تنظیمات PHP در هاست‌ اشتراکی

تنظیمات PHP در هاست‌ اشتراکی
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 11934 دسته بندی: عمومی

تنظیمات  PHPدر هاست‌های اشتراکی شامل تغییر ورژن PHP و فعال کردن ماژول‌های مورد نیازPHP می‌باشد. در این آموزش قصد داریم تنظیمات PHP را در کنترل پنل دایرکت ادمین برای هاست‌های اشتراکی توضیح دهیم.


ابتدا وارد پنل مدیریتی خود در دایرکت ادمین‌ شوید. سپسس مطابق تصویر زیر از قسمت تنظیمات پیشرفته گزینه تنظیمات PHP را انتخاب کنید.  


(اگر گزینه تنظیمات PHP وجود نداشت بر روی لینک Select PHP Version کلیک بفرمایید)

کنترل پنل

در صفحه‌ی مربوط به تنظیمات PHP، اگر هیچ تغییری اعمال نکرده باشید ورژن PHP هاست اشتراکی شما بصورت پیش فرض native می‌باشد.
معنی این واژه این است که ورژن و تنظیمات PHP هاست اشتراکی شما مطابق با سرور اصلی است. در این حالت نمی‌توانید ماژولی را حذف یا نصب کنید.
 اما اگر می‌خواهید ورژن PHP را مطابق با پیش‌نیازهای سایت خود تغییر دهید باید این کار را مطابق تصویر از قسمت PHP Version انجام دهید و سپس انتخاب ماژول‌های مختلف برایتان فعال می‌شود.

ورژن php

توجه داشته باشید که تنها زمانی ورژن PHP را تغییر دهید که مطمئن باشید سایت شما با ورژن مورد نظر کار می‌کند در غیر این صورت ممکن است سایت شما دیگر به درستی بالا نیاید.

اگر بخواهید ماژولی را روی ورژن جدیدی که انتخاب کرده‌اید نصب کنید در صفحه‌ی باز شده روبروی ماژول مورد نظر را تیک بزنید و در انتها گزینه Save در پایین صفحه‌ را بزنید تا تغییرات مورد نظر اعمال گردد.
برای مثال در تصویر زیر برای فعال کردن ماژول zend_guard_loader چک باکس روبرو را تیک میزنیم.
همچنین اگر بخواهید به تنظیمات پیش فرض برگردید می‌توانید use Defaults را بزنید.
 اگر با تغییر ورژن PHP دیدید که سایت شما به درستی کار نمی کند و با این نسخه سازگاری ندارد می‌توانید از قسمت PHP Version دوباره حالت native را فعال کنید و به تنظیمات پیشفرض سرور برگردید.

نصب ماژول

موفق باشید


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید