آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 955 دسته بندی: مدیریت محتوا

آیا قصد دارید با راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی به درآمدزایی برسید اما نمی‌دانید کارتان را از کجا آغاز کنید؟ آیا با کارکردهای یک فروشگاه آنلاین آشنایی دارید؟ مراحل ساخت فروشگاه اینترنتی کدامند؟ تجارت الکترونیک (Ecommerce) شکل نوینی از دادوستد کالا یا خدمات است که بر روی یک بستر دیجیتال مثل اینترنت انجام می‌شود. به عبارت دیگر، فروشگاه اینترنتی مکانی است که در آن تجارت الکترونیک رخ می‌دهد. در این مطلب از وبسایت پارسدو با فروشگاه اینترنتی و مراحل راه‌انداری آن آشنا خواهید شد. همچنین انواع فروشگاه‌ساز را معرفی خواهیم کرد.


طی قرن‌های اخیرِ حیات انسان، موفقیت در دادوستد توسط یک فرمول ساده تعریف شده است: رساندن کسب‌وکار به جایگاهی که سوددهی داشته باشد، تبلیغ محصولات با صدایی بلند و پرنفوذ به منظور جذب هرچه بیشتر مشتریان به محل کسب‌وکار و در آخر، فروش محصولات با قیمت نه چندان بالا برای کسب حجم بالایی از سود. اما از آغاز قرن 21 شرایط عوض شده است. بسیاری از برندهای بزرگ و مشهور در برقراری ارتباط با مشتریان مدرن شکست خوردند.
امروزه ممکن است موقعیت فیزیکی کسب‌وکار در دنیای امروز به‌جای آنکه مایه آسایش مشتریان شود و تجربه راحتی از خرید برای آنها ایجاد کند، تجربه‌ای آزاردهنده باشد. در دنیای امروز می‌توان یک فروشگاه کوچک را با بودجه اندک و حتی بدون داشتن یک انبار محصولات اداره نمود. شناسایی این نقاط ضعف و استفاده از فرصت‌ها باعث شدند برندهایی که روی فروش دیجیتالی سرمایه‌گذاری کردند در بازار فشرده امروز به جایگاهی مناسب برسند. در سال 2021، ابزار لازم برای ساخت فروشگاه اینترنتی مثل انواع فروشگاه ساز و امکان توسعه آنها در دسترس همه قرار دارد.

فروشگاه اینترنتی چیست؟
انسان مدرن از همان ابتدا متوجه شد که نمی‌تواند به صورت کاملا مستقل به حیات خود ادامه دهد و همین موجب ایجاد نیاز به عرضه و تقاضا شد. دادوستد که به صورت تبادل کالا با کالا یا خرید و فروش کالا و خدمات انجام می‌شد، قرن‌هاست که در جوامع بشری رواج دارد. همین مفهوم دادوستد حالا به شکل مجازی نمود پیدا کرده است. فروشگاه اینترنتی عبارت است از یک وبسایت که در آن امکان خرید و فروش کالای فیزیکی، محصولات دیجیتالی یا حتی خدمات فراهم شده است.
نکته جالب آن است که بروز پاندمی کرونا در سال گذشته باعث شد صنعت خرده‌فروشی با مشکلات جدی روبرو شود اما همین رویداد تاثیرگذار جهانی به رشد فروش دیجیتال سرعت بخشید. در ادامه برای درک بهتر اهمیت روزافزون فروشگاه‌های آنلاین، چند مورد از آمار و ارقام مربوط به این بخش را مطرح می‌کنیم:
46 درصد از مصرف‌کنندگان آمریکایی در سال 2020 از یک برند جدید خرید کردند یا محصولات مورد نظر خود را به جای فروشگاه همیشگی، به یک خرده‌فروشی دیگر سفارش دادند. به لطف راحتی خرید آنلاین و کمرنگ شدن مرزهای جغرافیایی، مصرف‌کنندگان می‌توانند به راحتی برندهای مختلف را امتحان کنند.
بر اساس یافته‌های موسسه اکسنچر در ماه می 2020، انتظار می‌رود حجم خرید کاربران غیردائمی یا تازه‌وارد در بخش تجارت الکترونیک، تا 160 درصد در آینده افزایش یابد. در سال 2020، افراد بسیاری به راحتی خرید آنلاین پی بردند و سازگاری آنها با این نوع خرید در حال افزایش است.
پیشبینی می‌شود تا ماه سپتامبر 2022، حداقل 50 درصد از خریدهای آنلاین با استفاده از گوشی‌های هوشمند انجام شود. مصرف‌کنندگان آمریکایی در سال 2020 بیشتر از 190 میلیارد دلار برای خرید آنلاین از طریق گوشی هزینه کردند.
ترافیک وبسایت کسب‌وکارهای دیجیتال کوچک از ماه اکتبر سال 2019 تا اکتبر 2020 دقیقا 96.5 درصد افزایش یافت. افزایش ترافیک سایتِ بیشتر از یک سوم این کسب‌وکارها در این بازه زمانی چیزی بین 100 تا 200 درصد گزارش شد. فروشگاه‌های اینترنتی کوچک انتظار دارند این میزان رشد در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد.
بر اساس این اطلاعات، تاسیس فروشگاه آنلاین یک فرصت بسیار مناسب جهت درآمدزایی است. نکته مهم آن است که تنوع بالایی برای فعالیت در این بخش وجود دارد. شرایط بازار برای راه‌اندازی فروشگاه آنلاین با وجود نگرانی‌های اقتصادی ایجادشده به‌خاطر کرونا کماکان ایده‌آل است. همچنین توجه فروشنده‌های آنلاین به ایجاد یک تجربه خرید راحت و بی‌دردسر از طریق موبایل می‌تواند نقش مهمی در سوددهی ایجاد کند.

مراحل راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
نفوذ بالای فروشگاه‌های آنلاین در زندگی روزمزه حالا دیگر برای همه مشهود است. اگر برای ساخت فروشگاه آنلاین تصمیم خود را گرفته‌اید اما نمی‌دانید دقیقا از کجا شروع کنید این مطلب پارسدو به شما کمک خواهد کرد. مهمترین گام در راه‌اندازی یک وبسایت تجاری استفاده از نرم‌افزارهای مخصوص این کار مثل یک فروشگاه‌ساز است. اما در این بین، مراحل مهم دیگری نیز وجود دارد. این مراحل عبارت‌اند از:
- اتخاذ یک طرح کسب‌وکار مناسب
- ثبت یک دامنه معتبر برای سایت
- خرید هاست معتبر
- ساخت و طراحی وبسایت فروشگاه
- اضافه کردن محصولات به فروشگاه
- ارسال محصولات  
- بازاریابی
در ادامه، مراحل ایجاد فروشگاه اینترنتی را بررسی خواهیم کرد.

1- برنامه‌ریزی برای کسب‌وکار و بازاریابی متمرکز
بازار کسب‌وکار دیجیتال از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. حتی بسیاری از کمپانی‌های بزرگ حال حاضر مثل آمازون، کار خود را با خرده‌فروشی متمرکز و نیچ مارکتینگ (بازاریابی گوشه‌ای) آغاز کردند. استفاده از روش‌هایی همچون تحلیل سوات (SWOT) به انتخاب محصول قابل فروش و پیدا کردن بازار هدف کمک خواهد کرد. شناسایی نقاط قوت و ضعف و همچنین فرصت‌ها و مخاطراتی که پیرامون کسب‌وکار وجود دارد امری ضروری به شمار می‌آید.
تحقیق و بررسی بیشتر و همچنین استفاده از ابزارهایی مثل شبکه اجتماعی و گوگل ترندز به فراهم آمدن شناخت از بازار و مخاطبان یک فروشگاه آنلاین کمک می‌کند. پس از انتخاب محصولی که قرار است در فروشگاه به فروش برسد، لازم است درباره مشتریان، میزان علاقه آنها به خرید محصولات و بهترین روش برای ارائه محصولات به آنها آگاهی کسب کرد.  
از طرف دیگر، ممکن است این تصور ایجاد شود که در تمام بخش‌ها، رقابت بالایی بین چندین فروشگاه اینترنتی معتبر و خرده‌فروشی‌های آنلاین کوچکتر وجود دارد اما حقیقت این است که هنوز در دنیای تجارت فضای خالی گسترده‌ای برای فعالیت پیدا می‌شود. این بازارها با وجود آنکه از پتانسیل بزرگی برخوردارند و تقاضای مصرف‌کنندگان برای محصولاتشان بالا است هنوز توسط فروشگاه‌های آنلاین کشف نشده‌اند.
برای مثال، جستجوی سایت فروش اسباب‌بازی کودک در گوگل نتایج زیادی ارائه می‌کند. از طرف دیگر، در حال حاضر بسیاری از والدین نگران مواد شیمیایی موجود در اسباب‌بازی‌ها هستند. چند سایت فروش اسباب‌بازی می‌شناسید که محصولاتشان برای سلامت کودک مضر نباشد و روی این ویژگی کالای خود مانور بدهند؟

2- ثبت دامنه سایت و نامگذاری فروشگاه اینترنتی
اگر محصولی را که قرار است به بازار عرضه کنید از قبل انتخاب کرده‌اید و درباره مشتریان بالقوه خود نیز تحقیقات لازم را به عمل آورده‌اید پس باید به فکر نامگذاری کسب‌وکار و ثبت دامنه فروشگاه اینترنتی باشید. نام تجاری کسب‌وکار و دامنه فروشگاه اینترنتی که معمولا تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، هویت کسب‌وکار را برای مصرف‌کنندگان مشخص خواهد کرد. در نامگذاری باید توجه کرد که شبکات اجتماعی مرتبط با کسب‌‌وکار نیز با همین نام ثبت می‌شوند پس باید نهایت دقت را به خرج داد.
یک دامنه مناسب علاوه بر آنکه می‌تواند کاربر را در نگاه اول جذب کند، بلکه موجب می‌شود اسم یک کسب‌وکار به راحتی در ذهن مشتریان باقی بماند. خرید دامنه برای فروشگاه اینترنتی باید با توجه به چند معیار مهم انجام شود. دامنه باید خاص باشد اما نه به اندازه‌ای که ذهن انسان توانایی یادآوری مجدد آن را نداشته باشد. استفاده از کلمات دشوار و خلاقیت بیش از اندازه توصیه نمی‌شود. همچنین بر اساس یک قانون نانوشته، بهتر است نام دامنه بیشتر از 12 کاراکتر را به خود اختصاص ندهد تا به خاطر سپردن و تایپ آن توسط کاربران راحت باشد.

3- خرید هاست حرفه‌ای
در حالت کلی، به منظور انتخاب یک هاست مناسب برای فروشگاه اینترنتی باید به مواردی مثل حجم فروش، ترافیک سایت، اندازه سایت، بودجه و میزان دانش فنی (دانش فنی مالک سایت یا تیم پشتیبانی) توجه کرد. یک هاست ضعیف دردسرهای زیادی برای فروش آنلاین به همراه دارد. برای مثال، مشتریان یک سایت کند را بی‌درنگ ترک خواهند کرد و همچنین، ضعف امنیتی هاست و رمزگذاری ضعیف فایل‌های سایت در نهایت باعث می‌شود سایت فروشگاه توسط مرورگرهایی مثل کروم به عنوان یک سایت ناامن به کاربران معرفی شود و همین امر موجب دفع مشتریان خواهد شد.
از همه مهمتر آنکه سایت یک فروشگاه اینترنتی باید همیشه در دسترس کاربران باشد. آنلاین نبودن سایت در زمان‌های مختلف روز موجب کاهش درآمد خواهد شد. همچنین بالا بودن میزان داون‌تایم سایت شهرت منفی به همراه دارد. خرید هاست ارزان با ظرفیت پایین برای فروشگاه اینترنتی نتیجه مطلوبی نخواهد داشت. باید به این نکته توجه کرد که با رشد یک فروشگاه آنلاین به هاست قدرتمندتر نیاز است. بنابراین هنگام خرید هاست معتبر باید به پلن‌هایی توجه کرد که همگام با فروشگاه، قابلیت رشد و توسعه داشته باشند.

4- ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
اگر بخواهیم یک فروشگاه اینترنتی را با مغازه‌های بازار شهر مقایسه کنیم، پس از طی شدن گام‌های بالا در واقع کاربری مغازه، اسم مغازه و همچنین زمین و بنای آن انتخاب شده است. حالا نوبت به طراحی ظاهر و دکوراسیون داخلی مغازه می‌رسد. در فروشگاه‌های اینترنتی نیز مشتری با سایت سروکار دارد و تجربه استفاده از سایت فروشگاه باید برایش جذاب و بی‌دردسر باشد.
پلتفرم کسب‌وکار الکترونیک همان جایی است که سایت یک فروشگاه به صورت آنلاین اداره می‌شود. در این پلتفرم هم فروشنده و هم مصرف‌کننده نقش خاص خود را ایفا می‌کنند. برای انتخاب یک پلتفرم به منظور ساخت و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی گزینه‌های مختلفی وجود دارد. هرکدام از این پلتفرم‌ها مزایای خاص خود را به کاربران ارائه می‌دهند. پلتفرم‌های اختصاصی، اشتراکی و رایگان دسته‌بندی اصلی را تشکیل می‌دهند. در ادامه این دسته‌بندی‌های کلی را مرور می‌کنیم:

1- پلتفرم‌های اختصاصی فروشگاه اینترنتی
پلتفرم‌های اختصاصی برای کسب‌وکار الکترونیکی آسانترین راه برای راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین با امکانات کامل هستند. این پلتفرم‌ها که به طور اختصاصی برای یک مجموعه برنامه‌نویسی می‌شوند کاملا سازمان‌یافته، امن و قابل گسترش هستند.
همچنین قابلیت‌های درون‌ساخت کارآمدی مثل درگاه پرداخت امن، برچسب حمل‌ونقل کالا (Shipping Labels)، بازاریابی با ایمیل و بازاریابی چندکاناله را ارائه می‌کنند. این پلتفرم‌ها که قیمت قابل توجهی دارند، گستره بزرگی از امکانات را در اختیار کاربرانشان قرار می‌دهند.

2- پلتفرم‌های فروشگاه‌ساز
برای دوری از دردسرهای کدنویسی پلتفرم اختصاصی، استفاده از فروشگاه‌ساز پیشنهاد می‌شود. نرم‌افزارهای مخصوص طراحی وبسایت مثل Wix، Weebly و Squarespace برای طراحی فروشگاه اینترنتی به صورت اختصاصی نیز کارایی دارند. همچنین سایت‌هایی که با استفاده از این پلتفرم‌ها طراحی شده‌اند را می‌توان به فروشگاه آنلاین تبدیل کرد.
هزینه فروشگاه‌سازها از پلتفرم‌های اختصاصی پایینتر است و سادگی کار با این نرم‌افزارها موجب محبوبیتشان در میان افراد تازه‌کار و غیرمتخصص در زمینه طراحی سایت شده است. باید به این نکته توجه کرد که در صورت رشد سریع فروشگاه اینترنتی و افزایش حجم فروش بهتر است از یک پلتفرم اختصاصی برای بهره‌مندی از امکانات بیشتر استفاده کرد.

3- افزونه‌های فروشگاه اینترنتی برای وردپرس
محبوبیت بالای سیستم مدیریت محتوای وردپرس و امکانات گسترده آن باعث شده تا بیش از نیمی از وبسایت‌های تجارت الکترونیک از آن استفاده کنند. می‌توان گفت برای افزودن امکانات مختلف به وردپرس هیچ محدودیتی وجود ندارد و با استفاده از این CMS می‌توان هر چیزی ساخت. وردپرس افزونه‌های رایگانی مثل WooCommerce دارد که با استفاده از آنها می‌توان یک وبسایت عادی را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کرد. درباره فروشگاه‌سازها و ووکامرس در بخش بعد بیشتر توضیح خواهیم داد.

4- پلتفرم‌های رایگان
پلتفرم‌های رایگان برای تجارت الکترونیک برای کسب‌وکارهای کوچک مناسب هستند. این پلتفرم‌ها در مقایسه با فروشگاه‌سازها و سیستم‌های اختصاصی محدودیت‌های زیادی دارند. در صورت استفاده از پلتفرم‌های رایگان فروشگاه اینترنتی تنها تعداد اندکی از محصولات را می‌توان به فروش رساند. همچنین قابلیت‌ها و امکانات این پلتفرم‌های بسیار محدود است.
انتخاب پلتفرم مناسب برای طراحی و ساخت فروشگاه اینترنتی یک گام مهم در کسب‌وکار دیجیتال است. برای این کار باید موارد مختلفی را در نظر گرفت و به چند معیار مهم توجه کرد. همچنین هدف کلی تاسیس فروشگاه آنلاین و میزان رشدی که در بازه‌های زمانی مختلف برای آن تعیین شده نیز باید درنظر گرفته شود تا بتوان بهترین پلتفرم را انتخاب نمود.

معیارهای مهم در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی
انتخاب ارزانترین فروشگاه‌ساز یا یک پلتفرم رایگان برای ساخت سایت فروشگاه ممکن است برای بسیار وسوسه‌برانگیز باشد. نکته منفی انتخاب یک طرح رایگان این است که با رشد کسب‌وکار، عوض کردن پلتفرم و تغییر سایت که پیچیدگی‌های خاص خود را دارد امری بدیهی خواهد بود. رشد فروشگاه آنلاین هدف اصلی تمام بنیان‌گذاران این نوع از کسب‌وکار است پس از همان ابتدا به آینده فکر کرد. لازم است پیش از انتخاب پلتفرم طراحی سایت فروشگاه به دو سوال زیر پاسخ داده شود:
آیا پلتفرم مورد نظر می‌تواند همگام با فروشگاه آنلاین رشد کند؟
در صورت افزایش ترافیک سایت و بالا رفتن میزان فروش، آیا عملکرد سایت فروشگاه دچار افت خواهد شد؟
فارغ از این دو پرسش مهم، عوامل دیگری نیز هستند که به ماهیت پلتفرم انتخاب‌شده بستگی دارند. این عوامل عبارت‌اند از:

قابلیت‌های و امکانات هر پلتفرم
باید به این نکته توجه شود که هر پلتفرم چه میزان از امکانات مورد نیاز یک فروشگاه اینترنتی را ارائه می‌کند. در صورت انتخاب یک برنامه، کدام افزونه‌های مورد نیاز را باید خریداری و نصب کرد؟ با بررسی امکانات هر فروشگاه‌ساز و نیازهای وبسایت خود، تمام پلتفرم‌ها را رده‌بندی کنید.

امنیت
نشت اطلاعات یک فروشگاه اینترنتی می‌تواند هم از نظر مالی و هم از نظر شهرت به کسب‌وکار آسیب بزند. با توجه به فشردگی رقابت در بازار، مصرف‌کنندگان امروزی قادرند به راحتی تمام محصولات مورد نظر خود را از یک سایت دیگر خریداری کنند. اگر یک فروشگاه در گذشته هک شده باشد، اطلاعات آن دزدیده شود، سایت گواهی SSL نداشته باشد یا درگاه پرداخت آن امن نباشد باید به مصرف‌کننده حق داد که به سایت اعتماد نکند.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل
گوگل از سال 2020 تمام وب را برای مرورگر گوشی‌های هوشمند نیز ایندکس می‌کند. ربات‌های خزنده گوگل موقعیت هر وبسایت در صفحه نتایج را هم برای موبایل و هم برای دسکتاپ به طور جداگانه تعیین می‌کنند. هم برابه همین دلیل، سایت فروشگاه اینترنتی باید برای کاربران موبایل نیز تجربه یک خرید سریع و بی‌دردسر را فراهم آورد.
اطلاعات مربوط به نحوه بالا آمدن سایت در گوشی توسط ربات‌های موتور جستجو جمع‌آوری می‌شود. اگر فروشگاه اینترنتی برای مرورگر موبایل بهینه‌سازی نشده باشد، رده‌بندی سئو سایت نیز آسیب می‌بیند و این در نهایت منجر به کاهش ترافیک فروشگاه خواهد شد.

معرفی بهترین فروشگاه‌سازها
استفاده از فروشگاه‌سازها باعث می‌شود فرآیند طراحی و راه‌اندازی یک وبسایت برای فروشگاه اینترنتی بسیار ساده شود. برای انتخاب بهترین فروشگاه ساز باید اهداف تجاری، مدل عملیاتی و همچنین نیازمندی‌های فنی فروشگاه را درنظر گرفت. در ادامه با تعدادی از بهترین فروشگاه‌سازها آشنا می‌شویم و همچنین مزایا و قابلیت‌های هرکدام را مرور خواهیم کرد.

1-  فروشگاه‌ساز ووکامرس (WooCommerce)
ووکامرس یک سیستم فروشگاهی اوپن سورس است که در حقیقت از یک افزونه وردپرس توسعه یافته است. بسیاری از کسب‌وکارها از فروشگاه ساز ووکامرس برای فروش آنلاین محصولات در سایت‌های وردپرس خود استفاده می‌کنند. مسئولیت هاستینگ، امنیت، پیکربندی و توسعه هر نسخه از نرم‌افزار ووکامرس بر عهده کاربران همین پلتفرم است. این پلاگین رایگان و استفاده از آن آسان است. از ویژگی‌های ووکامرس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
نصب آن سریع و آسان است چون به عنوان یک افزونه وردپرس در دسترس قرار می‌گیرد.
ووکامرس با درگاه پرداختی 140 منطقه متفاوت ادغام می‌شود.
صدها افزونه رایگان که با نصب آنها می‌توان موجب تسهیل ارسال محصولات، حسابداری، بازاریابی، سئو و بخش‌های دیگر فروشگاه شد.

2- فروشگاه‌ساز مجنتو (Magento)
مجنتو یک فروشگاه‌ساز اوپن سورس محسوب می‌شود که با زبان PHP نوشته شده است. فروشگاه ساز مجنتو در سال 2007 توسط Varien معرفی شد و از آن زمان نسخه‌های مختلفی از این برنامه در اختیار کاربران وب قرار گرفته است. مجنتو رایگان است و توسعه آن اصلا سخت نیست. همچنین کاربران این سیستم به خدمات هاستینگ فروشگاه خود دسترسی کامل دارند. ویژگی‌های جالب فروشگاه‌ساز منجنتو عبارت‌اند از:
بروزرسانی پیوسته مجنتو و اضافه شدن قابلیت‌های جدید.
وبسایت‌های ساخته‌شده با مجنتو سازگاری بالایی با موبایل دارند.
بهینه‌سازی فوق‌العاده سایت برای موتورهای جستجو با استفاده از افزونه‌ها و ماژول‌های مختلف

3- فروشگاه‌ساز پرستاشاپ (PrestaShop)
پرستاشاپ یک فروشگاه‌ساز رایگان و متن باز که در مدیریت فروشگاه‌های آنلاین کاربرد بالایی دارد. فروشگاه‌ساز پرستاشاپ انعطاف‌پذیری بالایی دارد و علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی بزرگ نیز کارایی دارد. یکی از ویژگی‌های مهم پرستاشاپ برخورداری از امکانات پیش‌فرض مناسب برای مدیریت یک فروشگاه آنلاین است. از مهمترین ویژگی‌های این فروشگاه‌ساز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
توانایی نامحدود در فهرست‌بندی محصولات.
امکانات اختصاص برای مدیریت انبار محصولات.
پشتیبانی از 75 زبان مختلف.

4- فروشگاه‌ساز اوپن‌کارت (Opencart)
فروشگاه ساز اوپن کارت یکی دیگر از نرم‌افزارهای مدیریت فروشگاه آنلاین است که با استفاده از زبان PHP نوشته شده است. دانلود فروشگاه‌ساز اوپن‌کارت رایگان است. یک ویژگی مهم این سیستم باز گذاشتن دست کاربر در شخصی‌سازی طراحی رابط کاربری وبسایت است. همچنین خدماتی مثل پروموشن یا تخفیف محصولات و خدمات فروشگاه توسط این سیستم ارائه می‌شود. ویژگی‌های مهم این فروشگاه‌ساز عبارت‌اند از:
پشتیبانی و مدیریت چند فروشگاه با استفاده از یک رابط کاربری.
اوپن کارت از بیش از 50 درگاه پرداخت پشتیبانی می‌کند.
حتی کاربران تازه‌کار نیز قادرند به راحتی از آن استفاده کنند.

مراحل نهایی راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی
با طراحی و ساخت یک وبسایت دشوارترین گام برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی برداشته شد. پس از این مرحله باید برای شروع کار آماده شد. پس از آماده شدن سایت باید محصولات را به آن اضافه کرد. در اینجا باید توجه داشت که توضیحات هر محصول کامل باشد و مصرف‌کننده با آگاهی کامل از هر آیتم برای خرید اقدام کند. دسته‌بندی دقیق و ارائه تصاویر زیبا که محصول را از تمام زوایا به تصویر می‌کشد نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.
پس از آماده شدن محصولات باید یک سیاست مناسب برای حمل‌ونقل محصولات و ارسال آنها به مشتری اتخاذ نمود. برای مثال، باید رایگان بودن ارسال محصولات برای مشتریان یا میزان هزینه آن مشخص شود. در نهایت، نوبت به یکی از مهمترین ارکان کسب‌وکار یعنی بازاریابی می‌رسد. بازاریابی فروشگاه اینترنتی می‌تواند از طریق شبکات اجتماعی، تبلیغ از طریق اینفلوئنسرها و همچنین پیام‌های بازرگانی انجام شود.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید