مقایسه دایرکت ادمین و سی پنل

سی پنل دایرکت ادمین
مقایسه دایرکت ادمین و سی پنل
تاریخ انتشار: 5 ماه پیش تعداد بازدید: 445 دسته بندی: کنترل پنل

دایرکت ادمین یا سی پنل؛ انتخاب شما کدام است؟ شاید در مورد کنترل پنل‌های مختلف شنیده باشید. با این وجود، احتمال دارد هنوز ندانید که تفاوت آنها در چیست و کدام را باید انتخاب کنید، به خصوص وقتی صحبت از دایرکت ادمین و سی پنل می‌شود، زیرا هر دو مزایای زیادی دارند.


کنترل پنل‌ مانند ضربان قلب برای راه اندازی وب سایت است. دایرکت ادمین و سی پنل را به عنوان چهره‌های محبوب دنیای پیچیده مدیریت وب در نظر بگیرید. آنها فقط یک ابزار نیستند بلکه هنگام راه‌اندازی و مدیریت وب‌سایت، آن‌ها حامیان شما هستند. این کنترل پنل‌ها که درون سرورهای هاست شما قرار گرفته‌اند، این قدرت را به شما می‌دهند تا حساب میزبانی وب خود را همانطور که دوست دارید تغییر داده و تنظیم کنید.


مقایسه دایرکت ادمین و سی پنل برای هر مدیر وب ضروری است. هر دو بسیار کاربردی و سودمند هستند و  توسط برندهای مختلف برای مدیریت وب سایت‌ها استفاده می‌شوند. با این حال، تفاوت‌های کلیدی بین این دو پلتفرم وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری در نظر گرفته شوند.

قبل از مقایسه دایرکت ادمین و سی پنل باید ببینیم که کنترل پنل وب چیست و سپس تعاریف دایرکت ادمین و سی پنل را بررسی نمائیم تا تفاوت آنها را بهتر درک کنیم. پس از آن، ما به مقایسه دقیق این دو کنترل پنل میزبانی وب خواهیم پرداخت و برخی از گزینه‌های دایرکت ادمین را ذکر خواهیم کرد.
 

کنترل پنل وب چیست؟

کنترل پنل وب، که معمولا به عنوان کنترل پنل شناخته می‌شود، یک رابط آنلاین است که برای کمک به مدیران وب در مانیتور و مدیریت وب سایت‌های خود طراحی شده است. این پلتفرم‌ها، اغلب مبتنی بر وب، به عنوان واسطه بین کاربران و سرورها عمل می‌کنند و یک رابط بصری برای اجرای دستورات و پیکربندی تنظیمات ارائه می‌دهند. 
یک کنترل پنل وب قابل اعتماد طیف وسیعی از مزیت‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد و به آنها کنترل جامع بر وب‌سایت‌ و حتی گاهی اوقات سرور را می‌دهد. به همین دلیل است که کنترل پنل‌های وب در حوزه توسعه وب ضروری تلقی می‌شوند. در نتیجه، اکثریت قریب به اتفاق ارائه دهندگان میزبانی وب، مشتریان خود را به چنین کنترل پنل مجهز می‌کنند.


چرا به کنترل پنل وب نیاز دارم؟

تصور کنید مالک وب‌سایتی هستید و کنترل کامل آن را در دست دارید. چه خوب است که لازم نیست منتظر بمانید تا شخص دیگری تغییراتی ایجاد کند و در زمان و هزینه شما صرفه جویی خواهد شد. پس شما به یک کنترل پنل نیاز دارید.
هنگامی که در جستجوی یک ارائه دهنده میزبانی وب هستید، بسیار مهم است بررسی کنید که آنها چه نوع کنترل پنل را ارائه می‌دهند. یک کنترل پنل وب را به عنوان داشبورد وب سایت خود در نظر بگیرید. اینجا جایی است که می‌توانید صفحات جدید اضافه کنید، صفحات موجود را تغییر دهید، طراحی سایت خود را زیباتر کنید، حساب‌های ایمیل را مدیریت کنید، فایل‌ها و پوشه‌ها را سازماندهی کنید، پایگاه‌های داده را راه‌اندازی کنید و....

نکات مهم در  انتخاب کنترل پنل 

باید کنترل پنلی را انتخاب کنیم تا با نیازهای مورد نظرمان، انطباق کامل داشته باشد، بیایید نگاهی به ملاحظات کلیدی که باید فرآیند تصمیم گیری شما را شکل دهند، بیاندازیم.

  • نیازمندی هاستینگ

قبل از انتخاب یک کنترل پنل، نیازمندی هاست خود را بررسی کنید. آیا فقط یک وب‌سایت را مدیریت می‌نمائید یا مجموعه‌ای از پروژه‌های متنوع را کنترل می‌کنید؟ عواملی مانند تعداد دامنه‌ها، پایگاه‌های داده و حساب‌های ایمیلی را که پیش‌بینی می‌کنید به آنها نیاز دارید، ارزیابی کنید. درک نیازهای میزبانی شما، زمینه را برای انتخاب یک کنترل پنل که با محدوده عملیاتی شما همسو باشد، فراهم می‌کند.

  • نوع سرور (لینوکس یا ویندوز)

انتخاب بین سرورهای لینوکس و ویندوز کلیدی است. هر کنترل پنل با در نظر گرفتن نوع سرور خاصی طراحی شده است. لینوکس به دلیل ثبات و مقرون به صرفه بودن شهرت دارد و آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل کرده است. از سوی دیگر سرورهای ویندوز سازگاری با فناوری های مایکروسافت را تضمین می‌کنند. کنترل پنل شما باید با محیط سرور انتخابی شما هماهنگ باشد تا از عملکرد یکپارچه اطمینان حاصل شود.

  • بودجه

اقتصاد به ناچار در تصمیم گیری نقش دارد، کنترل پنل‌های مختلف دارای قیمت‌های متفاوت هستند، از گزینه‌های متن‌باز تا راهکارهای ممتاز و دارای لایسنس. محدودیت‌های بودجه خود را در نظر بگیرید و مقرون به صرفه بودن هر کنترل پنل را در رابطه با ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید، هدف فقط انتخاب ارزان ترین گزینه نیست، بلکه گزینه‌ای است که بهترین ارزش را برای سرمایه گذاری شما فراهم کند.

  • مقیاس پذیری

همانطور که حضور آنلاین شما رشد می‌کند، زیرساخت میزبانی هم رشد خواهد کرد. مقیاس پذیری یک عامل مهم برای اطمینان از اینکه کنترل پنل انتخابی شما می‌تواند با نیازهای در حال تحول وب سایت شما سازگار باشد، است. ارزیابی کنید که هر کنترل پنل چقدر توسعه بالقوه پروژه‌های شما را در نظر می‌گیرد، چه افزودن دامنه‌های بیشتر، افزایش منابع سرور، یا افزایش مقیاس کاربر شما.

  • امنیت

ارزیابی ویژگی‌های امنیتی ارائه‌شده توسط هر کنترل پنل، از جمله گواهینامه SSL، پیکربندی‌های فایروال و پروتکل‌های احراز هویت کاربر می‌تواند برای تصمیم‌گیری آگاهانه مفید باشد. یک کنترل پنل با اقدامات امنیتی قوی تنها یک اولویت نیست، بلکه یک ضرورت برای محافظت از داده‌های شما و اطمینان از یکپارچگی دارایی‌های آنلاین شما است.

همانطور که در پیشنهادات متنوع کنترل پنل‌های میزبانی وب جستجو می‌کنید، در نظر گرفتن این عوامل شما را به سمت انتخابی راهنمایی می‌کند که با نیازهای خاص شما هماهنگ باشد و زمینه را برای یک محیط میزبانی مطمئن و ایمن فراهم کند. 
دایرکت ادمین و سی پنل به عنوان متمایزترین کنترل پنل‌ها در میان توسعه دهندگان وب شناخته می‌شوند. این به دلیل ویژگی‌های استثنایی سی پنل و دایرکت ادمین است که مزایای بسیار بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند. در ادامه مطلب به معرفی و مقایسه این دو کنترل پنل خواهیم پرداخت:


سی پنل چیست؟

در میان کنترل پنل‌های میزبانی وب، cPanel یکی از بهترین‌ها است که به دلیل مجموعه ویژگی‌های قوی خود مشهور است. سی پنل که اغلب به سادگی، کنترل پنل هم نامیده می‌شود، به علاقه مندان به وب اجازه می‌دهد تا وب سایت‌های خود را با سهولت و کارایی مدیریت کنند. این نرم افزار که با Linux، CentOS، RedHat و CloudLinux OS سازگار است، دارای مجموعه‌ای از ابزارهای طراحی شده برای مدیریت وب است.
cPanel دارای مجموعه‌ای جامع از ویژگی‌ها است که یک راه حل یک مرحله‌ای برای مدیریت وب سایت ارائه می‌دهد. از مدیریت دامنه و ایمیل گرفته تا مدیریت پایگاه داده و فایل، سی پنل کل طیف را پوشش می‌دهد و یکپارچه سازی آسان با برنامه‌های کاربردی وب محبوب را فراهم می‌کند، وظایفی مانند نصب سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس یا پیکربندی پلتفرم‌های تجارت الکترونیک را ساده می‌نماید.

هم برای پروژه‌های میزبانی کوچک و هم در مقیاس بزرگ استفاده می‌شود که به شما امکان می‌دهد بسته‌های ابری سرور خود را مدیریت کنید. این کنترل پنل مدیریت وب سایت را از طریق اتوماسیون و یک رابط بصری بسیار آسان کرده است. کاربر می‌تواند به طور موثر وظایف را با استفاده از رابط کاربری گرافیکی point-and-click انجام دهد. این به مشتریان اجازه می دهد تا آمار وب را از طریق مدیریت سرور سی پنل مشاهده کنند. بنابراین، حتی می‌توانید با استفاده از هر مرورگری به اجزای cPanel خود دسترسی داشته باشید.

یکی از ویژگی‌های جالب سی پنل، box trapper آن است که از شما در برابر ایمیل‌های اسپم محافظت می‌کند. همه افراد غیرمجاز که برای شما ایمیل می‌فرستند باید به ایمیل‌های احراز هویتی که برای شما ارسال می‌شود پاسخ دهند.

تفاوت WHM  و Cpanel  در چیست؟

WHM یک کنترل پنل نمایندگی فروش است که فروشندگان (reseller)  از آن برای حفظ حساب میزبانی خود برای پلان‌های مختلف فروش استفاده می‌کنند ولی Cpanel یک کنترل پنل است که کاربران برای مدیریت حسابهای میزبانی وب خود از آن استفاده می‌کنند.


دایرکت ادمین چیست؟

دایرکت ادمین یک کنترل پنل میزبانی وب سبک و در عین حال قوی، خود را با سادگی و کارایی متمایز می‌کند. DirectAdmin که به نام DA نیز شناخته می‌شود، مزایای زیادی را برای مدیران وب ارائه می‌دهد تا وب سایت‌های خود را اجرا کنند که این نرم افزار را در تقاضای بالایی قرار داده است.
دایرکت ادمین بر ارائه ویژگی‌های ضروری برای مدیریت کارآمد سرور تمرکز دارد. جنبه‌های اساسی مانند مدیریت دامنه و ایمیل، FTP و مدیریت پایگاه داده را پوشش می‌دهد. ماهیت سبک بود دایرکت ادمین،  آن را برای کسانی که به دنبال یک کنترل پنل بدون حاشیه هستند که کار را بدون پیچیدگی غیر ضروری انجام می‌دهد، انتخابی جذاب می‌نماید.
رابط کاربری دایرکت ادمین ساده و بی نظم است. داشبورد یک طرح تمیز را به کاربران ارائه می‌دهد که دسترسی سریع به عملکردهای ضروری را تسهیل می‌کند. سادگی طراحی آن به تجربه کاربری روان کمک می‌کند، به خصوص برای کسانی که کنترل پنل را ترجیح می‌دهند که با ویژگی‌های غیر ضروری غرق نشود.


دایرکت ادمین جایگاه خود را در سناریوهایی پیدا میکند که در آن سادگی و بهره وری منابع از اهمیت بالایی برخوردار است. کسب و کارهای کوچک تا متوسط و همچنین صاحبان وب سایت‌های شخصی از دایرکت ادمین به دلیل مقرون به صرفه بودن و سهولت استفاده آن قدردانی می‌کنند. توانایی آن در ارائه خدمات به کاربرانی است که یک کنترل پنل ساده را بدون قربانی کردن عملکردهای ضروری ترجیح می‌دهند.

 

سرور مجازی یک ماشین مجازی کامل است که امکان سفارش و نصب دایرکت ادمین و سی پنل روی آن وجود دارد.
خرید سرور مجازی در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.

 

تفاوت عمده دایرکت ادمین در مقابل cPanel هاست

  • رابط کاربری

سی پنل دارای یک رابط کاربری بسیار کاربر پسند و تعاملی است که به شما کنترل کامل بر تمامی ویژگی‌های WHM را ارائه می‌دهد. با استفاده از این پنل می‌توانید به راحتی وظایف اداری خود را از طریق خط فرمان و دسترسی API به صورت خودکار انجام دهید.
دایرکت ادمین شامل آخرین فناوری‌هایی است که برای انجام کارهای مدیریت برای میزبانی موثر نیاز دارید. فناوری‌های پیشرفته‌ای که در این کنترل پنل پیدا می‌کنید عبارتند از FastCGI، LSPHP، php-fpm و غیره.

  • عملکرد

تا آنجا که به عملکرد مربوط می‌شود، شباهت‌ها و تفاوت‌های زیادی وجود دارد. هر دو دارای یک رابط کاربر پسند و پیکربندی آسان سرور هستند، اما دایرکت ادمین عملکردهای خط فرمان مناسبی ندارد. به طور مشابه، cPanel یک رابط کاربری تعاملی و عملکردهای پیکربندی را ارائه می دهد، اما وقتی صحبت از نیازهای پیشرفته کاربر می شود، دایرکت ادمینر انتخاب بهتری است. بنابراین، همه چیز به نیازهای میزبانی منحصر به فرد شما و سطح کنترلی که می‌خواهید روی سایت خود داشته باشید بستگی دارد.

  • قابلیت گسترش

در سی پنل به راحتی می‌توانید ماژول‌ها و پلاگین‌های مورد نیاز را به وب سایت خود اضافه کنید. اصلا نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست. علاوه بر این، کاربرانی که می‌خواهند توابع خود را گسترش دهند می‌توانند برنامه میزبانی وب خود را در cPanel نیز سفارشی کنند. به طور مشابه، ما همچنین می‌توانیم عملکردهای دایرکت ادمین را با استفاده از افزونه‌های مختلف گسترش دهیم، اما کاربر باید برای آن هزینه اضافی بپردازد.

  • تم و دیزاین‌ها

دایرکت ادمین چهار استایل را در پوسته evolution جدید خود ارائه می‌دهد. تمام تم‌ها و طرح‌ها برای همه سطوح دسترسی قابل دسترسی هستند. سبک های تم تصویر ارائه شده توسط دایرکت ادمین عبارتند از icons grid ، standard ، sidebar, and hybrid و Traditional  که زیرمجموعه مستقیم دایرکت ادمین است.

تم X برای WHM، پوسته x3mail برای وب‌میل، و تم paper lantern برای سی‌پنل، تم‌های ترجیحی تیم سی پنل هستند. این به شما بستگی دارد که انتخاب کنید آیا می‌خواهید یک تم پیش‌فرض یا کلاسیک را برای WHM انتخاب کنید. در هر دو سی پنل و دایرکت ادمین، می‌توانید به راحتی تم ها و سبک های خود را بر اساس ترجیحات منحصر به فرد خود سفارشی کنید.

  • قابلیت استفاده از منابع

سی پنل در مقایسه با دایرکت ادمین از فضای دیسک و فضای ذخیره سازی بیشتری استفاده می‌کند. به این دلیل است که سی پنل دارای ویژگی‌ها و عملکردهای بیشتری است. با این حال، پیشرفت هایی در دایرکت ادمین صورت گرفته است که با طراحی‌های تعاملی همراه بوده و از ویژگی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کند. توسعه سریعی در قابلیت استفاده از منابع دایرکت ادمین وجود دارد، اما هنوز با آنچه سی پنل ارائه می‌دهد مطابقت ندارد.
با این حال، کار با سی پنل به فضای دیسک و حافظه بیشتری نسبت به دایرکت ادمین نیاز دارد. تا زمانی که قیمت به طور قابل توجهی در سال 2019 افزایش یابد، سی پنل یک انتخاب برتر بوده است. بسیاری از مردم به دلیل مقرون به صرفه تر بودن هاست دایرکت ادمین، تمایل بیشتری به انتخاب دایرکت ادمین دارند.

  • قیمت گذاری

هنگام انتخاب بهترین کنترل پنل برای میزبانی وب سایت خود، قیمت گذاری مهمترین جنبه‌ای است که باید در نظر بگیرید. سی پنل یک انتخاب برتر برای ارائه دهندگان میزبانی است که به دنبال گزینه‌ای مناسب برای بودجه هستند تا زمانی که قیمت خود را از سال 2019 به میزان قابل توجهی افزایش دهند. پس از افزایش ناگهانی هزینه، بسیاری از کاربران به سایر ارائه دهندگان هاست تغییر مکان دادند.

از طرف دیگر، دایرکت ادمین عملکردهای کمتری را ارائه می‌دهد، اما هزینه کمتری دارد. شما می‌توانید دایرکت ادمین را با قیمت 5 دلار در ماه دریافت کنید، البته قیمت برای پلان‌های هاست پیشرفته افزایش می‌یابد. 

در مورد cPanel، بستگی به تعداد اکانت‌های شما در WHM دارد.

  • Solo Plan - برای پشتیبانی از 1 اکانت (فقط برای VPS و Cloud موجود است) 15.99 دلار در ماه هزینه دارد.
  • Admin Plan - برای پشتیبانی از حداکثر 5 اکانت (فقط برای VPS و Cloud) 27.99 دلار در ماه هزینه دارد.
  • Pro Plan - برای پشتیبانی از حداکثر 30 اکانت (فقط برای VPS و Cloud موجود است) 39.99 دلار در ماه هزینه دارد.
  • Premier Plan (لایسنس Cloud & Metal) - برای پشتیبانی از 100 اکانت ماهانه 59.99 دلار هزینه دارد.

در مورد دایرکت ادمین:

  • Personal Plus - برای 2 اکانت و 20 دامنه، 5 دلار در ماه  هزینه دارد.
  • Lite Plan - برای 10 اکانت و 50 دامنه، 15 دلار در ماه برای شما هزینه دارد.
  • طرح استاندارد - برای اکانت‌ها و دامنه‌های نامحدود، 29 دلار در ماه هزینه دارد.


دایرکت ادمین یا سی پنل؛ کدامیک بهتر است؟

خوب، پاسخ ساده به این سوال این خواهد بود: این بستگی به نیازهای میزبانی و ترجیحات شخصی شما دارد. هنگام جستجوی کنترل پنل هاست، باید عوامل مختلفی را در نظر داشت. این مطلب همه چیز را در مورد مقایسه کنترل پنل دایرکت ادمین و سی مطرح کرد تا ایده‌ای باشد برای اینکه چه چیزی می‌تواند بهتر با انتظارات شما مطابقت داشته باشد.

وقتی صحبت از عملکرد و کارایی می‌شود، cPanel اولین راه حل میزبانی است که به ذهن می‌رسد. با این حال، قیمت گذاری در اینجا یک نگرانی بزرگ است. به تازگی قیمت سی پنل افزایش یافته است که به کنترل پنل دایرکت ادمین اجازه می‌دهد تا جایگاه اول را در اختیار بگیرد. بسیاری از ارائه دهندگان خدمات میزبانی از سی پنل به دایرکت ادمین سوئیچ می‌کنند تا هاست خود را مقرون به صرفه نگه دارند. بنابراین، همه چیز به نیازهای میزبانی شما و ترجیحات شما در مورد عملکرد، قابلیت استفاده و قیمت بستگی دارد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید