SSL چیست؟

امنیت اس اس ال
SSL چیست؟
تاریخ انتشار: 1 سال پیش تعداد بازدید: 640 دسته بندی: دامنه

با افزایش فعالیت‌های آنلاین، تهدیدات در خصوص داده‌های مهمی که به اشتراک می‌گذارید نیز چندین برابر بیشتر شده است.


این تهدیدات و مخاطرات پیامدهای شدیدی دارد که از مواردی چون تراکنش‌های مالی تقلبی، سرقت هویت آنلاین و غیره می تواند آغاز شده باشد. علاوه بر این، با افزایش استفاده از فناوری، حملات سایبری نیز پیچیده‌تر و چالش‌برانگیزتر شده‌اند.

بدون شک، آگاهی از امنیت داده در میان کاربران اینترنت چند برابر شده است. اگر صاحب وب‌سایت یا وبلاگ‌نویس هستید، این مسئولیت اصلی شماست که از داده‌های حساس و حریم خصوصی کاربران خود در برابر مجرمان سایبری محافظت کنید. در اینجا گواهی SSL موثرترین و حیاتی ترین نقش را در تقویت امنیت وب سایت شما ایفا می کند. بنابراین، اجازه دهید ابتدا سعی کنیم اصول اولیه SSL را بررسی کنیم.

SSL چیست؟

لایه سوکت امن (SSL) یک پروتکل امنیتی است که برای داده های در حال انتقال در اینترنت رمزگذاری می کند و سرور وب را احراز هویت می کند. هنگامی که شما هر گونه اطلاعات حساس را ارسال می کنید، SSL داده های شما را رمزگذاری می کند تا مطمئن شود که کاملاً محافظت شده و ایمن است و فقط توسط گیرنده مورد نظر قابل درک است. گواهی SSL یک گواهی دیجیتالی است که توسط مقامات صدور گواهی برای وب سایت ها صادر می شود و تضمین می کند که تمام اطلاعات مبادله شده بین مرورگر وب کاربر و وب سرور رمزگذاری شده است. بنابراین گواهی SSL از داده‌های شما در برابر تلاش‌های مخرب برای سرقت یا خراب کردن آن‌ها مانند استراق سمع، حملات  Man-in-the-Middle محافظت می‌کند.

پس از نصب گواهی SSL، پروتکل وب سایت از HTTP  به HTTPS ایمن تغییر می کند. علاوه بر این، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می شود، یک نماد بصری اعتماد، یک قفل به آدرس وب سایت شما اضافه می شود. این به بازدیدکنندگان اطمینان می دهد که با یک اتصال امن ارتباط برقرار می کنند. گواهی SSL به تجربه کاربری وب سایت می افزاید و به بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتور جستجوی Google کمک می کند. همچنین صحت وب سایت را تأیید می کند. اما چگونه می توانید تمام این اطلاعات را بررسی کنید؟

چگونه می توانیم به اطلاعات یک گواهینامه SSL دست یابید؟

می توانید با کلیک بر روی قفل کنار URL  وب سایت در نوار آدرس، اطلاعات گواهی SSL را بررسی کنید که شامل اطلاعاتی در مورد هویت وب سایت است.  در زیر محتویات ضروری گواهی SSL آمده است:

  • «نام دامنه» که گواهی برای آن صادر شده است
  • سازمان، شخص یا دستگاهی که برای آن صادر شده است
  • نام مرجع صدور گواهینامه صادر کننده آن
  • امضای دیجیتال CA صادرکننده
  • زیر دامنه های مرتبط با آن
  • تاریخ صدور گواهی
  • تاریخ انقضای گواهینامه

مرورگر وب با سرور وب ارتباط برقرار می کند و از این فایل داده برای تأیید هویت وب سایت و وضعیت گواهی SSL استفاده می کند.

 سفارش و خرید SSL مناسب دامنه های ملی و جهانی


اشتراک گذاری مقاله :

نظرتون برامون مهمه شما اولین نظر رو بنویسید