چگونه یک دامنه جدید را به هاست خود متصل کنیم

سی پنل دایرکت ادمین
چگونه یک دامنه جدید را به هاست خود متصل کنیم
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 36256 دسته بندی: کنترل پنل

اتصال دامنه جدید به هاست یا پارک کردن دامنه روی هاست روشی است که با استفاده از آن می‌توان دامنه‌های دیگر را  به سایت اصلی متصل کرد. معمولا از پارک دامنه  برای متصل کردن پسوندهای مختلف دامنه به سایت اصلی، ریبرندینگ، تبلیغات گوگل و... استفاده می‌شود.


قبل از ست كردن دامنه روي هاست باید دامنه را ثبت نمائید (یا آن را از قبل ثبت کرده باشید) و بررسی کنید که DNS آن روی Name Server های دامنه اصلی قرار بگیرد. از طریق Whois میتوان Name Server های دامنه اصلی را به دست آورد یا اینکه میزبان وب خود در این باره سوال کنید.

 

پارک دامنه در دایرکت ادمین

  • پارک کردن دامنه در دایرکت ادمین از Domain Pointers انجام می‌شود.
  • مانند تصویر زیر روی دکمه Create Domain Pointer کلیک نمائید.
  • نام دامنه‌ای که می‌خواهید به سایت اصلی متصل شود را در Source Domain  بنویسید
  • Target Domain هم دامنه هدف است
     

آموزش پارک کردن دامنه در دایرکت ادمین

 

تفاوت ریدایرکت و پارک دامنه چیست ؟ 

در دایرکت ادمین اگر چک‌باکس  Create as an Alias را فعال کنید، دامنه روی دامنه اصلی پارک می‌شود و اگر غیر فعال باشد دامنه ریدایرکت خواهد شد.

در پارک دامنه (Alias) آدرس سایت در نوار آدرس مرورگر تغییر نمی‌کند و گویی چند سایت متفاوت، محتوای یکسان را نمایش می‌دهند ولی در ریدایرکت (point)   آدرس دامنه به آدرس سایت اصلی تغییر می‌کند.

از آنجا که گوگل به محتوای تکراری در چند سایت مختلف  حساس است، اگر از پارک دامنه استفاده می‌کنید، ممکن است دامنه های شما با مشکل  duplicate content  مواجه شوند که می‌تواند جایگاه سایت را به خطر بیاندازد. پس اگر می‌خواهید کاربران با وارد کردن دامنه فرعی وارد سایت اصلی شما شوند، اگر نمی‌خواهید نام برند قبلی خود را از دست بدهید، می توانید از ریدایرکت 301 استفاده کنید که پیشنهاد شده است.

 

پارک دامنه در سی پنل

تنظیمات مربوط به دامنه در سی پنل را در بخش Domains می‌توانید مشاهده نمائید

  • روی دکمه Parked Domains یا Aliases  کلیک کنید
  • نام دامنه مورد نظر را در Create a New Alias وارد کرده و دکمه Add Domain را فشار دهید
  • برای ریدایرکت هم می‌توان از قسمت Redirects به جای Aliases  استفاده کرد
     

آموزش پارک دامنه در سی پنل

 

انواع هاست لینوکس دایرکت ادمین و سی‌پنل با قابلیت استفاده از ده عدد پارک دامنه که می‌توانید از آنها به صورت پارک یا ریدایرکت استفاده نمائید، با بهترین کیفیت در پارسدو ارائه می‌شود.


اشتراک گذاری مقاله :
نمایه سپیده می گوید:
6 ماه قبل

سلام دامنه ای که قبلا برای یه سایت دیگه تعریف کردیم می تونیم برای سایت جدید با هاست جدید تعریف کنیم یا باید دوباره دامنه جدید خرید؟