ترس‌ها و حقایق درباره آینده شغلی با هوش مصنوعی

ترس‌ها و حقایق درباره آینده شغلی با هوش مصنوعی
تاریخ انتشار: 2 ماه پیش تعداد بازدید: 153 دسته بندی: عمومی

با آموزش هوش مصنوعی و پذیرش فناوری جدید، تاثیر هوش مصنوعی را بر امنیت شغلی فناوری و استراتژی‌های فناوران برای اثبات آینده شغلی خود بیاموزید. «آیا هوش مصنوعی شغل من را خواهد گرفت؟» هیچ شکی در مورد آن وجود ندارد که هوش مصنوعی بر شغل شما تاثیر می‌گذارد. سپس این سوال این است که چگونه می‌توان با این تغییرات مواجه شد.


در این مطلب  از 1200 کارشناس و مدیر نظرسنجی شده است تا افکار آنها را در مورد چشم انداز هوش مصنوعی و تاثیر آن بر حرفه آنها درک کنیم. در ادامه یافته‌های خود از این نظرسنجی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.


تاثیر هوش مصنوعی بر کاهش و ایجاد شغل

سازمان‌ها در حال حاضر از قبول هوش مصنوعی سود می‌برند؛ افزایش بهره‌وری، بهبود خدمات مشتری و کاهش کارهای تکراری را می‌توان اشاره کرد.
بسیاری از تکنسین‌ها نیز به تنهایی از ابزارهای هوش مصنوعی برای بهبود کارایی و کاهش خطای انسانی استفاده می‌کنند. در واقع، 69 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات معتقدند هوش مصنوعی کارشان را آسان‌تر می‌کند.
همچنین تقاضا برای مشاغل جدید مانند مهندسی پرسش (prompt engineers) را افزایش می‌دهد ولی نباید فراموش کنیم که هوش مصنوعی یک شمشیر دو لبه است.

تکنسین‌ها نگران هستند که هوش مصنوعی مشاغل آنها را بگیرد

همانطور که هوش مصنوعی زندگی را آسان‌تر می‌کند، تکنسین‌ها نگران هستند که جایگزین آنها شود. 69 درصد فکر می‌کنند که حداقل تا حدودی در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی هستند و تقریبا از هر چهار متخصص فناوری اطلاعات، سه نفر نگران هستند که مهارت‌هایی که در نقش روزانه‌شان استفاده می‌کنند، به‌سرعت به دلیل ابزارهای هوش مصنوعی منسوخ شود.
در حالی که بسیاری از تکنسین‌ها از امکانات هوش مصنوعی هیجان‌زده هستند، آنها نیز احساس خطر می‌کنند.

مدیران قصد دارند نقش‌ها را به دلیل هوش مصنوعی برون سپاری یا حذف کنند

نگرانی‌های امنیت شغلی متخصصان فناوری بی اساس نیست. 35 درصد از مدیران بر این باورند که سازمان‌های آنها در حال سرمایه گذاری بر روی ابزارها و فناوری هوش مصنوعی برای حذف موقعیت‌های غیر ضروری هستند.
میانگین تعداد موقعیت‌هایی که فکر می‌کنند می‌توانند با هوش مصنوعی جایگزین شوند؟ 14 درصد علاوه بر این، 91٪ از مدیران حداقل تا حدودی به احتمال زیاد استعدادها را جایگزین یا برون سپاری می‌کنند تا با موفقیت ابتکارات هوش مصنوعی را به کار گیرند.
برای استفاده موثر از هوش مصنوعی، رهبران باید فراتر از حذف نقش و برون سپاری به ارتقاء مهارت و بازآموزی نگاه کنند.

سرور مجازی یک ماشین مجازی کامل است که می‌توانید سیستم عامل دلخواه خود را سفارش دهید.
خرید سرور مجازی در پنج موقعیت جغرافیایی ایران، ترکیه، هلند، آلمان و آمریکا با قابلیت تحویل آنی در پارسدو فراهم است.


تکنسین‌ها: پذیرش و پیشرفت فناوری با مهارت‌های هوش مصنوعی

اگر نگران امنیت شغلی خود هستید، می‌دانید که این نگرانی‌ها از بین نمی‌روند. اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مرتبط بمانید و امیدواریم در حرفه خود احساس اطمینان بیشتری کنید.


با ظهور هوش مصنوعی شروع به یادگیری مهارت‌های فناوری مورد تقاضا کنید

45  درصد از توسعه دهندگان نرم افزار نگرانی، اضطراب و ترس در مورد اینکه آیا می‌توانند با مجموعه مهارت‌های فنی فعلی خود در این دوره موفق شوند یا خیر، گزارش می‌دهند. برای بسیاری از تکنسین‌ها، راه‌حل این امر ارتقای مهارت و یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی است. در واقع، 96 درصد از متخصصان فناوری اطلاعات می‌گویند به روز ماندن با مهارت‌های هوش مصنوعی بهترین راه برای تضمین امنیت شغلی آنها در بازار رقابتی است.
شروع به یادگیری مهارت‌های هوش مصنوعی کنید. ساخت اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی بدون در نظر گرفتن نقش خود، مبنای هوش مصنوعی و ML را درک کنید. با ابزارهایی مانند ChatGPT و Claude تمرین عملی به دست آورید.
هرچه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی سازمان خود استفاده کنید، از آنها برای افزایش ارزش استفاده نموده و خود را به عنوان بخشی ضروری از تیم نشان دهید. مطمئن نیستید از کجا شروع کنید؟ مهارت های مورد نیاز برای استفاده از هوش مصنوعی و مهارت های فنی را که برای مرتبط ماندن نیاز دارید بیاموزید.

مهارت‌های موجود را تقویت کنید

هوش مصنوعی می‌تواند وظایف را اتوماسیون، فرآیندها را ساده نموده و حتی کد بنویسد. اما کامل نیست سازمان‌ها برای استفاده موثر از ابزارهای هوش مصنوعی به افرادی با مهارت‌های نرم نیاز دارند. مهارت‌های نرم مانند ارتباط، تفکر انتقادی و همدلی را تقویت کنید. مهارت‌های استراتژی و تصمیم گیری خود را تقویت کنید. مهارت‌ها و مشاغلی را که هوش مصنوعی نمی‌تواند جایگزین کند را درک کنید.


تقویت رهبری در عصر هوش مصنوعی فناوری های نوظهور

همانطور که ابزارها و فناوری هوش مصنوعی را در سازمان خود پیاده سازی می‌کنید، مهم است که استراتژی بلندمدت و دیدگاه‌های تیم خود را در مورد سرمایه گذاری‌های هوش مصنوعی درک کنید.


ابتکارات آموزشی و تمرین هوش مصنوعی را تشویق کنید

هم مدیران و هم متخصصان فناوری اطلاعات بر این باورند که سرمایه‌گذاری بر روی استعداد، آموزش و ایجاد فرهنگ مناسب مهم‌ترین گام‌هایی است که یک سازمان باید برای آماده شدن برای فناوری هوش مصنوعی در حال ظهور بردارد.

برای آینده نزدیک روی آموزش و ارتقای مهارت‌های هوش مصنوعی سرمایه گذاری کنید

سرعت برای پذیرش هوش مصنوعی و حفظ مزیت رقابتی بسیار مهم است. احتمالا به همین دلیل است که اکثریت رهبران قصد دارند استعدادها را برای اجرای فناوری هوش مصنوعی برون سپاری کنند. این سریعتر از استخدام استعدادهای جدید یا ارتقای مهارت کارکنان فعلی است.
اما اگر می‌خواهید یک استراتژی هوش مصنوعی پایدار برای کسب و کار خود بسازید، برون سپاری همیشه بهترین راهکار نیست. هیچ تضمینی وجود ندارد که استعداد مورد نیاز خود را در بازار پیدا کنید. در عوض، استعدادهای موجود را در مهارت‌های هوش مصنوعی و ML که نیاز دارید، رشد دهید. شما مهارت‌های داخلی را تقویت می‌کنید، به کارکنان نشان می‌دهید که روی رشد و توسعه آنها سرمایه گذاری کرده‌اید و ترس از امنیت شغلی را کاهش می‌دهید.
اگر قصد دارید نقش های خاصی را به دلیل هوش مصنوعی حذف کنید، به این فکر کنید که چگونه می‌توان، آن افراد را برای نقش‌های جدید استفاده کرد.

جلوگیری از تاثیر منفی هوش مصنوعی بر اشتغال

حتی اگر آن را با صدای بلند نگویند، ممکن است تکنسین‌ها در مورد شغل خود با ظهور هوش مصنوعی نگران باشند. به نگرانی‌های آنها گوش داده و منابعی را که برای استفاده موثر از ابزارهای هوش مصنوعی نیاز دارند در اختیارشان قرار دهید. این شامل زمان برای یادگیری مهارت‌های هوش مصنوعی در محل کار و یک استراتژی واضح برای پذیرش هوش مصنوعی و نحوه تطبیق آنها با آن است.


آینده کار با هوش مصنوعی در محل کار

به عنوان یک فناوری نوظهور، هوش مصنوعی خطرات و مزایایی را به همراه دارد، به خصوص وقتی صحبت از شغل و امنیت شغلی باشد. اما یادگیری نحوه استفاده از هوش مصنوعی کلید دیدار با آینده کاری خواهد بود.
 


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید