FreeSWITCH چیست؟

FreeSWITCH چیست؟
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1306 دسته بندی: عمومی

فری سوییچ یک اپلیکیشن رایگان و متن باز برای سرور و ارتباطات لحظه ای، WebRTC، مخابرات، ویدیو و Voip است.


اپلیکیشن مالتی پلتفرم است و بر روی Linux، Windows،MacOS و FreeBSD اجرا می شود. از این اپلیکیشن برای ساختن سیستمهایPBX ، سرویسهای IVR، ویدیو کنفرانس به همراه چت و اشتراک گذاری تصویر، Session Border Controller(SBC) و همچنین ساخت دستگاههای یکپارچه ارتباطات. این اپلیکیشن پشتیبانی کاملی از: کد گذاری، ZRTP، DTLS،SIPS ارائه می کند. این اپلیکیشن می تواند به عنوان Gateway بین PSTN-SIP-WebRTC- و بسیاری پروتکل ارتباطی دیگر استفاده شود. کتابخانه مرکزی این اپلیکیشن و همچنین libfreeswitch آن می تواند در پروژه های دیگر جاسازی شود. این اپلیکیشن تحت Mozilla Public Lincence (لایسنس عمومی موزیلا) لایسنس شده است.


تاریخچه

پروژه FreeSWITCH برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ و در کنفرانسETEL رسانه O’Reilly معرفی شد. در سال ۲۰۰۷ FreeSWITCH توسط Truphone مورد استفاده قرار گرفت. و در آگوست ۲۰۰۷ هم Gaboogie اعلام کرد که از FreeSWITCH به عنوان پلتفرم کنفرانسی خود استفاده می کند.


طراحی

بر اساس توضیحات طراحان اصلی این اپلیکیشن، هدف از طراحی FreeSWITCH ساختن یک softswitch (سوییچ مربوط به شبکه مخابراتی که به سخت افزاری خاصی متکی نیست برای انجام سوییچینگ در تماسهای تلفنی بلکه به منظور اجرا روی پلتفرم کامپیوتر و استفاده روزمره طراحی شده است.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید