مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس

مدیریت دیدگاه‌ها در وردپرس
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 10526 دسته بندی: مدیریت محتوا

امروزه شاهد فراگیر شدن استفاده کاربران از سیستم‌های مدیریت محتوا( CMS) هستیم. در میان سیستم‌های مدیریت محتوا استفاده کاربران از وردپرس و جوملا و دروپال سایر از بقیه CMS ها می‌باشد. در این مطلب ویژگی‌های خوب و کاربردی وردپرس را برای تنظیمات و مدیریت کامنت‌ها/دیدگاه‌ها بررسی خواهیم کرد.


یکی از هدف‌هایی که هر شخص پس از راه‌اندازی وبلاگ یا سایت دنبال می‌کند تعامل با کاربران است.ساده‌ترین راه ارتباطی کاربران با مدیر و نویسندگان سایت از طریق گذاشتن نظر و دیدگاه می‌باشد. اگر نوشتن دیدگاه‌ها بدون هیچ کنترلی باشد رفته رفته برای سایت مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.

گاهی افراد سودجو در قسمت دیدگاه‌ها، تبلیغات سایت یا محصولات خود را می‌گذارند، خیلی از این افراد این کار را بصورت دستی انجام نمی‌دهند بلکه از برنامه‌هایی کمک می‌گیرند که که کارشان تولید همین نوع محتواهاست. که گاهی گذاشتن انبوه کامنت‌ها بصورت خودکار توسط برنامه باعث می‌شود مصرف سایت بالا رفته و موجب از دسترس خارج شدن سایت شود.

از طرف دیگر ممکن است کامنت‌هایی دور از ادب گذاشته شود که به هر دلیلی شما مایل نباشید که آن نظرات منتشر شوند. در ادامه خواهیم دید که چگونه کامنت‌ها را در وردپرس مدیریت کنیم.

وارد مدیریت وردپرس می‌شویم و از بخش تنظیمات زیر بخش گفت‌گو را انتخاب می‌کنیم. (مانند تصویر زیر)

مدیریت وردپرس

در قسمت گزینه‌های پیش‌فرض نوشته می‎‌توانید گزینه اول و دوم برای مدیریت این است که وبلاگ‌هایی که لینک‌شان را می‌گذارید از  این موضوع مطلع شوند یا خیر. اما گزینه سوم که قابلیت مهمی است " اجازه‌ی گذاشتن دیدگاه برای نوشته‌های جدید" اگر این تیک را بردارید دیدگاه‌ها غیر فعال می‌شوند. برای مثال خیلی از شرکت‌ها و یا سایت‌های تجاری مایل به این نیستند که کسی دیدگاهی در زیر مطالب بگذارد. اگر دیدگاه‌ها را غیرفعال کنید بعداً می‌توانید برای یک مطلب خاص امکان گذاشتن دیدگاه را باز کنید. یک مورد دیگر این است وقتی که متوجه شدید دیدگاه‌های زیادی توسط ربات برای شما ارسال می‌شود شما باید قابلیت کامنت را تا زمان پاک سازی هاست و گذاشتن کپچا ( به انگلیسی: CAPTCHA ) غیر فعال کنید.

گزینه‌های پیش‌فرض

در قسمت " دیگر تنظیمات دیدگاه‌ها" می‌توانید تنظیم کنید که کاربر برای گذاشتن نظر حتما مشخصات خود را وارد کند و در گزینه بعد می‌توانید قابلیت گذاشتن دیدگاه را تنها برای اعضا فعال کنید. در قسمت سوم اگر متوجه شدید که تاکنون هیچ کنترلی روی دیدگاه‌های خود نداشتید و حجم زیادی دیدگاه تبلیغاتی در پست‌های قدیمی خود دارید و نمی‌توانید تک تک آن‌ها را مدیریت کنید. این گزینه را فعال کنید و بصورت خودکار تمام کامنت‌ها را از یک تاریخ مشخص به قبل (تاریخ توسط شما وارد می‌شود.) را غیر فعال خواهد کرد. در گزینه‌های بعد نحوه و تعداد نمایش دیدگاه‌ها را می‌توانید به دلخواه خود تغییر دهید.

دیگر تنظیمات

در بخش برایم نامه بفرستید هرگاه، می‌توانید با تیک زدن گزینه‌ها، وردپرس شما را از دیدگاه‌های جدید باخبر می‌کند.

دیدگاه

اگر همچنان نگران کامنت‌هایی هستید که گذاشته می‌شود و دیدگاه‌های اسپم و تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنید باید بخش "پیش از‌ این‌که دیدگاهی نمایان شود" را فعال کنید. اگر تنها گزینه " دیدگاه‌ها باید به صورت دستی تأیید شوند. " تیک بخورد. تا زمانی که شما دیدگاه‌ها را نپذیرید هیچ دیدگا‌هی منتشر نخواهد شد. اگر گزینه " نویسنده باید یک دیدگاه پذیرفته شده داشته باشد" را تیک بزنید. با یک بار تأیید شما برای هر فرد کامنت‌های بعدی آن فرد بدون ضرورت به تأیید شما خود به خود نمایش داده می‌شوند.

کنترل کامنت

در هاست وردپرس پارسدو گلچینی از بهترین و مدرن ترین صنعت میزبانی وب دنیا کنار هم آمده است تا سرعت وردپرس و یا فروشگاه ووکامرس به بالاترین سرعت و کارايي ممکن برسانند.

قسمت بررسی دیدگاه و سیاه‌نامه‌ی دیدگاه زمانی کاربرد دارد که شما وقت کافی برای بررسی دیدگاه‌ها بصورت دستی ندارید. و تنها مایل هستید که با اعمال یکسری محدود‌ کننده‌ها کامنت‌های شامل لینک و کلمه‌های خاص مد نظر شما بصورت اتوماتیک نمایش داده نشوند. برای اینکار براحتی می‌توانید در باکس کلمه‌های مورد نظر خود را بنویسید تا دیدگاه‌های حاوی آن کلمات شانسی برای نمایش نداشته باشند.

در بخش آخر نیم‌رخ‌ها تصاویر بند انگشتی هستند که در کنار نام کامنت‌گذار نمایش داده می‌شود. هر چند این نیم‌رخ‌ها در زیبایی بخش دیدگاه‌ها و شناسایی افراد نقش بسزایی دارد اما چون این نیم‌رخ‌ها (آوتار) از سایت‌ دیگری بارگذاری می‌شوند موجب کندی در بارگذاری سایت ‌می‌شوند و قبل از بارگذاری صفحه برای خواندن آواتارها باید به سایت دیگر متصل شود. اگر مشکلی کندی دارید پیشنهاد می‌شود این گزینه را غیر فعال کنید.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید