BigBlueButton چیست؟

BigBlueButton چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1887 دسته بندی: عمومی

BigBlueButton یک سیستم کنفرانس تحت وب متن‌باز است که برای آموزش آنلاین طراحی شده است و کاربردی تقریبا مشابه نرم افزار Adobe Connect دارد و شاید با برخی امکانات بیشتر. هدف از انجام این پروژه فراهم آوردن امکان یک تجربه آموزش آنلاین با کیفیت برای دانش آموزان غیر حضوری است.


با در نظر گرفتن این هدف چندان نباید غافلگیر شد اگر بدانیم که BigBlueButton از دانشگاه فعالیت خود را آغاز کرد. شاید بپرسید که از کدام دانشگاه؟ BigBlueButton توسط تیمی متشکل از گروهی برنامه نویس مصمم تشکیل شد که اعتقاد داشتند این پروژه فواید بسیار زیادی برای جامعه و همچنین موقعیتهای کارآفرینی در پی خواهد داشت. شروع یک پروژه متن باز کار ساده ای است و تنها حدود ۵ دقیقه زمان برای ساخت اکانت GitHub نیاز است. در صورتی که ساخت یک پروژه متن باز که بتواند چالش های بزرگی را حال کند زمان بسیار بیشتری خواهد برد.

 

بیگ بلو باتن

 

از سال ۲۰۰۷ تا کنون یک گروه اصلی از برنامه نویسان به منظور ایجاد تغییرات روی BigBlueButton کار می کنند. از ابتدای این فعالیت تا به الان ده ها نسخه از محصول اصلی منتشر شده است.

نصب Bigbluebutton

سرور برای نصب Bigbluebutton

سرور مجازی یک ماشین مجازی کامل است که امکان نصب BigBlueButton  روی آن فراهم است.
خرید وی پی اس در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.

برای هر نسخه منتشره برنامه نویسان مشغول به توسعه و اضافه کردن ویژگی های جدید به این محصول، پشتیبانی از جامعه ی استفاده کنندگان و همچنین تست و مستند سازی شدند. این تیم اعتقاد دارد که تمرکز یکی از مهمترین عوامل در پیروزی یک پروژه متن باز است. همچنین تمرکز این تیم بر روی یک بازار است و آن بازار آموزش آنلاین است. در صورتی که شما یک موسسه آموزشی یا تجاری هستید که علاقه مند به آموزش دانش آموزان خود از طریق آنلاین و محیط های هماهنگ دارید، BigBlueButton برای شما طراحی شده است.

شما نیز می توانید با تهیه سرورمجازی و اختصاصی پرسرعت NVMe ایران کلاس آنلاین خود را ایجاد کنید.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید