Raspberry Pi مدل Etch-A-Sketch

Raspberry Pi  مدل Etch-A-Sketch
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1077 دسته بندی: عمومی

مدل جدید رزبری با قابلیت انجام طراحی، یکی از جدید ترین مدل های طراحی شده توسط طرفداران آن است.


Etch-A-Sketch که نام این مدل است بر اساس یک قطعه سرگرم کننده نام گذاری شده است. قطعه ای به همین نام (نقش یک طرح) در سالهای پیش طرفداران بسیاری داشت که با استفاده از دو دکمه قابل چرخش در اطراف قاب آن به شما امکان تغییر مکان قلم را در زیر صفحه نقاشی می داد. البته مکانیزم های طرح زنی در این وسیله مد نظر ما نیست اما نقش های کشیده شده در این وسیله از طریق آزاد کردن پودر آلومینیوم پشت صفحه ی آن شکل می گیرد.

 


اما پس از توضیحات در مورد این قطعه به مدل جدید رزبری بر می گردیم. این دستگاه با مجهز بودن به یک صفحه بزرگ امکان داشتن یک  Etch-A-Sketch بزرگ و مدرن را در منزل به شما می دهد. این مدل از نقش انداز توسط دستگاه رزبری پای کنترل می شود. این پروژه بی نظیر و خلاقانه توسط طراحی با نام BenB116 به انجام رسیده و برای ساخت در دسترس همه قرار گرفته است.
BenB116 طراحی دستی تمام قطعات را به عهده گرفت تا بتواند از تمامی اجزای مورد نیاز پشتیبانی کند. موتورهای حرکتی کوچک برای کنترل دو دسته ی اطراف استفاده می شوند تا عملیات طراحی روی صفحه انجام شود. همچنین می توانید به صورت دستی نیز آنها را بچرخانید تا بتوانید روی صفحه آن طراحی کنید.

 


رزبری پای داخل این قطعه یک وب سرور بر پایه پایتون را اجرا می کند تا بتواند از طریق آن با تمامی سنسورها و موتورهای حرکتی ارتباط برقرار کند. صفحه این قطعه مانند صفحه تلویزیون است و پنجره مرورگری را نشان می دهد که با اپلیکیشن مربوط به طراحی کار می کند.

 


همچنین پروژه Ben نیازمند توسعه یک PCB شخصی سازی شده است.  که این موضوع باعث ساده تر شدن اسمبل تمامی قطعات مورد نیاز برای این پروژه خواهد شد.
کاربران می توانند تمامی فایلهای مورد نیاز، شامل قطعات پرینت سه بعدی و فایلهای PCB را برای ساخت مجدد پروژه از لینک Github دانلود کنند.
 

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید