آموزش فعال کردن پینگ روی ویندوز سرور

ویندوز
آموزش فعال کردن پینگ روی ویندوز سرور
تاریخ انتشار: 1 ماه پیش تعداد بازدید: 182 دسته بندی: سرور

ویندوز سرور 2022 به طور پیش فرض به دستور ping پاسخ نمی‌دهد. به این دلیل که پیش‌فرض فایروال ویندوز به گونه‌ای پیکربندی شده که تمام ترافیک ورودی ICMP را حذف نماید که البته می‌تواند عیب‌یابی شبکه را دشوار کند. در این مطلب نحوه پینگ کردن از طریق فایروال ویندوز در ویندوز سرور 2022 با خط فرمان یا از طریق رابط کاربری گرافیکی (GUI) آمده است.



خط فرمان

به سادگی دستور زیر را در خط فرمان یا PowerShell اجرا کنید تا درخواست‌های پینگ از هر منبعی مجاز باشد:


netsh advfirewall firewall add rule name="ICMP Allow incoming V4 echo request" protocol=icmpv4:8,any dir=in action=allow

همچنین، می‌توانید از رابط کاربری گرافیکی ویندوز برای این امکان استفاده کنید.

اجازه پینگ از طریق رابط گرافیکی ویندوز 

  1. ابتدا باید فایروال ویندوز را باز کنیم، این کار را می‌توان به چند روش انجام داد. روش مورد علاقه من این است که به سادگی کلید ویندوز را بزنید تا Start باز شود، سپس شروع به تایپ firewall کنید. همانطور که در زیر نشان داده شده است Firewall with Advanced Security باید نشان داده شود، روی این کلیک کنید.

باز کردن Windows Firewall ئر ویندوز سرور

همچنین می‌توانید به سادگی firewall را تایپ و اینتر را در PowerShell فشار دهید تا رابط اصلی فایروال باز شود.

  1. اسکروا کرده و روی Advanced Settings کلیک کنید

تنظیمات فایروال ویندوز سرور

  1. از پنجره Windows Defender Firewall with Advanced Security که باز می‌شود، Inbound Rules  را از منوی سمت چپ انتخاب کنید.

انتخاب Inbound Rules در ویندوز سرور

  1. از قوانین فهرست شده در زیر  Inbound Rules،  قانون File and printer Sharing (Echo Request – ICMPv4-In)  را انتخاب و rule را فعال کنید.

رول File and printer Sharing (Echo Request – ICMPv4-In) در فایروال


توجه داشته باشید که این فقط به درخواست‌های IPv4 اجازه ورود می‌دهد، می‌توانید این قانون را طوری سفارشی کنید که در صورت نیاز فقط آدرس‌های IP خاصی را مجاز کند.

اگر به IPv6 نیاز دارید، می‌خواهید قانون File and Printer Sharing (Echo Request – ICMPv6-In) را فعال کنید، که دقیقا در زیر فهرست شده است.

سرور مجازی ویندوز یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی ریموت دسکتاپ از طریق RDP روی آن فراهم می‌باشد.
خرید سرور مجازی در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.
  1. پس از فعال شدن، سرور اکنون باید به درخواست‌های پینگ پاسخ دهد. از دسکتاپ شروع به پینگ سرور مجازی ویندوز کردم؛ قبل از فعال کردن قانون و سپس دوباره پس از فعال کردن آن. در زیر می‌بینید که درخواست‌های اول timed out شده است، زیرا درخواست‌های ICMP ورودی به‌طور پیش‌فرض در Windows Server 2022 غیرفعال شده‌اند. به محض فعال شدن ICMP، درخواست‌های پینگ شروع به succeed می‌کنند.

فعال کردن پینگ روی ویندوز سرور 2022


خلاصه
به‌طور پیش‌فرض فایروال ویندوز از درخواست‌های ICMP echo جلوگیری می‌کند، این باعث می‌شود سرور به پینگ پاسخ ندهد. با فعال کردن این قانون فایروال، پینگ را در ویندوز سرور 2022 فعال کرده‌ایم که می تواند در عیب یابی شبکه به ما کمک کند.
 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید