10 جایگزین کنترل پنل cPanel برای میزبانی سایت

سی پنل
10 جایگزین کنترل پنل cPanel برای میزبانی سایت
تاریخ انتشار: 10 ماه پیش تعداد بازدید: 1285 دسته بندی: کنترل پنل

یکی از موثرترین بخش‌های پیاده سازی که می توانید به عنوان مدیر سرور انجام دهید، انتخاب و نصب کنترل پنل است. سالهاست که سی پنل توپ را گرفته و با آن می دود و بسیاری از صاحبان سرور و میزبان‌های وب از آن به عنوان استاندارد واقعی استفاده می‌کنند. البته این روزها به دلایل متعدد، بسیاری به دنبال جایگزین های cPanel هستند.در این مقاله، جایگزین های مختلف سی پنل را بررسی خواهیم کرد. 


انتخاب کنترل پنل مناسب مهم است  علاوه بر این  اینجا جایی است که کاربران هر کاری را که در ارتباط با حساب‌ها و سایت‌هایشان باشد مدیریت می‌کنند. باید از نظر بصری و گرافیکی مناسب باشد، کاربردی و انعطاف پذیر باشد. برای برخی از کاربران، سی پنل در برخی از این زمینه ها افت کرده و البته افزایش قیمت آن هم یک عامل منفی است.

 

چرا می‌خواهید جایگزین سی پنل را پیدا کنید؟

به طور خلاصه، Cpanel همیشه یک انتخاب پیشرو برای کنترل پنل در میزبانی وب است.
بسته به نحوه تنظیم آن، می توانید چندین کار را از طریق cPanel انجام دهید:

  • پلتفرم های مختلفی مانند وردپرس را نصب کنید
  • دسترسی به یک نصب کننده خودکار قدرتمند برای برخی از برنامه ها (به ویژه Softaculous)
  • پایگاه داده های خود را مدیریت کنید
  • کاربران خود را مدیریت کنید
  • تنظیمات پروتکل انتقال امن فایل (SFTP) را تغییر دهید

به علاوه، بسیاری از ویژگی‌های دیگر وجود دارد که نمی‌توان همه آنها را اینجا نام برد.

کنترل پنل جایگرین برای سی پنل

در واقع، از هر 8 وب سایت 1 سایت از cPanel استفاده می کند، اگرچه این تعداد در حال کاهش است. و البته هم افزاش قیمت یک دلیل اصلی این کاهش می‌باشد.

قیمت گذاری اولیه ساختار ساده ای داشت، اما در سال 2019 سی پنل تصمیم گرفت که قیمت ها را تنها با چند ماه اطلاع رسانی افزایش دهد و  البته محدودیت حساب هم اعمال شد.

در بازبینی‌های سال ۲۰۱۹، تا ۱۰۰ اکانت سی‌پنل، قیمت ثابتی را پرداخت می‌کند و برای هر اکانت اضافی ۰.۲۰ دلار اضافه خواهد شد این محدودیت برای بسیاری از کاربران مشکل است.

در قیمت گذاری قبلی، حدود 200 تا 500 دلار در سال با نرخ ثابت پرداخت می‌شد ولی با قیمت گذاری سال 2019، مشتری که به 1000 حساب سی پنل نیاز دارد حدود 225 دلار در ماه پرداخت می‌کند.

با این حال، این پایان داستان نبود و در سال 2021، سی پنل قیمت ها را تا 8 درصد در برنامه های سطح بالاتر و 50 درصد در نرخ انبوه حساب افزایش داد. این بدان معناست که همان مشتری که به 1000 حساب سی پنل نیاز دارد حدود 318 دلار در ماه پرداخت می کند.

به طور خلاصه، cPanel مقرون به صرفه بود، اما اکنون برای بسیاری از کاربران مناسب نیست. به این ترتیب، ممکن است شما یکی از افراد زیادی باشید که به دنبال یک جایگزین سی پنل مناسب هستند.
علاوه بر بحث مقرون به صرفگی و افزایش هزینه، سی پنل برای سرویس‌های داخل ایران هم گزینه مناسبی نیست و به واسطه تحریم‌ها، استفاده از آن ریسک زیادی برای کاربران ایرانی در پی خواهد داشت.

در این مقاله به معرفی 10 کنترل پنل که می‌توانند به عنوان جایگزین سی پنل استفاده شوند خواهیم پرداخت؛ در ادامه همراه  پارسدو باشید.
 

  1. دایرکت ادمین – Directadmin

کنترل پنل دایرکت ادمین

 

دایرکت ادمین  در سال 2003 توسط JBMC Software منتشر شد. از آن زمان، بیش از 1400 ویژگی را معرفی و در دسترس قرار داده‌اند. رابط DirectAdmin از چندین زبان پشتیبانی می کند که منجر به استفاده از آن در بیش از 130 کشور شده است.

به عنوان یک کنترل پنل میزبانی مبتنی بر وب، DirectAdmin به خوبی به عناصر لازم برای کمک به مدیریت بهتر سرور مجهز است. شما می توانید تمام حساب های DNS را ایجاد و ویرایش کنید و مدیریت IP را انجام دهید.

دایرکت ادمین از DNS Clustering پشتیبانی می‌کند، این ویژگی ارتباط با سایر ماشین‌هایی را که DirectAdmin را اجرا می‌کنند، امکان‌پذیر می‌سازد (شما می‌توانید داده‌های DNS را به طور خودکار بین ماشین‌های مختلف بدون مشکل  Duplicateانتقال دهید).

در دایرکت ادمین سه سطح دسترسی وجود دارد: Admin، Reseller و User. همه حساب ها از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) پشتیبانی می کنند.

می‌توانید با افزونه‌ها ادغام کنید تا مانند بسیاری دیگر، ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتری را دریافت کنید. عملکرد TaskQueue آن همه سرویس‌ها را نظارت می‌کند، بنابراین DirectAdmin سرویس مذکور را هنگامی که از کار افتاده است راه‌اندازی مجدد می‌کند. در غیر این صورت به ادمین هشدار داده خواهد شد.

سرور مجازی لینوکس یک ماشین مجازی کامل است که امکان دسترسی SSH طبق آموزش را به آن خواهید داشت.
خرید سرور مجازی لینوکس در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.
  1. پلسک – Plesk

کنترل پنل پلسک

 

Plesk که توسط Plesk International GmbH توسعه یافته است، جایگزین قدرتمند دیگری برای cPanel است. Plesk به عنوان یک کنترل پنل میزبانی وب برای VPS و سرورهای اختصاصی عالی عمل می کند. همچنین تعداد زیاد افزونه‌های Plesk یکی از نقاط قوت آن است،  بیش از 100 افزونه وجود دارد که به شما این امکان را می دهد تا عملکردهای خود را روی سرور گسترش دهید، مانند Cloudflare، Atomicorp، NodeJs، NGINX، Git، PHP و موارد دیگر.

داشبورد پلسک ساده است. شما می توانید چندین سایت را از این کنترل پنل متمرکز ایجاد، اجرا و مدیریت کنید. برخلاف سی پنل، رابط پلسک بر اساس سایت‌های میزبان مربوطه طراحی شده است، بنابراین شما تمام ویژگی‌های سایت مذکور را مشاهده کرده و تنها برای آن سایت پیکربندی می کنید.

Plesk دارای امنیت داخلی در تمام لایه‌ها، از جمله شبکه، برنامه‌ها و سیستم عامل است. افزونه ImunifyAV یک ابزار مناسب وب سایت ضد بدافزار و نظارت بر امنیت است. پلسک بسیار متنوع و سازگار با سایر پلتفرم های محبوب است. این تنها پلتفرم WebOps است که بر روی تمامی پلتفرم های مجازی سازی از جمله Azure، DigitalOcean، AWS و غیره اجرا می شود.

اگر صاحب سایت وردپرسی هستید، خوشحال می‌شوید بدانید که Plesk با WordPress toolkit توانا و ایمن ارائه می‌شود که می‌توانید تمام کارهای لازم برای اجرا و مدیریت سایت وردپرس خود را انجام دهید. ، پشتیبان گیری، شبیه سازی، بازیابی، AI-empowered regression testing و سایر ویژگی های بسیار خوب نیز وجود دارد.

قیمت پلسک در کل ارزان تر از سی پنل است. بنابراین، همه چیز به اولویت، کسب و کار و الزامات فنی شما بستگی دارد. 

 

  1.  Froxlor

کنترل پنل Froxlor

 

یک کنترل پنل سریع، قابل اعتماد و رایگان است. اگر رویکرد متن باز وردپرس را دوست دارید و می‌خواهید این روند را از طریق کنترل پنل میزبانی خود هم ادامه دهید، Froxlor یک گزینه عالی به عنوان جایگزین cPanel است.

Froxlor دارای مجوز GPL است، به این معنی که دانلود و استفاده در هر تعداد دامنه که نیاز دارید رایگان است. همچنین می‌توانید رابط کاربری را قالب بندی کنید، به این معنی که می‌توانید یک white-labeled backend برای کاربران خود بسازید.

Froxlor همه چیزهایی را که از یک کنترل پنل محبوب انتظار دارید ارائه می دهد:

  • طراحی رابط کاربری جدید مبتنی بر Bootstrap 5 است و کاملا واکنش گرا و سازگار با موبایل است.
  • Multiple MySQL Servers را به froxlor اضافه کنید و آنها را به مشتریان اختصاص دهید.
  • تمام نصب های جدید به طور پیش فرض دارای SSL فعال خواهند بود. اگر بخواهید همچنان می توانید آن را غیرفعال کنید.
  • تمام نصب های جدید به طور پیش فرض دارای PHP-FPM فعال خواهند بود. همچنان می توانید آن را به FCID یا mod_php تغییر دهید.
  • ابزار جدید CLI مبتنی بر کنسول Symfony است و بسیاری از ویژگی های جدید را ارائه می دهد.
  • Froxlor اکنون از Debian 12 (Bookworm) و Ubuntu 22.04 (Jammy) پشتیبانی می کند.
  • خود پنل اکنون با PHP 7.4 نوشته شده است و کاملا با PHP 8 سازگار است.


همچنین یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) گسترده نیز وجود دارد. این API به شما امکان می دهد به Froxlor دسترسی داشته باشید و دامنه کاری را که می توانید با این پلتفرم انجام دهید گسترش دهید.

Froxlor برای دانلود و استفاده رایگان است و از نظر ارزش عالی است و با توجه به شرایط، یک جایگزین cPanel قوی ایجاد می کند.

 

  1. Webmin

کنترل پنل webmin

 

Webmin یکی دیگر از جایگزین های cPanel دارای مجوز متن‌باز و با مجوز توزیع نرم افزار برکلی (BSD) است.بیشتر بر توزیع‌های لینوکس متمرکز است، اگرچه نسخه ویندوز نیز موجود است. این کنترل پنل حدود 1000000 نصب سالانه در سراسر جهان دارد.. 
Webmin برنامه ای است که فرآیند مدیریت یک سیستم لینوکس یا یونیکس را ساده می کند. معمولا برای ایجاد حساب‌ها، راه‌اندازی وب سرور و مدیریت ارسال ایمیل، باید فایل‌های پیکربندی را به صورت دستی ویرایش کنید و دستورات را اجرا کنید. Webmin به شما امکان می دهد این کارها و بسیاری کارهای دیگر را از طریق یک رابط کاربری آسان انجام دهید و به طور خودکار تمام فایل های پیکربندی مورد نیاز را برای شما به روز می کند. این کار مدیریت سیستم شما را بسیار ساده تر می کند.

برخی از کارهایی که می توانید با وبمین انجام دهید عبارتند از:

  • اکانت‌های یونیکس را در سیستم خود ایجاد، ویرایش و حذف کنید.
  • فایل‌ها و دایرکتوری‌ها را با پروتکل NFS به سیستم‌های دیگر Export کنید.
  • Disk Quotas را تنظیم کنید تا میزان فضای در دسترس کاربران را برای فایل‌هایشان کنترل کنید.
  • بسته‌های نرم افزار را در RPM و فرمت های دیگر نصب، مشاهده و حذف کنید.
  • آدرس IP سیستم، تنظیمات Server DNS و پیکربندی مسیریابی را تغییر دهید.
  • یک فایروال لینوکس برای محافظت از کامپیوتر خود راه‌اندازی یا به میزبان ها در یک LAN داخلی دسترسی به اینترنت بدهید.
  • وب سرورهای مجازی را برای وب سرور آپاچی ایجاد و پیکربندی کنید.
  • پایگاه داده ها، جداول و فیلدها را در سرور پایگاه داده MySQL یا PostgreSQL مدیریت کنید.
  • با پیکربندی Samba Windows File Sharing، فایل ها را با سیستم های ویندوز به اشتراک بگذارید.

Webmin یک رابط وب ساده ارائه می دهد که به شما امکان می دهد تقریبا تمام سرویس های رایج و سرورهای محبوب را در سیستم های یونیکس پیکربندی کنید. از شما در برابر خطاهای syntax و سایر اشتباهاتی که اغلب هنگام ویرایش مستقیم فایل های پیکربندی مرتکب می شوند محافظت می‌کند و قبل از اقدامات بالقوه خطرناک به شما هشدار می‌دهد.

از آنجایی که وبمین از طریق یک مرورگر وب قابل دسترسی است، می توانید از هر سیستمی که به شبکه خود متصل است وارد شوید. هیچ تفاوتی بین اجرای لوکال و ریموت آن وجود ندارد و استفاده از آن در شبکه نسبت به سایر برنامه های پیکربندی گرافیکی بسیار ساده‌تر است.

Webmin یک طراحی ماژولار داردیعنی هر تابع در یک ماژول قرار دارد که به طور کلی می‌تواند به طور مستقل از بقیه برنامه نصب یا حذف شود. هر ماژول برخی از سرویس‌ها یا سرورها را مدیریت می‌کند، مانند کاربران یونیکس، وب سرور آپاچی یا بسته های نرم افزاری.

اگر سیستم خود را به صورت دستی پیکربندی کرده باشید، Webmin تمام تنظیمات موجود را تشخیص خواهد داد. وب‌مین فایل‌های پیکربندی استاندارد روی سیستم شما را می‌خواند و مستقیم به‌جای استفاده از پایگاه داده خود، آن‌ها را به‌روزرسانی می‌کند. 

در حالی که Webmin برای کاربران لینوکس توسعه داده شده ولی می‌توان از آن روی بسیاری از انواع دیگر یونیکس مانند Solaris، FreeBSD و HP/UX استفاده کرد. وبمین تفاوت بین همه این سیستم عامل ها را درک می کند و می تواند رابط کاربری و رفتار خود را متناسب با سیستم عامل شما تنظیم کند. این بدان معنی است که اغلب می تواند تفاوت های اساسی بین انواع یونیکس را پنهان کند و یک رابط مشابه یا یکسان را بدون توجه به سیستم عاملی که استفاده می کنید ارائه دهد.

 

  1. Control-WebPanel [CWP] 

کنترل پنل CONTROL WEB PANEL

 

پس از اینکه توزیع لینوکس CentOS متوقف شد پنل وب قبلی CentOS نام جدید Control Web Panel (CWP)  را گرفت. البته، این هنوز یک کنترل پنل فقط لینوکس است و توزیع‌های CloudLinux و RedHat را پشتیبانی می‌کند.

CWP یک کنترل پنل میزبانی وب رایگان مبتنی بر هوش مصنوعی که برای مدیریت سریع و آسان (اختصاصی و VPS) و همچنین ارائه یک رابط بصری و مدرن برای کاربران، به عنوان یک پنل میزبانی وب طراحی شده است. CWP اکنون توسط CWP Secure Kernel سفارشی که بالاترین امنیت را برای سرورهای میزبانی وب دارد، تامین می‌شود.


این نرم افزار به طور کامل برای استفاده رایگان خواهد ماند تا در دسترس مخاطبان وسیع تری قرار گیرد.

  • رابط مدرن
  • امنیت تا هسته
  • پشتیبانی Premium گنجانده شده است
  • پشتیبانی قابل تنظیم
  • توسط مدیران سیستم برای مدیران سیستم ایجاد شده است

در حالی که یک نسخه رایگان از CWP (یک محصول با امکانات کامل) وجود دارد، می توانید نسخه پریمیوم آن را نیز انتخاب کنید. استفاده از CWPPro با بهترین وب پنل لینوکس مزایای خود را دارد. ویژگی‌های امنیتی بیشتری و همچنین به‌روزرسانی‌ها و وصله‌های مکرر دریافت می‌کنید.

CWP یک کنترل پنل کاملا پشتیبانی شده است که متعهد به ارائه بهترین پشتیبانی است. در مقایسه با سایر کنترل پنل‌هایی که از شما می‌خواهند هزینه پانل را بپردازید و پشتیبانی کمی ارائه می‌دهند، ما CWP را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهیم و می‌توانید یک طرح پشتیبانی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.
با خرید یک طرح پشتیبانی، برای اکثر مسائلی که ممکن است در سرور خود با آن مواجه شوید، پشتیبانی اختصاصی دریافت می‌کنید، همچنین برنامه‌های Enterprise به شما اجازه می‌دهد روی کار اصلی خود، یعنی فروش هاست، و نه مدیریت سرور، تمرکز کنید.
 

  1. ISPConfig

کنترل پنل ISPConfig

 

می توانید ISPConfig را به لیست جایگزین های cPanel متن‌باز موجود در بازار اضافه کنید.این کنترل پنل داشبورد ساده‌ و کاربردی دارد.

شما می توانید بین وب سرورهای Apache و Nginx یکی را انتخاب کنید و چندین سرور را از خود کنترل پنل مدیریت کنید. علاوه بر این، می‌توانید مجازی‌سازی، پیکربندی‌های mirror و مدیریت DNS را با استفاده از چند ابزار مختلف تنظیم کنید.

  • چندین سرور را از یک کنترل پنل مدیریت کنید
  • مدیریت وب سرور (Apache2 و nginx)
  • مدیریت سرور ایمیل (با کاربران ایمیل مجازی)
  • مدیریت Server DNS (BIND و PowerDNS)
  • مجازی سازی (OpenVZ)
  • ورود Administrator، reseller و client
  • پیکربندی mirroring و clusters
  • نرم افزار متن‌باز (مجوز BSD)
  • بیش از 40000 دانلود در ماه
  •  پایدار، ایمن و فوق سریع
  • جامعه بزرگ با انجمن پشتیبانی


به عنوان یک جایگزین cPanel، این کنترل پنل رایگان است، که با توجه به امکانتی که ارائه می‌کند فوق العاده است، اما آنقدر مجهز نیست. 
 

  1. Ajenti

کنترل پنل Ajenti

 

Ajenti یک جایگزین سی پنل محبوب است که جاوا اسکریپت را در frontend و پایتون را در backend اجرا می‌کند. به این ترتیب، این کنترل پنل دقیقا مانند زبان‌های اصلی آن است: با «باتری‌ها». به طور خلاصه، این بدان معنی است که شما دسترسی ساده ای به چندین ماژول اضافی برای سفارشی کردن تجربه کنترل پنل خود دارید.
ابزاری برای مدیریت برای عصر متمدن تر، که با استفاده از ابزارهای روزمره مانند ترمینال وب، ویرایشگر متن، مدیر فایل و موارد دیگر، راهی سریع و ایمن برای مدیریت جعبه لینوکس راه دور در هر زمان ارائه می دهد.

  • دسترسی به همه جا
  • ریموت ترمینال ریسپانسیو
  • به طور کامل با پایتون و JS قابل توسعه است

این شامل بسیاری از عملکردها برای کمک به مدیریت سرورها، مانند File Manager است. البته راه‌حل‌های زیادی شامل این نیز می‌شود، اما Ajenti برای ارائه دسترسی خط فرمان و ویرایش متن از داخل پلتفرم یک قدم فراتر می‌رود.

Ajenti یک راه حل متن‌باز است که مجوز MIT را اجرا می کند. این بدان معناست که پشتیبانی مانند محصولات تجاری بیشتر نخواهد بود. همچنین به این معنی است که باید با مدیریت سرورها راحت باشید زیرا کمک به راحتی در دسترس نخواهد بود.

با این حال، با توجه به ماهیت ماژولار Ajenti، مستندات عالی آن و کد زیربنایی، این پلتفرم چیزهای زیادی برای آن در نظر گرفته است. حتی می توانید با استفاده از چارچوب Ajenti Core رابط های وب سفارشی ایجاد کنید.

اگر زمان و مهارت دارید، Ajenti می تواند برای شما کار کند، به خصوص که هزینه ای برای استقرار و استفاده از آن ندارد.

 

  1. InterWorx

کنترل پنل InterWorx

 

INTERWORX یک پنل کنترل میزبانی هوشمند، مقیاس پذیر و ایمن همچنین یک سیستم سرور لینوکس جامع برای مدیران سرور، و یک مجموعه ابزار گسترده برای مشتریان برای مدیریت دامنه، ایمیل و وب سایت های خود است.
 یک سرمایه گذاری کاملا تجاری است که در دو بخش ارائه می شود.این دو قسمت سمت سرور و کلاینت را پوشش می دهند. NodeWorx ابزار مدیریت سرور است و تقریبا تمام ویژگی های مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهد. همچنین بسیاری از ابزارهای کنترل سرور مانند مدیریت قوانین فایروال، مدیریت پایگاه داده، حفاظت از ویروس و غیره وجود دارد.
در مقابل، SiteWorx یک کنترل پنل کاربری است که به شما امکان پیکربندی دامنه ها، مشاهده آمار، نصب برنامه ها و نرم افزارهای مختلف و موارد دیگر را می دهد. InterWorx هر دوی این خدمات را به صورت ترکیبی شامل می شود.

اگر به دنبال یک جایگزین cPanel هستید که به شما امکان می دهد چندین حساب کاربری و مدیریت ایجاد کنید و از فناوری کلاسترینگ استفاده کنید، InterWorx هم در لیست شما خواهد بود. قیمت گذاری نیز وسوسه انگیز است.

  • مناسب برای ارائه دهندگان هاستینگ، فروشندگان، و صاحبان وب سایت
  • مدل قیمت گذاری ساده
  • طراحی کاربر پسند که از دستگاه های تلفن همراه پشتیبانی می کند
  • به طور فعال API، CLI و پشتیبانی از پلاگین ها را حفظ و پشتیبانی می کند
  • InterWorx به طور فعال نگهداری و پشتیبانی می شود
  • برنامه نویس پسند - CLI، API و پشتیبانی از پلاگین ها

 

  1. VestaCP

کنترل پنل vestacp

 

 تمرکز اصلی VestaCP روی سادگی است. شما می توانید این را از لحظه ای که وب سایت را مرور می کنید متوجه شوید و این موضوع از طریق نرم افزار کنترل پنل اجرا می شود.

رابط وب سبک که با جاوا اسکریپت و PHP اجرا می شود. مجموعه ویژگی ها در مقایسه با سایر گزینه‌های سی پنل متمایز نیست و هیچ شگفتی وجود ندارد فقط تمرکز کنترل پنل روی  سرعت و کارایی است.

در حالی که این می تواند یک اشکال به نظر برسد، اما به نفع VestaCP عمل می‌کند زیرا ابزارها و عملکردها آشنا خواهند بود. برای مثال، APIهایی برای توزیع‌های اوبونتو، دبیان و CentOS وجود دارد و می‌توانید از MySQL یا PostgreSQL (همچنین با انتخاب phpMyAdmin یا phpPgAdmin) استفاده کنید.

مانند هر راه حل GPL دیگری در این مقاله، VestaCP رایگان است. با این حال، یک پلاگین پرمیوم می تواند به محدود کردن کاربران به home directories و غیرفعال کردن SSH کمک کند. البته، این اختیاری است، بنابراین شما چیزی برای پرداخت هزینه برای کنترل پنل ندارید.
 

  1. aaPanel

کنترل پنل aapanel

 

جایگزین بعدی cPanel در آسیا محبوب است و شایسته است راه خود را به سرورهای غربی هم پیدا کند. به عنوان یکی دیگر از راه حل های رایگان و متن‌باز، aaPanel دارای ویژگی های زیادی است که برای شبکه های چند سرور عالی خواهد بود. این کنترل پنل بیش از 5 میلیون نصب در سراسر جهان دارد.

ویژگی‌ها در کل استاندارد هستند، اگرچه محیط‌های زیادی برای انتخاب وجود دارد. شما به Apache و Nginx محدود نیستید، چون  OpenLiteSpeed هم  پشتیبانی می شود. از MySQL پشتیبانی می‌شود ولی MongoDB هم برای کسانی که در راهکارهای NoSQL هستند پشتیبانی می شود.

یک پلاگین اختصاصی aaPanel در دسترس است که مدیران پروژه جاوا و پایتون، مدیر PostgreSQL، مدیران DNS و موارد دیگر را پیاده سازی می کند. فضای ذخیره‌سازی ابری هم از افزونه دیگری استفاده می‌کند و پس از فعال‌سازی، می‌توانید Amazon S3، Google Cloud و سایر موارد را انتخاب کنید.

همچنین نصب یک کلیکی برای چند برنامه محبوب داخلی وجود دارد و علاوه بر وردپرس می‌توانید برنامه‌های جوملا، دروپال، لاراول و Roundcube را نیز اجرا کنید.

  • ارائه توابع مدیریت وب سایت راحت، مانند اتصال نام دامنه، درخواست گواهی SSL، تغییر پیکربندی وب سایت و...
  • مانیتورینگ  CPU، RAM، Disk IO، Network IO که می‌توانید تعداد روزهای ذخیره رکورد و بررسی داده های یک روز خاص را به دلخواه تنظیم کنید.
  • مدیریت ترمینال SSH، می توانید چندین سرور را اضافه و متصل کنید و دستورات رایج را اضافه کنید.
  • Crontab را می توان به صورت دوره‌ای اضافه و اجرا کرد، اسکریپت های پوسته پشتیبانی می شوند، وب سایت، پشتیبان گیری از پایگاه داده و برش لاگ ارائه می شود.
  • یک فایل منیجر کامل از آپلود، دانلود، بسته بندی، فشرده سازی و ویرایش و مشاهده فایل پشتیبانی می کند.
  • از طریق رابط وب، می توانید به راحتی نرم افزار سرور مورد استفاده برای نصب extension plug-ins را مدیریت کنید.

مانند سایر جایگزین های متن‌باز سی پنل، aaPanel برای دانلود و استفاده رایگان است. به این ترتیب، بدون توجه به موقعیت مکانی شما، چیزهای زیادی ارائه می دهد و می تواند به پنل کنترل انتخابی شما تبدیل شود.
 

جمع بندی

دلیلی وجود ندارد که ویژگی‌ها و عملکرد مثبت سی پنل را کمرنگ کنیم. Cpanel یک پایه اصلی میان کنترل پنل‌های میزبانی وب است که مشتریان زیادی دارد. با این حال، تغییرات اخیر قیمت‌ها به کاربران دلیلی داده است که دنبال جایگزین مناسب باشند. 

در این مقاله  10 جایگزین cPanel را بررسی و درباره دلیل قرار گرفتن آنها در این لیست بحث کرده‌ایم. اگرچه سی پنل هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد، اما امروزه اکثر مشاغل به دنبال مدیریت بهینه در هزینه‌ها هستند.
 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید