اینتل سهم از دست رفته خود در بازار PC و نوت بوک را از AMD پس گرفت

اینتل سهم از دست رفته خود در بازار PC و نوت بوک را از AMD پس گرفت
تاریخ انتشار: 3 سال پیش تعداد بازدید: 1149 دسته بندی: عمومی

بر اساس آمار منتشر شده در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۰ درباره سهم فروش در بازار پردازنده ها، شرکت اینتل موفق شد پس از ۳ سال جایگاه قبلی خود را که در اختیار AMD بود پس بگیرد.


اینتل علاوه بر باز گرفتن جایگاه قبلی خود در بازار پردازنده های دسکتاپی توانست جلوی کم شدن بیشتر سهم خود در بازار پردازنده های نوت بوکی را نیز بگیرد. همچنین شرکت AMD بخشی از سهم فروش خود در بازار کلی معماری x86 را از دست داد اما در نهایت سود بسیار خوبی را کسب کرد. شرکت AMD در حال حاضر توانسته سهم فروش خود در بازار پردازنده های سروری را روز به روز و به طور پیوسته افزایش دهد.


البته نکته اصلی اینجاست که در ۳ ماهه آخر سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا فروش در بازار PC بسیار افزایش پیدا کرد به طوری که در یک دهه اخیر بی سابقه بوده است. البته که شرکت اینتل رشد بیشتری نسبت به AMD در این ۳ ماهه داشته ولی کاهش رشد AMD به معنای شیب نزولی رشد این شرکت نیست. گفتنی است AMD درآمد حاصل از فروش پردازنده هایش در سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.


در ادامه ی فروش خوب پردازنده های AMD، این شرکت با مشکل محدودیت انبار مواجه شد و بسیاری از خریداران با قفسه های خالی AMD مواجه شدند. گفتنی است AMD تا نیمه سال ۲۰۲۱ که ظرفیت مازادی را به بازار اضافه کند با همین روند ادامه خواهد داد. در همین حین که بازار AMD با کمبود پردازنده مواجه بود اغلب فروشگاهها پردازنده های اینتل را به راحتی تامین و حتی با تخفیف عرضه می کردند که این مورد توانست فروش شرکت اینتل را به مراتب افزایش دهد.

 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید