ماژول TPM چیست؟

ماژول TPM چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 4144 دسته بندی: عمومی

Trusted Platform Module (TPM) استانداردی جهانی است برای یک پردازنده امنیتی دارای رمز نگاری. در تعریفی دیگر، یک میکرو کنترلر طراحی شده، مختص برای امنیت سخت افزار از طریق کلیدهای رمزنگاری یا کریپتوگرافیک است.

 


Trusted Platform Module (TPM) استانداردی جهانی است برای یک پردازنده امنیتی دارای رمز نگاری.

 

در تعریفی دیگر، یک میکرو کنترلر طراحی شده، مختص برای امنیت سخت افزار از طریق کلیدهای رمزنگاری یا کریپتوگرافیک است.

 

TPM ابتدا توسط یک شرکت صنعتی کامپیوتر به نام Trusted Computing Group (TCG) پایه ریزی شد و توسط ISO، IEC و ISO/IEC استاندارد سازی شد.

 

TPM در حقیقت یک چیپ است که ممکن است روی کامپیوتر شما موجود باشد. در صورتی که روی سیستم شما TPM موجود نیست میتوانید در صورت پشتیبانی کامپیوترتان از TPM، ماژول آن را خریداری و روی مادربرد نصب کنید. TPM کلیدهای رمزنگاری تولید می کند و بخشی از کلید را خود نگه داری می کند و بخش دیگری را در اختیار ابزارهای رمز نگاری قرار می دهد. در صورتی که شما از ابزارهایی مانند BitLocker encryption یا device encryption روی کامپیوتر دارای TPM استفاده می کنید بخشی از کلید در TPM ذخیره می شود به جای ذخیره در Disk. به این معنی که یک مهاجم نمی تواند صرفا تنها دیسک را از سیستم خارج کند و تلاش کند که به فایلها دسترسی پیدا کند.

این چیپ تصدیق بر پایه سخت افزار را فراهم می کند و همچنین دارای سیستم تشخیص مداخله است تا مهاجم نتواند به راحتی چیپ را جدا کند و روی مادربوردی دیگر نصب کند.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید