Google Ads چیست؟

Google Ads چیست؟
تاریخ انتشار: 2 سال پیش تعداد بازدید: 712 دسته بندی: مدیریت محتوا

تبلیغات Google  که توسط کسب ‌و کارها پرداخت می‌شود، می‌تواند دقیقا زمانی که مردم در جستجوی انواع محصولات یا خدمات کسب‌وکار شما هستند هدایت ترافیک مرتبط و واجد شرایط به وب‌سایت شما را چندین برابر کند.  در این مقاله، خواهید آموخت که Google Ads چیست، Google Ads چگونه کار می کند و چرا باید آن را به کار گرفت.



Google  تبلیغات پولی را ارائه می دهد که در نتایج جستجو در google.com و با استفاده از Google Ads یا تبلیغاتی که در وب سایت های دیگر از طریق Display Network و برنامه Google AdSense نمایش داده می شوند، ظاهر می شود. در زیر نمونه ای از صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل (SERP) آورده شده است.

 

بررسی جستجوی ارگانیک و گوگل ادز در صفحه نتایج

 

 

نتایج یا تبلیغات حمایت شده با برچسب "sponsored" مشخص می شوند.  همچنین دو بخش از تبلیغات پولی گوگل وجود دارد، یکی بالای نتایج طبیعی یا ارگانیک و دیگری در پایین صفحه نتایج.

گوگل همچنین تبلیغات نمایشی را ارائه می دهد که در Google Display Network یا شبکه نمایش گوگل ظاهر می شوند.  شبکه نمایش مجموعه گسترده‌ای از وب‌سایت‌های خارجی و شخص ثالث است که با Google شریک شده‌اند و توافق کرده اند تا تبلیغات گوگل را نمایش دهند. تبلیغات گوگل در شبکه نمایش می تواند در قالب متن، تصویر، ویدیو یا media باشد و می تواند به طور متفاوتی هدف گیری شود که این شامل بازاریابی مجدد و تبلیغات بنری می شود.

اگر از AdSense استفاده می کنید، تبلیغات شما در مناطق انتخاب شده در یک وب سایت ظاهر می شود:

تبلیغات گوگل به چه دلیل به نمایش در می آیند؟

توجه Google Ads بر روی کلمات کلیدی متمرکز است - تبلیغ‌کنندگان فهرستی از کلمات کلیدی را برای هدف قرار دادن انتخاب می‌کنند که با پیشنهادات تجاری آنها مرتبط است، کلماتی که مردم به احتمال زیاد هنگام جستجوی محصول خود از آنها استفاده می‌کنند. آنها سپس بر اساس این کلمات کلیدی پیشنهاد می دهند و هر پیشنهاد را بر اساس میزان مبلغی که می خواهند برای کلیک کاربر گوگل روی تبلیغ خود بپردازند، تعیین کرده و پیشنهاد می دهند.

این پیشنهاد، همراه با امتیاز کیفیت که توسط گوگل به آن نسبت داده شده است تعیین شده و مشخص می کند که کدام تبلیغات گوگل برای شما روی SERP ظاهر شوند.  هنگامی که کاربران روی تبلیغات کلیک می کنند، تبلیغ کننده هزینه مشخصی  (هزینه هر کلیک یا CPC)  را پرداخت می کند که طبق فرمول زیر محاسبه می شود:

Competitor AdRank/YourQualityScore + .01  = ActualCPC

در همین جاست که واژه ی پرداخت به ازای کلیک ایجاد شد.

حراج Google Ads

برای «برنده شدن» در حراج‌های Google Ads و مشاهده آگهی Google شما برای کلمات کلیدی مرتبط، باید امتیاز کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید. هرچه امتیاز کیفیت شما در ارتباط با مبلغ پیشنهادی شما بالاتر باشد، موقعیت تبلیغ شما بهتر است. عوامل زیر (در میان سایر موارد) بر امتیاز کیفیت شما تأثیر می گذارد:

  • ارتباط تبلیغ گوگل شما با عبارت جستجو
  •  ارتباط کلمه کلیدی گوگل با گروه تبلیغاتی شما
  •  ارتباط تبلیغ شما با صفحه فرود آن
  •  نرخ کلیک بر پایه تاریخ (CTR) آگهی و گروه تبلیغاتی آن
  •  عملکرد کلی حساب بر پایه تاریخ

همچنین داشتن امتیاز کیفی بالا مزایای دیگری نیز دارد:

  • هزینه های پایین تر – گوگل با کاهش هزینه به ازای هر کلیک (CPC) به تبلیغ کنندگان با امتیاز کیفیت بالا پاداش می دهد و به بهبود ROI کمک می کند.
     
  • قرار گرفتن در معرض نمایش –  زمانی که امتیازهای کیفیت بالایی داشته باشید، تبلیغات شما بیشتر در موقعیت های بهتری در SERP نمایش داده می شود. بالای صفحه در مقابل پایین صفحه.  این به شما امکان می دهد تا بدون افزایش قیمت پیشنهادی خود، کلیک ها و تبدیل های بیشتری دریافت کنید.

هزینه تبلیغات گوگل

هزینه تبلیغات گوگل بر اساس عوامل مختلفی از جمله رقابت روی کلمه کلیدی مورد نظرتان، موقعیت جغرافیایی شما، کیفیت کمپین های تبلیغاتی و موارد دیگر متفاوت است.  در ایالات متحده، میانگین هزینه هر کلیک برای تبلیغات جستجوی Google در تمام صنایع 2.32 دلار است. در کشورهای دیگر، هزینه‌های متوسط Google Ads اغلب بسیار کمتر است.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید