BMC چیست؟

BMC چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 3518 دسته بندی: عمومی

BMC یا Baseboard Management Controller به معنی کنترلر مدیریت برد اصلی، نام پردازنده ای مخصوص برای مانیتور وضعیت فیزیکی کامپیوتر، سرور و یا سخت افزار های دیگری است که از این حسگر استفاده می کنند و این پردازنده از طریق یک اتصال یا کانکشن کاملا مستقل با مدیر سیستم ارتباط برقرار می کند.


BMC بخشی از IPMI یا رابط مدیریت پلتفرم هوشمند است که معمولا داخل مادربورد یا مدار اصلی برد دیوایس قرار دارد تا بتواند مانیتور دستگاه را به انجام برساند.

حسگرهای BMC متغیرهای فیزیکی داخل دستگاه را اندازه گیری می کند‌(مانند: دما، رطوبت، ولتاژ منبع تغذیه، سرعت فن ها، پارامترهای ارتباطات و عملکرد سیستم عامل). در صورتی که هر یک از این متغیرها مقداری نا متناسب را نشان دهد، مدیر شبکه مطلع خواهد شد. سپس ادمین سیستم میتواند با استفاده از دسترسی ریموت اقدام مربوطه را به انجام برساند. دستگاه مربوطه میتواند در صورت نیاز از طریق دسترسی ریموتی روشن یا ریبوت شود. در چنین موردی یک ادمین میتواند تدابیر بسیار متفاوتی را برای تعداد بسیاری از سرورهایش و همچنین دستگاه های مختلفش به طور همزمان اتخاذ کند. به عنوان مثال دستگاههای HP از BMC مختص به خود این شرکت با نام HPE iLO استفاده می کنند.

 با استفاده از این روش می توان از هزینه عملیات شبکه کاست و همچنین از درست انجام شدن آن نیز اطمینان حاصل کرد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید