آموزش ایجاد نسخه پشتیبان در Cpanel

آموزش ایجاد نسخه پشتیبان در Cpanel
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 6782 دسته بندی: کنترل پنل

همانطور که می‌دانید داشتن یک نسخه پشتیبان یا به اصطلاح Backup یکی از کارهای ضروری محسوب می‌شود. تا در صورت خرابی و بروز هر مشکلی نسخه پشتیبان خود را بازگردانی (Restore) کنید و دوباره وب‌سایت شما بدون مشکل کار کند. در این آموزش می‌خواهیم ببینیم که بکاپ‌گیری در Cpanel به چه شکل انجام می‌شود.


در ابتدا به مدیریت Cpanel خود ورود کنید و از صفحه اصلی گزینه Backup را انتخاب کنید. (مانند تصویر زیر)

بکاپ

در صفحه‌ای که باز می‌شود گزینه Download a Full Website Backup را کلیک کنید.

بکاپ گیری

سپس با انتخاب گزینه Home Directory و دادن یک ایمیل می‌توانید از هاست خود بکاپ بگیرید. همچنین می‌توانید بصورت FTP اطلاعات یک سرور دیگری را بدهید که فایل بکاپ در آنجا بارگزاری شود. اگر ایمیل خود را در قسمت Email Address بدهید ایمیلی به منظور اطلاع از پایان بکاپ گیری برایتان ارسال می‌شود.

فول بکاپ

پس از اینکه سرور از اطلاعات شما بکاپ گرفت، می‌توانید فایل بکاپ خود را دانلود کنید. و آن را در یک جای مطمئن ذخیره‌ کنید. همچنین این فایل را می‌توانید در File Manager خود نیز مشاهده کنید.

دانلود بکاپ

برای بازگردانی فایل بکاپ نیز باید پس از ورود به Cpanel  خود وارد گزینه Backup شوید و در پایین صفحه نوع بک آپی که می‌خواهید بازگردانی شود را باید انتخاب نمایید. و از قسمت Choose File  بکاپی را که از قبل گرفته بودید را بارگزاری و بازگردانی کنید.

بازگردانی


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید