Metaverse چیست؟

Metaverse چیست؟
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 1420 دسته بندی: دامنه

از وقتی که مارک زاکربرگ نام فیسبوک را به متا تغییر داد، بسیاری از مردم غافلگیر شدند و اکنون درک درستی از اینکه متا چیست و آینده متاورس به چه معنی است ندارند.

علاوه بر این، برندهای معروفی مانند آدیداس، وارد دنیای متاورس شده اند و  به دارندگان NFT خود توانایی باز کردن قفلهای دسترسی انحصاری سرزمین های مجازی و همچنین کالاهای اشتراکی رایگان را ارائه می دهند.  بنابراین، متاورس دقیقاً چیست؟

برای شناخت این مفهوم  با ما همراه باشید..


متاورس ترکیبی از فناوری های متعدد از جمله واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و ردیابی چشم است.  همه این عناصر برای ایجاد تجربه مجازی نهایی در یک جهان مجازی استفاده می شوند.  نمونه هایی از متاورس عبارتند از Fortnite، Roblox  و  The Sandbox.

اصطلاح متاورس برای اولین بار در رمان علمی تخیلی نیل استفنسون، تصادف برفی، منتشر شده در سال 1992 ذکر شد. اگرچه این اصطلاح جدید نیست، اما فکر زندگی در دنیای مجازی ممکن است کمی آینده نگرانه به نظر برسد. در واقعیت، ما در حال حاضر در یک دنیای دیجیتالی شده در حال زندگی کردن هستیم.

اگر تا به حال فیلم Ready Player One را تماشا کرده باشید که در سال 2045 اتفاق می‌افتد و در جایی داستان روایت می شود که بسیاری از بشریت از واقعیت مجازی برای فرار از دنیای واقعی استفاده می‌کنند. آنگاه مفهوم فعالیت در متاورس را درک خواهید کرد.
در حال حاضر، برخی از متاورس‌ها مانند Somnium Space از چندین عینک واقعیت مجازی محبوب مانند Oculus، Vive  و Stream  پشتیبانی می‌کنند.  با این حال، تنها چیزی که واقعاً برای ورود به اکثر متاورس ها نیاز دارید، فقط یک رایانه رومیزی و یک اتصال اینترنتی خوب است، به این معنی که موانع موجود برای دسترسی به متاورس در کمترین حالت ممکن وجود دارند.

چه چیزهایی در متاورس وجود دارد؟

متاورس و محتویات آن برای بسیاری یک راز باقی مانده است.  پس از کاوش در متاورس خودم، متوجه چندین عنصر شدم که در فضای مجازی خواهید یافت.
متاورس شامل تعدادی عناصر مختلف مانند آواتارهای دو بعدی و سه بعدی، دارایی های دیجیتال، بازی ها، مشاغل و رویدادهای مختلف است که از اقتصاد مجازی پشتیبانی می کنند.  به عنوان یک کاربر، می توانید از خلاقیت های خود کسب درآمد کنید، با دوستان خود ملاقات کنید، در رویدادهای مجازی شرکت کنید و حتی جلسات کاری را میزبانی کنید.

در حین کاوش در متاورس، متوجه خواهید شد که بسیاری از ویژگی دنیای واقعی در متاورس وجود دارد.

یک تفاوت عمده متاورس با دنیای واقعی این است که شما می توانید در گوشه راحت خانه خود، فقط با استفاده از کامپیوتر و عینک واقعیت مجازی خود، به تمام دنیا سفر کنید.  همچنین، شما می توانید به معنای واقعی کلمه به مکان های مختلف teleport یا نقل مکان کنید.  چه بخواهید به شهر بعدی بروید و یا اتاق بعدی، می توانید همه این کارها به سادگی در متاورس انجام دهید.

متاورس چه چیز مهمی دارد؟

بسیاری از مردم ممکن است در درک اهمیت متاورس دچار تردید باشند که قابل فهم است. پس به سراغ دلایل اهمیت متاورس می رویم.
متاورس به این دلیل مهم است که به انسان راهی برای ارتباط و برقراری ارتباط مجازی و غیر فیزیکی از هر نقطه از جهان ارائه می دهد.  علاوه بر این، متاورس از یک اقتصاد کاملا مجازی پشتیبانی می‌کند که در آن کاربران می‌توانند از فعالیت‌های متعددی مانند ایجاد یک کسب‌وکار، شبکه‌سازی با دیگران، و حتی میزبانی مجالس خانوادگی لذت ببرند.

فقط برای یک لحظه تصور کنید که شما و خانواده‌تان نمی‌توانید برای تعطیلات دور هم جمع شوید، بنابراین در عوض، هدست واقعیت مجازی خود را می‌پوشید و به صورت مجازی در یک اتاق به یکدیگر می‌پیوندید.  شما هنوز هم می توانید از همراهی یکدیگر لذت ببرید، با هم بازی کنید، و حتی سایر جهان های متاورس را از خانه خود کشف کنید.

همین امر را می توان در مورد جلسات کاری و حتی جلسات آموزشی نیز گفت.  شما و همکارانتان می‌توانید دور یک میز بنشینید، ارائه یکسانی را مشاهده کنید و سپس در یک محیط کاملاً غوطه‌ور درباره مسائل بیشتر بحث کنید.  پس از پایان جلسه، می توانید به سادگی هدست خود را بردارید و در کسری از ثانیه در کنار خانواده تان باشید.
علاوه بر این، متاورس به شما این امکان را می دهد که در واقع یک کسب و کار واقعی در محدوده هر سرزمین مجازی که دارید ایجاد کنید.
به عنوان مثال، می توانید یک منطقه تفریحی بسازید و درآمدزایی کنید. به طوری که دیگران می توانند برای بازی کردن به منطقه تفریحی شما بیایند یا یک فروشگاه لباس واقعیت مجازی باز کنند. همچنین می توانید از مهارت های خود به عنوان یک سازنده در دنیای متاورس کسب درآمد کنید.

متاورس به نوبه خود فرصت های شغلی بیشتری ایجاد می کند، زیرا تقاضا برای توسعه دهندگان، معماری های مجازی و موارد دیگر وجود خواهد داشت. واقعاً تخیل شما حد شماست و این به ویژه در متاورس کاملا مشهود است.
در نهایت، متاورس به شما این امکان را می‌دهد که در هر مکان یا زمان و با هر کسی که می خواهید در یک محیط نسبتا واقعی باشید.  این راحتی ممکن است در آینده باعث بهبود روابط و توانایی های شما شود.

چه ارزی در متاورس استفاده می شود؟

با اقتصاد جدید، انواع جدیدی از ارزها به وجود می‌آید، اما همه متاورس‌ها از یک ارز استفاده نمی‌کنند.
در متاورس، تنها نوع ارز مورد قبول، ارز دیجیتال است.  بسته به اینکه در کدام متاورس هستید، انواع مختلفی از ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌ای از آن Decentraland است که واحد پول اصلی آن‌ها MANA است. سایر متاورس‌ها مانند Cryptovoxels کار را برای کاربران آسان می‌کنند و به شما امکان می‌دهند با رمزارزهای رایج‌تری مانند ETH تراکنش کنید.
مثالهایی از متاورس
تا به امروز، چندین متاورس وجود دارد که در حال حاضر برای هر کسی در دسترس است تا بتواند آنها را کشف کند، و برخی حتی از یک جامعه پر رونق با هزاران کاربر پشتیبانی می کنند.

نمونه های معروف متاورس عبارتند از Cryptovoxels، Decentraland، Roblox، Somnium Space و The Sandbox.  
متافورس هایی مانند CryptoVoxels، Decentraland و Somnium space بیشتر به عنوان پلتفرم های VR تبلیغ می شوند، در حالی که Roblox و The Sandbox بیشتر به عنوان پلتفرم های بازی آنلاین شناخته می شوند.
اگر با هیچ یک از این پلتفرم ها آشنایی ندارید، جای نگرانی نیست. بازی‌های دیگری مانند Fortnite و Minecraft نیز به عنوان متاورس مدرن در نظر گرفته می‌شوند.  در واقع، تیم سوئینی، مدیر عامل Fortnite، تجربه کاربری Fortnite را به عنوان متاورس توصیف کرده است، زیرا این یک فضای مجازی سه بعدی است که عناصر بازی را با عناصر غیر بازی ترکیب می کند.
به طور کلی، متاورس هنوز در مراحل ابتدایی است، اما این بدان معنا نیست که پتانسیل برای نوآوری زیاد نیست.  تعداد برندهایی که در متاورس ساخته می شوند با سرعت زیادی در حال افزایش است.  آتاری، آدیداس، گوگل، مایکروسافت، نایکی و سونی تنها تعدادی از شرکت هایی هستند که در حال حاضر برند خود را در دنیای متاورس ایجاد کرده اند.

آینده متاورس

در مورد آینده متاورس، باید بدانیم که سرعت پیشرفت آن حداقل تا مدت زیادی کاهش پیدا نخواهد کرد که بلکه بیشتر خواهد شد.
همچنین می توان مطمئن بود که متاورس به چیزی خارق‌العاده تبدیل ‌شود و شیوه تعامل انسان‌ها را متحول کند. همچنین کارایی را در بسیاری از صنایع نیز افزایش ‌دهد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید