تهیه گواهی SSL

تهیه گواهی SSL
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1162 دسته بندی: عمومی

بسیاری از سرویس دهنده ها وجود دارند که می توانند برای شما گواهی SSL را ارائه کنند. همچنین بسیاری از شرکتهای فروش دامنه هم این گواهی را عرضه می کنند.


بسیاری از سرویس دهنده ها وجود دارند که می توانند برای شما این گواهی را ارائه کنند. همچنین بسیاری از شرکتهای فروش دامنه هم این گواهی را عرضه می کنند. یک گواهی تصدیق دامنه که برخی مواقع هم class 1 نامیده می شود دارای یک کلید RSA ۴۰۹۶ بیتی و Checksum SHA-256 است که یک گواهی حداقل برای نیازهایی از جمله تنظیم nginx است.

چند شرکت از شناخته شده ترین ارائه کننده گواهی SSL شامل: Comodo، Symantec، GoDaddy، GlobalSign و DigiCert هستند. همچنین گواهی های SSL رایگان نیز وجود دارد که شرکتهایی مانند: StartSSL و CACert از جمله آنها هستند. گواهی های این شرکتها دارای یک سری نکات است که حتما باید به آنها توجه شود، به عنوان مثال گواهی های StartSSL بدون پرداخت هزینه قابل فسخ نیستند و موارد مشابه ...


هر سرویس دهنده ی SSL به شما مراحلی برای تولید گواهی ارائه می کند اما آنها معمولا شامل مراحل ساخت کلید خصوصی و درخواست لوکال برای گواهی، ارسال درخواست گواهی برای امضا شدن و سپس دریافت گواهی امضا شده پس از اینکه تمامی مراحل تصدیق انجام شد می شوند.

برای نصب گواهی در BigBlueButton شما نیاز به داشتن فایلهایی برای گواهی دارید: کلید خصوصی و هرگونه از گواهی های میان رده‌ در فرمت PEM.

در صورتی که گواهی SSL ندارید و سرور شما در اینترنت است میتوانید از Lets Encrypt برای دریافت گواهی های قابل تمدید SSL استفاده کنید این گواهی ها پس از ۹۰ روز منقضی شده ولی به صورت اتوماتیک تمدید می شوند.

در صورت نیاز به راهنمایی می توانید به مطلب مربوط به نحوه استفاده از Lets Encrypt مراجعه کنید.


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید