HPE OneView چیست؟

سرور مجازی
HPE OneView چیست؟
تاریخ انتشار: 4 ماه پیش تعداد بازدید: 279 دسته بندی: سرور

HPE OneView  که قبلا با نام HP OneView شناخته می‌شد، یک پلتفرم مدیریت زیرساخت همگرا است که یک رابط یکپارچه برای مدیریت سیستم‌های نرم افزاری تعریف شده در یک مرکز داده فراهم می‌کند.


از طریق رابط واحد که گاهی اوقات به عنوان یک صفحه شیشه‌ای(single pane of glass) از آن یاد می‌شود، مدیران می‌توانند وظایف مدیریت و نگهداری را که به طور سنتی به صورت دستی انجام می‌شده و به چندین ابزار مختلف نیاز دارند، خودکار کنند.  OneView  می‌تواند سیستم‌های فیزیکی موجود در مرکز داده مانند سرورها، آرایه‌های ذخیره سازی و اتصال شبکه را مدیریت کند.

 

تاریخچه HPE OneView

شرکتی که در آن زمان Hewlett-Packard (HP)  نام داشت، چهار سال وقت صرف کرد  و با بیش از 150 مشتری خود در 30 مرکز داده در سراسر جهان کار کرد  تا OneView را به عنوان یک پلتفرم مدیریتی برای BladeSystem و ProLiant ‌های نسل 7 و 8  خود توسعه دهد. زمانی که این محصول در سال 2013 عرضه شد، قرار بود مدیریت و استقرار زیرساخت‌های همگرا بر اساس سرورهای HP آسان‌تر و سریع‌تر از روش‌های قبلی باشد.

هنگامی که HP در سال 2014 به دو شرکت تقسیم شد، خطوط تجاری PC و Printer به HP Inc تبدیل و  خطوط تجاری محصولات و خدمات سازمانی به شرکت Hewlett Packard (HPE) تبدیل شد  OneView که یک محصول سازمانی بود، به HPE OneView تغییر نام داد.

HPE OneView 4.0 که در ژانویه 2018 منتشر شد، از سرورهای رک ProLiant DL و سرورهای BL blade از نسل 6 تا 10 برای مانیتور و Gen7 و Gen8 برای مانیتور و مجازی‌سازی پشتیبانی می‌کند.


ویژگی‌های HPE OneView شامل موارد زیر است:

  • مدیریت چرخه عمر سرور
  • ادغام دقیق با محصولات HPE، که استقرار را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.
  • پشتیبانی RESTful API و یک گذرگاه (bus) پیام اجازه می‌دهد تا اسکریپت‌ها برای اتوماسیون وظایف و ادغام با ابزارها و دستگاه‌های شخص ثالث نوشته شوند.
  • دسترسی به کیت‌های توسعه نرم افزار، کتابخانه‌های Windows PowerShell و Python.
  • پشتیبانی از مجازی سازی
  • توانایی گرفتن پروفایل سرور و ایجاد الگوهایی که از آن‌ها می‌توان ذخیره‌سازی، محاسبات و شبکه‌سازی را در آینده مدل‌سازی کرد.
  • ادغام ساده با سایر ابزارهای مدیریت همگرا، از جمله محصولات VMware، Microsoft و Red Hat.
  • قابلیت مشاهده در تمام ریسورس‌های  مرکز داده و نحوه اتصال آنها از طریق یک اسکرین.
  • ویژگی‌های رابط که شبیه به نرم افزارهای تجاری محبوب است.

oneview چیست؟


HPE OneView دارای اجزای یکپارچه فراتر از کنسول مدیریتی است، از جمله SmartSearch، MapView و Activity Feed.

SmartSearch به مدیران فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا با استفاده از موتور جستجویی که می‌تواند به‌طور خودکار به‌عنوان نوع جستجوگر، مانند موتور جستجوی Google، اطلاعات را جستجو کنند.

MapView یک نمایش بصری از رابطه بین دستگاه‌های تحت مدیریت OneView، از جمله اتصالات(connections ) و وضعیت(status) فعلی، به مدیر نشان می‌دهد.

Activity Feed یک ابزار همکاری تیمی است که امکان پیام رسانی و مدیریت وظایف را فراهم می‌کند و جایی است که پیام‌های هشدار سخت افزاری یادداشت می‌شوند.

 

قیمت گذاری

نسخه استاندارد HPE OneView برای مشتریان HPE رایگان است، در حالی که نسخه پیشرفته برای هر سرور فیزیکی تحت ابزار مدیریت OneView لایسنس دارد.

نسخه استاندارد شامل توابع موجودی، نظارت بر سلامت، هشدار و گزارش برای سرورهای ProLiant DL و BL blade، از نسل 6 تا 10، و همچنین سیستم های HPE Apollo است. از مجازی‌سازی پشتیبانی نمی‌کند و به‌روزرسانی یا سرویس را شامل نمی‌شود و آن را فقط به یک پلتفرم مانیتور تبدیل می‌کند.

نسخه مبتنی بر هزینه HPE OneView Advanced برای هر سرور فیزیکی تحت ابزار مدیریت OneView لایسنس دارد و شامل تمام ویژگی‌های نسخه استاندارد و همچنین توابع مجازی‌سازی است، اما فقط برای سرورهای Gen8 و Gen9 . همچنین شامل پشتیبانی 24 ساعته، به روز رسانی و دسترسی به آموزش‌های مبتنی بر وب است.

سرور اختصاصی پارسدِو با دیسک پر سرعت NVMe روی زیرساخت قدرتمند HP ارائه می‌شود.
سرور اختصاصی سفارشی ایران محصولی جدید از پارسدِو است که می‌توانید سخت افزار سرور اختصاصی و دیسک‌های آن را متناسب با نیاز خود سفارش دهید،


آنچه باید در مورد HPE OneView 8 بدانید

 HPE OneView نرم افزار مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات یکپارچه را در اختیار شما قرار می‌دهد که عملیات فناوری اطلاعات را خودکار نموده و مدیریت چرخه عمر زیرساخت را در محاسبات، ذخیره سازی و شبکه ساده می‌کند.

به روز رسانی نسخه 8.0 با پشتیبانی ®Redfish برای مدیریت پیشرفته سرورهای HPE ProLiant Gen11
نسخه 8 HPE OneView از جدیدترین سرورهای HPE ProLiant Gen11 با استفاده از رابط های Redfish® Distributed Management Task Force (DMTF) برای ارائه دارایی‌های دیتا (inventory data) کامل‌تر و هشدار(alerting) پشتیبانی می‌کند.

 HPE OneView تجزیه و تحلیل سرور، گزارش‌دهی و وظایف مدیریت firmware دقیق‌تر را با نماهای بازطراحی‌شده برای همه منابع فرعی(sub-resources) و نماهای(views ) جدید برای آداپتورهای شبکه، پردازنده‌ها، منابع تغذیه، شاسی و فن‌ها ارائه می‌کند.

علاوه بر این، متوجه خواهید شد که:

  • نظارت بر سلامت(Health monitoring) با هشدارهای بهداشتی تشریحی و وضوح‌های هشدار آسان‌تر می‌شود.
  • رویدادهای ®Redfish برای شناسایی تغییرات سرور، ایجاد هشدارها و راه‌اندازی به‌روزرسانی وضعیت سرور استفاده می‌شوند (افزایش قابلیت اطمینان در تحویل رویداد، حتی در هنگام قطع شبکه)
  • نمایش سرور با ذخیره موجودی اضافی سرور برای موجودی دائمی و وضعیت دقیق بهبود یافته است.
  • صفحه Device Inventory  پیشرفته برای ارائه اطلاعات اضافی اسلات و دستگاه دوباره طراحی شده است.

صفحه Device Inventory در oneview

  • صفحه New Thermal View شامل موجودی فن، سلامت و ویژگی‌های عملکرد است.

نمای Thermal در OneView


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید