تفاوت MBR و GPT در چیست؟

تفاوت MBR و GPT  در چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1370 دسته بندی: عمومی

زمانی که اقدام به نصب ویندوز 8.1 یا 10 کنید از شما سوالی پرسیده خواهد شد مبنی بر اینکه: میخواهید از (Master Boot Record) MBR استفاده کنید یا GPT(GUID Partition Table) ؟ در این مطلب قصد داریم بخشی از این موضوع را بررسی کنیم.


GPT مزایای بسیاری دارد، اما MBR همچنان سازگار ترین است و وجود آن در برخی مواقع ضروری است. MBR یک استاندارد منحصرا ویندوزی نیست. در هر حال سیستم عاملهای Mac OS X، Linux و دیگر سیستم عاملها نیز می توانند از GPT استفاده کنند.


GPT یا GUID Partition Table یک استاندارد جدید تر است که شامل مزایای بسیاری است از جمله: پشتیبانی از درایوهای حجیم تر که امروزه بسیاری از کامپیوترهای مدرن به آن نیاز دارند. بهتر است تنها در صورتی که به مشکل سازگاری برخورد کردید از MBR استفاده کنید.


ساختار Partition مشخص کننده ی نحوه ی ذخیره ی اطلاعات در partition، شروع و پایان یک partition، همچنین تعیین کننده ی کدی است که در حین استارت آپ برای پاراتیشن های bootable باید ست شود. اگر تا به حال تجربه ی پاراتیشن بندی و فرمت دیسک هایتان را داشته اید احتمالا با GPT و MBR آشنا شده اید. GPT آرام آرام در حال جایگزین کردن MBR است.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید