می‌شوند و می‌توانید از APIهای مختلف برای انتقال سریع آن‌ها به فرانت‌اندهای مختلف مانند وب‌سایت‌ها، برنامه‌ها، نرم‌افزارها و غیره استفاده کنید.

اگرچه Ghost فقط برای وبلاگ نویسان نیست و قادر است به تنهایی یکی از بهترین سیستم‌های CMS بدون سر برای استفاده‌های دیگر باشد.

مزایا

  • ابزار محتوای متن عالی
  • ابزارهای عالی SEO و تجزیه و تحلیل
  • برای وبلاگ نویسی ممتاز و راه اندازی paywall عالی است
  • پشتیبانی عالی از API
  • یکی از بهترین سیستم‎های CMS هدلِس
  • یک CMS رایگان است که برای سیستم‌های Headless کمیاب است

معایب

  • به اندازه وردپرس متنوع و انعطاف پذیر نیست
  • می تواند برای کاربران جدیدتری که می‌خواهند از آن برای کارهای غیر وبلاگ نویسی استفاده کنند پیچیده باشد


وب فلو (Webflow )

Webflow یکی دیگر از گزینه های منحصر به فرد CMS است که بر اساس این واقعیت است که یک خط کد را در هیچ کجا برای کاربر ارائه نمی‌دهد. درعوض، این وظیفه خود را بر عهده می‌گیرد که تمام تغییراتی را که کاربر ممکن است به عنوان بخشی از گزینه‌های مدیریت محتوای از پیش تنظیم شده نیاز داشته باشد، پوشش دهد. رابط کاربری نیز با در نظر گرفتن کاربرد طراحی شده است. در حالی که Wix هم دارای کدهایی نیست و برای مبتدیان مناسب است، به هیچ وجه به سطح جزئیات و انعطاف پذیری که Webflow ارائه می‌دهد، ندارد.

یکی دیگر از مزایای کلیدی Webflow بخش SEO پیشرفته آن است که به شما امکان می‌دهد موقعیت خود را در موتورهای جستجوی مختلف تجزیه و تحلیل کنید و سرعت خود را در فهرست از طریق بهترین شیوه ها بهبود بخشید. در حالی که ساخت وب سایت و مدیریت محتوای شما رایگان است، میزبانی آن در همان پلتفرم هزینه دارد. Webflow نیز متن‌باز نیست، با این حال، به اندازه کافی خوب است که یکی از بهترین سیستم‌های CMS در سال 2024 در نظر گرفته شود.

مزایا

  • یکی از بهترین گزینه‌های CMS رایگان برای مبتدیان
  • ابزارهای عالی بهینه سازی سئو
  • طرح‌های پرداختی آنقدر گران نیستند
  • می‌توانید روی همان پلتفرم میزبانی کنید
  • رابط کاربری ساده برای مبتدیان
  • ابزارهای ویرایشگر محتوا عالی


منفی

  • عدم وجود افزونه‌ها و اکستنشن‌های متنوع
  • شما نمی توانید از برنامه نویسی به عنوان یک توسعه دهنده پیشرفته برای ایجاد تغییرات استفاده کنید


اسکوار اسپیس (Squarespace)

در سال 2024، Squarespace به عنوان یک CMS پیشرو برجسته است که پیچیدگی و سادگی را هر دو به طور همزمان ارائه می‌دهد. به همین دلیل است که Squarespace برای طیف گسترده‌ای از کاربران، از صاحبان مشاغل کوچک گرفته تا تولیدکنندگان محتوا مناسب است. Squarespace با رابط کاربر پسند و مجموعه ای چشمگیر از قالب‌های قابل تنظیم، ایجاد یک وب سایت حرفه ای بدون نیاز به دانش گسترده کدنویسی را آسان می کند، بنابراین می توان آن را یک CMS بدون کد(no-code) در نظر گرفت. همچنین مجموعه‌ای از ابزارهای یکپارچه دارد که همه چیز از تجارت الکترونیک و بازاریابی گرفته تا تجزیه و تحلیل را پوشش می‌دهد و یک پلتفرم جامع برای مدیریت حضور دیجیتال فراهم می‌کند.

مزایا

  • رابط بصری کشیدن و رها کردن
  • ویژگی های جامع داخلی
  • پشتیبانی 24/7 مشتری
  • گواهی SSL رایگان


معایب

  • نسخه رایگان ارائه نمی‌دهد
  • تغییر قالب در نسخه جدید امکان پذیر نیست

تکست پترن (TextPattern)

اگر به دنبال یک CMS ساده، مبتنی بر متن و سرراست هستید، TextPattern همان چیزی است که به دنبال آن می‌گردید. TextPattern، که بیشتر بر محتوای متنی متمرکز است، یک گزینه CMS عالی برای وبلاگ نویسان و روزنامه نگاران مستقل است. TextPattern دارای یک چرخه توسعه طولانی است که به سال 2003 باز می‌‎گردد. بنابراین، دارای یک اکوسیستم معتبر از افزونه‌ها و برنامه‌های افزودنی مرتبط با متن و همچنین ابزارهای پیشرفته بهینه سازی SEO است.

TextPattern یکی از بهترین سیستم های CMS رایگان با تاکید بر متن است و جایگاه آن به عنوان یک CMS متن‌باز برای وبلاگ نویسان و مشاغلی که به دنبال راه اندازی بخش وبلاگ برای تبلیغ نام تجاری خود هستند ایده آل است.

مزایا

  • تعداد زیادی افزونه و اکستنشن
  • دسته بندی و ویژگی‌های سازمانی عالی
  • بهترین CMS برای محتوای متنی
  • عالی برای هدایت محتوای شما به فیدهای RSS مختلف
  • خدمات سئو متن عالی


معایب

  • نصب و راه اندازی مشکل
  • مخاطبان کم و مستندات آنلاین ضعیف
  • برای مدیریت محتوای غیر متنی عالی نیست


تایپو۳ (TYPO3)

TYPO3 آخرین انتخاب در این لیست است، TYPO3 یکی از قدیمی ترین سیستم های CMS در وب است که به سال 1998 باز می‌گردد. TYPO3 نامزد دیگری است که به عنوان یکی از بهترین پلتفرم‌های CMS رایگان با رویکرد CMS متن‌باز در نظر گرفته می‌شود. TYPO3 به طور منحصربه‌فرد ویژگی‌های زیادی را برای سایت‌های شرکت داخلی ارائه می‌کند، که آن را برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند یک وب‌سایت مدیریت داخلی کوچک و سازمان‌یافته با جریان محتوای آسان داشته باشند، می‌سازد. مشابه TextPattern، حضور 25 ساله TYPO3 در وب باعث شده است که افزونه‌ها و اکستنشن‌های معتبر زیادی نیز برای آن در دسترس باشند. در مجموع، اگر جوملا، وردپرس و دروپال فنجان چای شما نبودند، TYPO3 یک جایگزین عالی است.

مزایا

  • برای راه اندازی وب سایت‌های بزرگتر عالی است
  • دارای اکستنشن مرورگر
  • تغییر نقش عالی و گزینه‌های سطح دسترسی برای مشاغل
  • بیش از 5000 افزونه موجود
  • برای سایت‌های داخلی شرکت عالی است


معایب

  • از نظر فنی خواستار
  • منابع فشرده
  • گزینه‌ها و تم‌های طراحی زیاد نیست

 

یکپارچه سازی CMS با هوش مصنوعی

ظهور AI همه حوزه های فناوری را به سمت ادغام با هوش مصنوعی سوق داده است و پلتفرم های CMS نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ادغام هوش مصنوعی با پلتفرم‌های CMS می‌تواند مستقیم بر نحوه مدیریت محتوا، نحوه ارائه آن و نحوه درک داده‌ها و تحلیل‌هایمان تاثیر بگذارد.

برای صحبت در مورد پلتفرم‌های هوش مصنوعی و CMS، اجازه دهید با وردپرس شروع کنیم. شرکت مالک وردپرس، Automattic، مجموعه‌ای از ابزارها به نام Jetpack را توسعه داده است. Jetpack یک دستیار هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که کاملا با وردپرس ادغام می شود. هوش مصنوعی Jetpack برای خودکارسازی کارهای روزمره مدیریت محتوا عالی است. با استفاده از این ابزار هوش مصنوعی، می توانید فرم ها، لیست‌ها و جداول را برای پست‌های وبلاگ خود بسازید. تصور کنید، می خواهید یک فرم ثبت نام برای یک رویداد دانشگاهی ایجاد کنید و به یک لیست کشویی با نام تمام دانشگاه‌های رتبه بالای کشور نیاز دارید. فرآیند تحقیق و ایجاد این لیست می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد، اما Jetpack AI می‌تواند به طور خودکار این لیست را در کمتر از یک دقیقه برای شما ایجاد کند. همچنین می‌تواند عناوین جذابی برای پست‌های شما ایجاد نموده، متون شما را به زبان‌های دیگر ترجمه  و بینش‌های مفیدی برای بهبود پیش‌نویس‌ها به شما بدهد.

وردپرس تنها پلتفرم CMS نیست که استفاده از هوش مصنوعی را آغاز کرده است. نمونه خوب دیگر این ادغام Wix Artificial Design Intelligence یا ADI است. شما می‌توانید توضیحات Wix ADI را در مورد نحوه ظاهر وب سایت خود ارائه دهید و وب سایت شما را بر اساس ترجیحات شما طراحی می کند.

اینها تنها چند نمونه از نحوه استفاده از هوش مصنوعی در فرآیند مدیریت محتوا برای کارایی بیشتر و عملکرد بهتر است. با توجه به رشد سریع هوش مصنوعی، پلتفرم های CMS بیشتری احتمالا خدمات خود را با آن ادغام خواهند کرد.

نتیجه

این مطلب بهترین گزینه های CMS در سال 2024 را بررسی می‌کند تا بینش و اطلاعات مفیدی در مورد این پلتفرم‌ها به شما ارائه دهد. ما همچنین در مورد اینکه چگونه هوش مصنوعی می تواند جریان مدیریت محتوا را تغییر دهد و وظایف مختلف را تسهیل کند صحبت کردیم.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید