تدارک شرکت TSMC برای ساخت تراشه های ۳ نانومتری

تدارک شرکت TSMC برای ساخت تراشه های ۳ نانومتری
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 2238 دسته بندی: عمومی

شرکت تایوانی TSMC تولید کننده قدرتمند تراشه در حال آماده سازی خط تولید خود برای سال آینده و تبدیل شدن به قطب اصلی ساخت تراشه های نسل جدید ۳ نانومتری است.


Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. اعلام کرد که قصد سرمایه گذاری بزرگی روی ایجاد خط تولید جدید برای ساخت پردازنده های نسل بعدی دارد. تقاضا برای ساخت تکنولوژی های جدید رو به افزایش است و بنا به گفته ی TSMC در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۰ حجم فروش این شرکت از تکنولوژی های ۵ نانومتری و ۷نانومتری نیمی از درآمد این شرکت را تشکیل داده است. به همین دلیل این شرکت قصد سرمایه گذاری روی تکنولوژی های پیشرو تر را دارد. در کنار این موضوع، افزایش سفارشات شرکتهای اینتل و اپل هم به TSMC موجب شده که این شرکت تمرکز خود را بیش از پیش به توسعه زیر ساختهای خود برای نقل مکان به تکنولوژی نسل بعدی معطوف کند.

همچنین بنا به گفته تیم مدیریت TSMC بزرگترین شرکت ساخت قطعات نیمه هادی در جهان، آنها قصد دارند سرمایه گذاری ۲۲ میلیارد دلاری را به ۲۵ میلیارد افزایش دهند که در صورت عملی شدن این بزرگترین هزینه کرد در سال ۲۰۲۱ برای این کمپانی خواهد بود.
در صورت توافق اعضا هزینه کلی این شرکت در سال ۴۵-۶۲٪ افزایش خواهد یافت. بخش اصلی این بودجه روی تکنولوژی ۵ نانومتری N5 و ۷ نانومتری N7  تمرکز خواهد داشت. همچنین در کنار آنها سرمایه گذاری ویژه ای نیز روی تکنولوژی نسل آینده ۳ نانومتری N3 پیش بینی شده است که در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید