معرفی 10 ابزار مدیریت و مانیتور از راه دور

ویندوز
معرفی 10 ابزار مدیریت و مانیتور از راه دور
تاریخ انتشار: 9 ماه پیش تعداد بازدید: 2511 دسته بندی: سرور

ابزارهای مدیریت ریموت دسکتاپ به کاربران این امکان را می‌دهند که کامپیوتر خود را از کامپیوتر دیگری از راه دور کنترل کنند. این ابزار که معمولا به عنوان ابزارهای RMM یا Remote Monitoring and Management شناخته می‌شود، به ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده کمک می‌کند تا کامپیوتر، شبکه، asset management و endpoint protection فعال و از راه دور را ارائه دهند.


پیش از این، تکنسین‌های پشتیبانی مجبور بودند برای بررسی دسکتاپ‌ها در دفاتر مختلف به طور فیزیکی از هر کامپیوتر بازدید کنند. آنها باید نرم افزار را در هر کدام از سیستم‌ها نصب  و روشهای استفاده از نرم افزار را برای مردم توضیح می‌دادند. با این حال، دسترسی به کامپیوترهای دیگر از راه دور آنها را از این پرسه زدن در مکان‌های مختلف خلاص می‌کند.

درک استفاده از ابزارهای RMM و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور چندان پیچیده نیست. این موضوع دو رکن اصلی دارد یک میزبان و یک کلاینت. کامپیوتری که نرم افزار در آن نصب شده است Host  و کامپیوتر دیگری که به هاست متصل می‌شود و آن را کنترل می‌کند Client نام دارد. مشتریان باید اعتبار مناسب برای اتصال و دسترسی به هاست را داشته باشند.

چهار ویژگی یک ابزار خوب مدیریت ریموت دسکتاپ

یک ابزار عالی مدیریت از راه دور برای مدیریت و استفاده آسان است. از آنجایی که انواع مختلفی از نرم افزارها می توانند نظارت و مدیریت از راه دور را انجام دهند، انتخاب نرم افزاری که بهترین خدمات را ارائه می‌دهد و برای سیستم عامل شما مناسب است، پیچیده می‌شود. چند ویژگی ضروری می‌تواند هر نرم افزار نظارت از راه دور را به یک نرم افزار خوب تبدیل کند. چند مورد از آن ویژگی‌ها عبارتند از:

  • راحتی

یکی از ویژگیهای قابل توجه نرم افزار مدیریت این است که باید استفاده از آن آسان باشد. اگرچه مسئول IT شما مسئولیت نصب و مدیریت سیستم عامل و نظارت را بر عهده دارد، رابط هر برنامه دسترسی از راه دور باید راحت و حتی برای افراد غیر فنی به راحتی قابل درک باشد.

  • سریع و ایمن

نرم افزار مدیریت باید سریع و ایمن باشد؛ باید مراقب نرم‌افزارهای عقب افتاده باشید و به هر قیمتی از آنها اجتناب کنید. بهترین نرم افزارهای دسترسی از راه دور  هم دستگاه شما را به کاربران نهایی (end-user) و سایر کامپیوترهای بدون مراقبت متصل می‌کند. همچنین امنیت بالایی را در طول اتصال تضمین می کند.

  • راه اندازی آسان

زمان‌ فعلی دارای روش‌های بسیار سریع راه‌اندازی نرم‌افزار است که نصب آن‌ها را بر روی دستگاه آسان می‌کند. راه‌اندازی برخی از ریموت دسکتاپ‌ها فقط چند دقیقه یا چند ثانیه طول می‌کشد. این نرم افزار باید فقط یکبار بر روی دستگاه مدیریت از راه دور نصب شود. پس از آن، می توانید از داخل مرورگر به بقیه کامپیوترها دسترسی داشته باشید. می توانید به راحتی گزینه نصب ویندوز را در منوی Manage optional features در قسمت Manage op پیدا کنید.

  • مقرون به صرفه

حتی اگر نرم افزار نظارت و مدیریت از راه دور متمرکز چندین ویژگی را ارائه دهد، اگر نرم افزار بسیار گران یا خارج از بودجه شما باشد، بی فایده است. هنگامی که به دنبال نرم افزار نظارت و مدیریت از راه دور برای خود هستید، قیمت آن را برای یک session بررسی کنید. از آنجایی که اکثر مشاغل برای حضور در جلسات فعال مداوم نیازی به متخصصان فناوری اطلاعات ندارند، می توانید گزینه پرداخت به ازای صندلی (pay-per-seat) را کسر کنید.

سرور مجازی ویندوز یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی ریموت دسکتاپ را فراهم می‌کند.
خرید سرور مجازی ویندوز در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.


10 ابزار برتر نظارت و مدیریت از راه دور RMM

چندین ابزار نظارت و مدیریت از راه دور ویژگی‌های متفاوتی  را برای کاربران ارائه می‌دهند. اگرچه هر کدام ویژگی‌های خود را دارند، بسیاری از آنها ارتباط متقابلی از نصب آسان و ویژگی‌های آسان برای استفاده مشترک دارند. با این شبکه های امن و پایدار، می توانید از راه دور به دستگاه ها و خدمات خود یا دیگران دسترسی داشته باشید.

در ادامه برخی از بهترین ابزارهای RMM مورد استفاده توسط ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده آورده شده است: 

 

  1.  TeamViewer

TeamViewer یک راه حل کامل کنترل از راه دور، دسترسی از راه دور و پشتیبانی است. TeamViewer یک پلتفرم مدیریت، نظارت و مدیریت از راه دور جامع و متمرکز را ارائه می‌دهد. این پلتفرم شما را قادر می‌سازد تا از خانه به طور موثر و از یک مکان مرکزی کار کنید و وفاداری کارمندان و مشتریان را افزایش می‌دهد.

نرم افزار مدیریت از راه دور teamviewer

راه حل مدیریت از راه دور TeamViewer همچنین به نظارت بر جنبه‌های حیاتی تجاری زیرساخت فناوری اطلاعات کمک می‌کند. این یک ابزار مدیریت patch است که آسیب پذیری‌های نرم افزار را شناسایی و اصلاح می کند و سیستم را در برابر تهدیدات خارجی محافظت می ‌نماید.

ویژگی‌های برجسته TeamViewer نمایشگر مدیریت از راه دور شامل استقرار دسترسی از راه دور نرم افزار RMM بر روی دستگاه‌ها و شبکه‌های توزیع شده، داشبورد برای مدیریت دارایی و نظارت بر در دسترس بودن و مشکلات دستگاه‌های شبکه مانند روترها و پرینترها است. علاوه بر این، نظارت بر وب را انجام می‌دهد که سرعت بارگذاری وب‌سایت را تجزیه و تحلیل و بهبود می‌بخشد.

  1. RemotePC

RemotePC یک نرم افزار نظارت از راه دور بدون دردسر با منحنی یادگیری مسطح است. یک رابط بصری غیر منطقی دارد که استفاده از آن فوق العاده راحت است. RemotePC یکی از مقرون به صرفه ترین ابزارهایی است که برای اولین بار ثبت نام هم تا 50 درصد تخفیف می‌دهد.

جدا از مقرون به صرفه بودن، انتقال سریع فایل و پوشه بین سرورهای مک و ویندوز، کنترل از راه دور دسترسی همیشه روشن و سیستم نمایش چند مانیتور را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، کاربران فقط باید RemotePC را روی کامپیوترهای راه دور نصب کنند. آنها می توانند از داخل مرورگر به کامپیوترهای دیگر دسترسی داشته باشند.

  1. AnyDesk

AnyDesk یکی از آن ابزارهای مدیریتی است که تمام موارد و نیاز اولیه را بررسی می‌کند. یک نرم افزار مقرون به صرفه،  راحت و فوق العاده سریع که می‌تواند وظایف مختلف را مدیریت کند. CPU شما را تحت فشار قرار نمی‌دهد و یک ابزار ساده خدمات ریموت دسکتاپ است. اگرچه مانند دیگر ابزارهای سرویس دسکتاپ راه دور از ویژگی‌های پیشرفته برخوردار نیست، اما اصول اولیه نیازهای یک ابزار نرم افزاری را برآورده می کند.

نرم افزار anydesk

AnyDesk دارای ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از چند صفحه، حالت فقط مشاهده و انتقال فایل است. همچنین امکانات مفید مختلفی را ارائه می‌دهد که هنوز برای بسیاری از کاربران ناشناخته است. اینها شامل swift recording  و viewing of session recording است. علاوه بر این، به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طور خودکار تمام مشتریان AnyDesk را در شبکه لوکال و دستگاه‌هایی که قبلا متصل شده‌اند پیدا کنند.

  1. Splashtop

یکی دیگر از سیستم‌های مدیریت محبوب با چندین پلتفرم Splashtop است. برای بسیاری مقرون به صرفه است زیرا برنامه سالانه بسیار ارزانی دارد. بسیاری از کاربران آن را گوهر پنهان می‌نامند! بارزترین ویژگی Splashtop این است که می‌تواند چندین دستگاه را بدون مشکل اداره کند یعنی می‌تواند بیش از 250 دستگاه را به طور همزمان پشتیبانی کند.

از دیگر مزایای Splashtop می‌توان به پشتیبانی سریع از مشتری، مدیریت کارآمد کاربر و سیستم مانیتور چند به چند اشاره کرد. بنابراین، پلتفرم چند سیستم به MSPها کمک می‌کند تا چندین دستگاه را به طور همزمان مدیریت کنند و در عین حال داده‌های آنها را ایمن و راحت نگه می دارند.

  1. Zoho Assist

Zoho Assist به عنوان بهترین نرم افزار از راه دور برای کاربران Zoho کار می‌کند.  یکپارچه سازی دقیق با Zoho desk دارد و به مدیران سیستم و تیمهای فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا مشکلات مشتری را شناسایی و عیب یابی کنند. در نتیجه زمان حل تیکت را تسریع می‌کند.

Zoho Assist را می توان با Zoho SalesIQ ترکیب کرد تا با مدیریت دستگاه‌های آنها و ارائه خدمات از راه دور، تعامل با مشتریان و سایر مشتریان بالقوه را افزایش دهد. همچنین به راحتی با Zoho Lens، یک برنامه پشتیبانی از راه دور AR که به MSPها کمک می‌کند مشتریان را از طریق دوربین گوشی‌های هوشمند خود راهنمایی کنند، متصل می شود.

  1. Atera

یک پلتفرم مبتنی بر ابر که زیرساخت‌ها و خدمات فناوری اطلاعات را مدیریت می‌کند، Atera یک ابزار RMM همه‌جانبه بهینه است. به مشتریان یک راه حل مدیریت یکپارچه ارائه می‌دهد که شامل دسترسی از راه دور، پشتیبانی مدیریت patch، پشتیبانی تیکت سیستم، اتوماسیون خدمات حرفه ای، گزارش دهی، نظارت از راه دور، راه حل مدیریت RMM و غیره است.

آترا برای مشاوران زیرساخت فناوری اطلاعات، سایر بخشها و ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده ساخته شده است. برخی از ویژگی های کلیدی عبارتند از UI بصری که استفاده آسان، قیمت مقرون به صرفه، راهکارهای no-contract، و نظارت بر سیستم یکپارچه all-in-one. آن را تبدیل به بهترین ابزار نرم افزاری ریموت کرده که هر متخصص فناوری اطلاعات باید از آن استفاده کند.

  1. NinjaRMM

یکی دیگر از ابزارهای مدیریت از راه دور با رتبه برتر، NinjaRMM، بهترین راه حل RMM را با مدیریت قوی و نظارت در real-time ارائه می دهد. محافظت endpoint  را برای همه سرورهای VPS از جمله Mac، Linux و Windows ارائه می‌کند و به مدیریت ماشین‌های مجازی VMWare و Hyper-V، دستگاه‌های شبکه و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ابری کمک می‌کند.

این سیستم مانیتورینگ امنیت، مدیریت پچ و توانایی نظارت را به کاربران ارائه می‌دهد و کاربران را قادر می‌سازد تا با هر نقطه پایانی متصل به شبکه بدون نیاز به دامنه شرکت کار کنند. سرویس مدیریت پچ NinjaRMM کاربران را قادر می سازد تا مشکلات را در سیستم عامل های مک، لینوکس و ویندوز حل کنند. همچنین وصله برنامه های شخص ثالث را برای بیش از 120 برنامه در سرور ویندوز ارائه می دهد.

ویژگی های کلیدی NinjaRMM شامل دسترسی از راه دور امن با یک کلیک، پشتیبان گیری ابری یکپارچه، ابزارهای مدیریت امنیت تک کنسول، دسترسی بین پلتفرمی برای نظارت و مدیریت ابزار ، self-service کاربر نهایی، دسترسی بین پلتفرمی و غیره است.

  1.  Dameware

نظارت و مدیریت از راه دور Dameware یک سیستم کنترل از راه دور دسکتاپ با کاربری آسان است. به مدیران سیستم و تکنسین‌های پشتیبانی کمک می‌کند تا زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را مدیریت کنند. Dameware  اپلیکیشن‌های موبایل اندروید و iOS را برای دسترسی به نظارت از راه دور دستگاه‌ها ارائه می‌دهد.

به غیر از خدمات از راه دور، Dameware چندین ویژگی دیگر مانند راه اندازی مجدد(ریبوت)، کپی و حذف فایل‌ها در سیستم های راه دور ارائه می‌دهد. علاوه بر این، می‌تواند نظارت و مدیریت از راه دور را با سایر دستگاه‌ها از طریق LAN و اینترنت شروع کند. همچنین پروتکل کنترل انتقال (TCP) و ابزارهای سیستم را برای عیب یابی بدون یک  session نظارت کامل از راه دور ارائه می‌دهد.

  1. ConnectWise Control

ConnectWise Control که قبلا با نام Screenconnect شناخته می‌شد، دارای ویژگی‌های بسیار غنی است و راه حل جامع کنترل دسکتاپ از راه دور ارائه می‌دهد که به سه راه حل تقسیم می‌شود: ConnectWise Control Premium، ConnectWise Control Access، و ConnectWise Control Support. که به صورت جداگانه بر اساس نیازهای مشتریان، از افراد گرفته تا MSPها، تنظیم می‌شوند.

از ویژگی‌های برجسته آن می توان به انتقال فایل با کشیدن و رها کردن، راه اندازی مجدد حالت ایمن، اتصال lightning-fast، تغییر اندازه پنجره‌های session و کنترل lockout اشاره کرد. این نرم افزار امنیت درجه یک، سفارشی سازی، معماری امنیتی مبتنی بر نقش و صدها ادغام و افزونه را فراهم می‌کند.

  1.  SolarWinds RMM

SolarWinds RMM ابزارهای مدیریت از راه دور را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را روی یک داشبورد نظارت، نگهداری، ایمن و بهبود بخشند. این ابزار RMM از نظارت و مدیریت از راه دور چندین دستگاه و چندین سیستم از جمله سرورها، لپ‌تاپ‌ها، موبایل‌ها و غیره در سیستم‌عامل‌هایی مانند لینوکس، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کند.

خدمات SolarWinds RMM همچنین با ویژگی‌های متعددی مانند گزارش‌ها، دسترسی از راه دور به دستگاه، زیکاوری شبکه، ابزارهای مدیریت رمز عبور و غیره جذابتر می‌شود. 

 

مدیریت یک شبکه راه دور از یک مکان دور ساده‌تر از انجام آن است. اگر به صورت فیزیکی در محل حضور نداشته باشید، حفظ دید روی سیستم‌هایتان چالش‌برانگیزتر می‌شود. با این حال، داشتن بهترین سیستم های پشتیبانی از راه دور و نظارت از راه دور بر روی سرور VPS شما می‌تواند مدیریت آن را ساده کند.

نرم افزار RMM باورنکردنی‌ترین دید ممکن را در اختیار شما قرار داده و تضمین می‌کند که همیشه آماده رویارویی با هرگونه تهدید امنیتی ناگهانی یا چالش‌های عملکردی هستید. همچنین به MSP ها اجازه می‌دهد تا شایستگی‌های اصلی خود را هدف قرار دهند. علاوه بر این، سیستم های مدیریت از راه دور عملکردهای زیرساخت فناوری اطلاعات را ساده کرده و گردش کار را آسان می ‌نماید.

از بین سیستم‌های نرم افزاری متعدد مدیریت از راه دور، موردی را انتخاب کنید که کاملا با نیازهای شما مطابقت دارد. به دنبال خدمات ضروری همراه با قابلیت‌های مدیریتی باشید. البته به راحتی می‌توانید در بین سیستم‌های پشتیبانی مختلف موجود سر در گم  شوید  زیرا همه آنها چندین ویژگی مشترک دارند.

ساده ترین راه برای انتخاب بهترین نرم افزار RMM، درک نیازهای نظارت بر سیستم شما است. نرم افزاری را انتخاب کنید که مناسب‌ترین اتوماسیون خدمات حرفه‌ای را ارائه می‌دهد و با نیازهای مانیتورینگ و مدیریت از راه دور شما مطابقت دارد.
 


اشتراک گذاری مقاله :
نمایه رامین می گوید:
9 ماه قبل

نرم افزار کد باز rustdesk هم بسیار مناسب است، قابلیت نصب به صورت Self Hosted را هم دارا می باشد پاسخ به دیدگاه