فعال سازی Wildcard DNS برای یک دامنه

فعال سازی Wildcard DNS برای یک دامنه
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 15492 دسته بندی: کنترل پنل

وایلد کارد یک رکورد DNS‌ است که معمولا برای  سیستم های وبلاگ، وردپرس شبکه (WordPress Multisite) و سیستمهای همکاری در فروش که نیازمند ارائه تعداد زیادی ساب دامین هستند استفاده می‌شود. با استفاده از آن می توان تعدادی نامحدود دامنه مشابه ساب دامین داشت بدون اینکه مجبور باشیم به صورت دستی ساب دامین ایجاد کنیم.


Wildcard DNS به همه زیردامنه‌ها اجازه می‌دهد تا مجموعه‌ای از فایل‌ها را به اشتراک بگذارند، که ممکن است برای یک برنامه وب چند سایتی ضروری باشد یا اگر می‌خواهید زیر دامنه‌ها محتوای مشابهی را با سایت اصلی نشان دهند.
 

نمونه‌ای از Wildcard DNS زمانی خواهد بود که بازدیدکننده سایت سعی کند از یک زیر دامنه مانند example.domain.com استفاده کند. این کار به همان صورت عمل می کند که اگر بازدیدکننده به دامنه domain.com رفته باشد.
 

آشنایی با رکوردهای DNS و وظایف آنها
بدون DNS و دامنه، تجربه ما از مرور وب کاملا متفاوت خواهد بود. به‌عنوان کاربر، باید آدرس‌های IP وب‌سایت‌هایی را که می‌خواهیم بازدید کنیم، به خاطر بسپاریم که اصلا تجربه کاربری خوشایندی به نظر نمی‌رسد.در این مطلب به معرفی رکوردهای DNS و وظایفی که هر کدام از آنها بر عهده دارند خواهیم پرداخت.

Wildcard DNS Record برای مطابقت با درخواست‌های نام‌های دامنه غیر موجود استفاده می‌شود. رکورد DNS Wildcard با استفاده از رکورد *  مشخص می شود، به عنوان مثال example.com.*
این نوع رکورد به همه زیردامنه ها اجازه می دهد تا مجموعه یکسانی از محتوای وب را با یک ورودی DNS به اشتراک بگذارند.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید