PostgreSQL چیست؟

PostgreSQL چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1669 دسته بندی: عمومی

Postgres یک پایگاه داده قدرتمند متن باز با سیستم object-relational است که زبان SQL را گسترش داده و آن را با تعداد زیادی ویژگی مختلف جدید ترکیب می کند که می توانند در ذخیره مطمئن و دسته بندی پیچیده ترین فعالیت های داده ای به شما کمک کنند.


پیشینه ی PostgreSQL به سال ۱۹۸۶ میلادی بر میگردد که به عنوان بخشی از پروژه POSTGRES در دانشگاه کالیفرنیا بود. بیش از ۳۰ سال است که پلتفرم هسته ی  PostgreSQL در حال توسعه است.


PostgreSQL با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و از دلایل آن می توان به معماری بسیار خوب، مطمئن بودن، یکپارچگی، ست کاملی از ویژگی های قدرتمند، توسعه پذیری و داشتن یک کامیونیتی متعهد که همواره با راهکارهای مختلف و خلاقانه ای برای افزایش کارایی این نرم افزار پشت آن هستند اشاره کرد.

PostgreSQL بر روی اغلب سیستم عاملهای مطرح قابل اجراست و همچنین از سال 2001 نیز با داشتن ۴ ویژگی (atomicity, consistency, isolation, durability) به عنوان ACID-compliant شناخته می شود. این سیستم پایگاه داده ای شامل افزونه های قدرتمندی نیز هست که از آنها می توان به افزونه ی پرطرفدار PostGIS اشاره کرد.

با توجه به موارد ذکر شده تعجبی ندارد که متوجه شویم با انتخاب افراد بسیاری PostgreSQL  به عنوان منتخب پایگاه داده های relational متن باز شناخته شده است.

 

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید