به زودی چاپگرهای بر پایه صوت جایگزین مدل های قبلی می شوند

به زودی چاپگرهای بر پایه صوت جایگزین مدل های قبلی می شوند
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1253 دسته بندی: عمومی

تکنیک جدید چاپ به زودی وارد بازار خواهد شد و با ورود آن هزینه های چاپ نیز کاهش پیدا می کند.


اخیرا با تحقیقات گسترده ای توسط دانشگاهی در انگلیس تکنیک جدیدی برای چاپ استفاده شده که به چاپگرها این امکان را می دهد که با استفاده از صوت، ذرات جوهر را روی طرح پیاده کند. در این روش با دقت بسیار بالایی ذرات جوهر کنترل می شود و مصرف جوهر نیز به میزان زیادی کاهش پیدا می کند.


گفتنی است مقاله ای درباره تکنیک جدید چاپ با نام Sonolithography در مجله Advanced Material Technologies منتشر شده است.
تا کنون قدرت امواج فرا صوت در حرکت دادن ذرات ریز مشخص شده بود، اما کنترل حرکت الگوریتمیک این ذرات به صورت ابری غلیظ در هوا و تعیین نحوه قرار گیری این ذرات از مواردی است که به تازگی ممکن شده است. اینها بخشی از گفته های پروفسور مایک فریزر استاد رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه Bath بود که درباره مقاله جدید چاپگرهای صوتی ارائه شده بود.
 

بر اساس تحقیقات دانشمندان دستیابی به این امکان که بتوان ذرات میکروسکوپی را با الگوهایی دقیق توسط صدا حرکت داد بسیار دور از دسترس بوده است. آنها معتقدند که دستیابی به چنین تکنولوژی ای به ویژه در زمینه پزشکی و الکترونیک و به دلیل افزایش سرعت و کاهش هزینه های ناشی، می تواند صنعت چاپ را به کل تغییر دهد. ذراتی که ما توانسته ایم در نحوه حرکتشان دستکاری کنیم به اندازه ی ذرات آب موجود در ابرها هستند. این دستاورد بسیار شگفت انگیز است وقتی به اندازه ی ذرات مذکور توجه می کنیم و می بینیم که امکان کنترل حرکت آنها را به صورتی کاملا دقیق مهیا است. همچنین محققان به این نتیجه رسیده اند که Sonolithography با انواع ذرات مواد مختلف امکان پذیر است و در ادامه این پروسه به دنبال دستیابی به تکنیکی برای چاپ روی قطعات الکترونیکی هستند که با استفاده از جوهرهای رسانا روی مدار و اجزای الکترونیکی امکان پذیر باشد.

 

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید