Google Penalty چیست؟

امنیت
Google Penalty چیست؟
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 883 دسته بندی: عمومی

اگر ترافیک وب سایت شما به طور ناگهانی کاهش یابد و شاهد کاهش رتبه مربوطه باشید، این احتمال وجود دارد که در معرض جریمه گوگل باشید. 


گوگل در سال ۲۰۱۴ گزارش داد که هر ماه بیش از ۴۰۰هزار اقدام دستی علیه وب سایت‌ها توسط تیم هرزنامه وب آنها انجام می شود و این در واقع تنها بخشی از این ماجراست.  
هنگامی که گوگل به روز رسانی های الگوریتمی جدیدی را برای پنگوئن یا پاندا ارائه می کند، بسیاری از وب سایت های دیگر جریمه می شوند.
افت ناگهانی و غیرقابل توضیح در رتبه‌بندی می‌تواند برای فروشندگان خرد فاجعه‌بار باشد، زیرا می‌تواند مانع از یافتن و خرید محصولات شما توسط بازدیدکنندگان شود، اما می‌توانید از جریمه Google رها شوید وجایگاه خود را مجدد بهبود ببخشید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید علت اعمال شدن Google Penalty چیست.
 

با خرید گواهینامه معتبر SSL برای سایت امنیت و رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بالا ببرید.


گوگل پنالتی چیست؟
 

جریمه گوگل یک اقدام دستی که گوگل در یک وب‌سایت برای نقض‌های مربوط به Google Search Essentials انجام می‌دهد. در واقع تکنیک‌های اسپم هستند که توسط تیم کیفیت جستجوی Google شناسایی شده و به اندازه کافی فاحش برای ایجاد تحریم‌ها در نظر گرفته شده‌اند.

جریمه گوگل می تواند منجر به کاهش شدید رتبه وب سایت یا حذف کلی از نتایج جستجو شود.

از سال 2012، گوگل تلاش‌های ارتباطی خود را از طریق کنسول جستجوی گوگل (که قبلا به عنوان ابزار وبمستر گوگل شناخته می‌شد) در مورد مشکلات وب‌سایت که احتمالا تأثیر منفی روی index شدن یک سایت در جستجوی ارگانیک Google برای جستجوهای کاربر مرتبط دارد، افزایش داده است.

این راهنما بر نحوه تفسیر و پاسخ به این اعلان‌ها تمرکز دارد، که گوگل به طور مستمع آن را «warnings» می‌نامد.

همچنین برخی از هشدارها را در مورد مسائلی که می‌توانند گناه حذف تلقی شوند بررسی می‌کنیم، به این صورت که مالک سایت نتوانسته است سایت را ایمن کند , به آن اجازه داده میزبان هرزنامه یا هک شود  یا در پیاده‌سازی نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته به درستی شکست خورده است.

پس هر قسمت از اطلاعات برجسته شده در کنسول جستجوی گوگل باید مهم تلقی شود و جدی گرفته شود.


اقدامات دستی در مقابل الگوریتم جریمه

گوگل معمولا وب سایت ها را به یکی از دو روش زیر جریمه می کند.  
تیم هرزنامه گوگلمی‌تواند مشکلی را در وب‌سایت شما شناسایی کند و یک اقدام دستی صادر کند، یا ممکن است به دلیل به‌روزرسانی الگوریتم جستجوی Google، در رتبه‌بندی خودکار افت کنید. در هر دو مورد باید علت اصلی کاهش را بیابید .

جریمه های دستی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وارد Google Webmaster Tools شوید و متوجه شوید که آیا اعلان هایی از طرف گوگل دارید یا خیر. اگر جریمه دستی برای شما صادر شده باشد، پیام «اخطاری مبنی بر یافتن پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده» یا پیام مشابهی خواهید دید که توضیح می‌دهد گوگل لینک‌های ورودی با کیفیت پایین را پیدا کرده است که به سایت شما اشاره می‌کنند. نمونه هایی از پیوندهای غیرطبیعی یا بی کیفیت ممکن است شامل مواردی باشد که برای بهبود رتبه صفحه خریداری شده اند یا شبیه بخشی از یک طرح پیوند هستند. صرف نظر از آنچه که آنها پیدا کرده اند، وظیفه شما این است که مشکل را برطرف کنید و وب سایت خود را به منظور بررسی مجدد برای نتایج جستجوی Google ارسال کنید.
اگر هیچ پیامی در Google Webmaster Tools پیدا نکردید، این مشکل مستلزم بررسی دقیق تغییراتی است که Google اخیراً ایجاد کرده است و اینکه چگونه بر سایت شما تأثیر گذاشته است.

تغییرات الگوریتمی

برای کشف نوع جریمه ای که با آن روبرو هستید، باید دوره زمانی کاهش رتبه خود را ردیابی کنید و آن را با تاریخی مطابقت دهید که Google به روز رسانی جدیدی را برای عملکرد جستجوی خود ارائه کرده است.
دو جریمه اصلی الگوریتم گوگل مربوط به پاندا و پنگوئن است. پاندا بر کیفیت محتوا متمرکز است. وب سایت هایی با محتوای تکراری یا بسیار نازک را از رتبه بندی بالا در نتایج جستجو باز می دارد. پنگوئن به بک لینک ها می پردازد و هدف آن شناسایی وب سایت هایی است که با استفاده از لینک های ورودی با کیفیت پایین سعی در دستکاری رتبه بندی دارند تا سایت معتبرتر از آنچه هست به نظر برسد.  
اکثر به‌روزرسانی‌های پنگوئن و پاندا نسبتاً جزئی هستند، اما صرف‌نظر از میزان بزرگی این تغییر، هر وب‌سایتی در برابر قوانینی که Google به منظور ارائه تجربه کاربری بهتر وضع می‌کند آسیب‌پذیر است.

جستجوی سریع در سایت هایی مانند Search Engine Land  و Search Engine Journal  اغلب اخبار به روز رسانی اخیر الگوریتم ها را نشان می دهد.  Moz یک رکورد در حال اجرا از به روز رسانی های سازماندهی شده بر اساس سال، از جمله مقالاتی که تغییرات را برجسته می کنند، نگه می دارد . همچنین باید Matt Cutts، رئیس Google Webspam و Google Webmasters را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. اگر اخیراً تغییری در Google رخ داده است که وب سایت هایی مانند شما را تحت تأثیر قرار داده است، احتمال زیادی وجود دارد که شخصی در تجارت SEO در مورد آن مطلب بنویسد.

 

مشکلات پنگوئن

علت اصلی اکثر جریمه ها، بک لینک ها هستند که به آن لینک های ورودی نیز می گویند.  اینها عامل مهمی هستند که بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارند، و از آنجایی که SEO به طور فزاینده‌ای رقابتی شده است، برخی از بازاریابان سعی می‌کنند پیوندها را از طریق ابزارهای غیرطبیعی به دست آورند که جریمه‌هایی را در پی دارد.

مثالهایی برای وب سایتهای بی کیفیت که باید آن را شناخت و از آن اجتناب کرد:

  •  
  • گوگل وب سایت را جریمه یا ممنوع کرده است- اگر لینک های ورودی از وب سایت هایی دارید که گوگل به دلیل نقض دستورالعمل ها علیه آنها اقدام می کند، باید از شر آنها خلاص شوید.
  • وب‌سایت‌هایی که محتوای تکراری دارند- اگر یک وب‌سایت دارای بخش‌هایی از محتوا در یک دامنه یا در بین دامنه‌هایی است که محتوای تکراری یا بسیار مشابه دارند، احتمالاً Google تشخیص می‌دهد که وب‌سایت بی کیفیت است.
  • وب‌سایت‌هایی که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند – بسیاری از وب‌سایت‌ها به ناچار لینک‌هایی را از منابعی دریافت می‌کنند که ربطی به هدف و مقصود شما ندارند. اگر پیوند کاملا تصادفی و بدون زمینه به نظر برسد، ممکن است برای گوگل نامطلوب به نظر برسد.
  • هرزنامه نظرات و پیوندهای انجمن- این پیوندها تقریباً مطمئناً وب سایت شما را جریمه می کنند.  افرادی که لینک ها را در بخش نظرات وبلاگ و نمایه های انجمن می گذارند نه تنها آزاردهنده هستند بلکه آنها به طور فعال دستورالعمل های گوگل را نقض می کنند و احتمالاً بهای آن را نیز می پردازند.

توجه : لینک های ورودی از فهرست راهنماها و سایت های نشانه گذاری اجتماعی کیفیت پایینی دارند.

  • وب‌سایت‌هایی با محتوای بسیار کم- در سال‌های قبل، بک لینک‌هایی که از دایرکتوری‌های آنلاین بودند بسیار خوب و کاربردی بودند، زیرا دریافت آن‌ها نسبتاً آسان بود و سئوی شما را تقویت می‌کرد. اما دیگر اینطور نیست. لینک های ورودی از سایت های دایرکتوری و نشانک های اجتماعی بی کیفیت هستند و اگر آنها را دارید، باید از تگ nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید که به کیفیت سایت شما آسیب نمی زنند.
  • Global Website Links - اگر پیوندهایی از نوارهای کناری، فوترها و ابزارک ها دارید، برای گوگل اینها مشکوک به نظر می رسند و باید زودتر از شر آنها خلاص شوید.
  • پیوندهای تبلیغاتی- هر پیوندی که از محتوای حمایت شده می آید نباید رتبه صفحه را بپیماید. اگر تبلیغاتی دارید که به محتوای شما پیوند داده می شود، مطمئن شوید که از یک برچسب nofollow استفاده کنید تا مطمئن شوید که رتبه شما تحت تأثیر قرار نمی گیرد.
  • تاکتیک‌هایی که برای فریب موتورهای جستجو طراحی شده‌اند- از وب‌سایت‌هایی که لینک‌ها یا متن را در اسکریپت‌های خود پنهان می‌کنند، یا از تغییر مسیرها، صفحات درگاه ورودی و محتوای تولید شده خودکار استفاده می‌کنند، باید اجتناب شود.
  • جریمه های گوگل ممکن است پرهزینه باشد. بهترین راه برای حفظ رتبه وب سایت خود، دانستن و پیروی از دستورالعمل های وب مستر گوگل است. روی اطمینان از کیفیت بالای محتوا و نمایه بک لینک خود تمرکز کنید و همچنان از یک رابطه سالم با کاربران و موتورهای جستجو لذت خواهید برد.
  • امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و بتوانید به کمک آن موارد مشکوک را از وب سایت خود حذف کرده و رتبه بندی بهتری برای وب سایتتان رقم بزنید.

اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید