اعلام عرضه اولین حافظه DDR5 SO-DIMM توسط شرکت Team Group

اعلام عرضه اولین حافظه DDR5 SO-DIMM توسط شرکت Team Group
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1078 دسته بندی: عمومی

شرکت Team Group اولین حافظه ی DDR5 SO-DIMM که مخصوص دستگاههای قابل حمل است را با فرکانسی معادل 4800 MHz طراحی و تولید کرد.


این شرکت آمادگی تولید حافظه های DDR5 را برای پردازنده های شرکت Intel و AMD دارد ولی شروع تولید این محصولات به پشتیبانی این پردازنده ها از DDR5 و همچنین تولید مادربوردهای مربوطه وابسته است.
DDR5 نسل بعدی از حافظه های DDR است و جایگزین ماژولهای DDR4 امروزی خواهد شد. در طراحی DDR5 چگالی بیشتر  چیپ ها به منظور افزایش ظرفیت ماژولها در نظر گرفته شده است. همچنین پشتیبانی از فرکانسی به مراتب بیشتر به منظور کاهش هرچه بیشتر ترافیک گلوگاه در حافظه های رم لحاظ شده است.


کمپانی SK Hynix اولین شرکت در جهان است که موفق به طراحی و تولید حافظه های DDR5 به عنوان ماژولهای دسکتاپی شده است اما شرکت Team Group به عنوان اولین شرکت در تولید حافظه های SO-DIMM که مربوط به دستگاه های موبایلی یا قابل حمل است شناخته می شود که شامل دستگاه های نوت بوک و 2-in-1 PCها می شود.
حافظه های SO-DIMM DDR5 شرکت Team Group دارای ظرفیت 16GB و فرکانس 4800MHz هستند و با ولتاژ 1.1V کار می کنند. ماژولهای DDR5 از ECC on-die پشتیبانی می کنند که به حافظه امکان auto-correct هر تک خطای اتفاق افتاده را می دهد.
شرکتهای Intel  و AMD نیز اعلام کرده اند که در پلتفرمهای دسکتاپ و موبایل بعدیشان از DDR5 پشتیبانی خواهند کرد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید