۶ دلیل مهم استفاده از وردپرس

در این مقاله مهم ترین دلایل چرایی استفاده از وردپرس را به اشتراک می گذاریم. ما همچنین انواع مختلف وب سایت هایی را که می توانید با وردپرس ایجاد کنید و همچنین سایت های محبوبی که از وردپرس استفاده می کنند را به نمایش خواهیم گذاشت.


یکی از رایج ترین تصورات اشتباه در مورد وردپرس این است که این پلتفرم تنها یک پلت فرم وبلاگ نویسی است.  در صورتی که وردپرس استفاده های بسیار بیشتری دارد. زمانی وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی شروع به کار کرد اما رفته رفته به یک سازنده وب سایت قدرتمند و یک سیستم مدیریت محتوای قوی (CMS) تبدیل شد.
بهترین نکته در مورد وردپرس این است که استفاده از آن بسیار آسان است. همچنین این پلتفرم به اندازه کافی انعطاف پذیر است تا انواع مختلف وب سایت ها را ایجاد کند . این دلایل از مهمترین علل افزایش محبوبیت وردپرس است. بر اساس نظر سنجی های انجام شده در حال حاضر ۴۳ درصد از وبسایتهای موجود در اینترنت توسط وردپرس تولید شده اند. به دلیل ویژگی های قوی، بسیاری از برندهای برتر از قدرت وردپرس برای وب سایت های خود بهره گرفته اند، مانند: مجله تایم، فیس بوک، نیویورکر، سونی، دیزنی، تارگت، نیویورک تایمز و بسیاری دیگر که از این پلتفرم استفاده می کنند.

در هاست وردپرس پارسدو گلچینی از بهترین و مدرن ترین صنعت میزبانی وب دنیا کنار هم آمده است تا سرعت وردپرس و یا فروشگاه ووکامرس به بالاترین سرعت و کارايي ممکن برسانند.
هاست وردپرس
آیا میدانید هاست وردپرس پارسدو بهترین سرعت و کیفیت را برای سایت شما فراهم می کند؟

 

۱- وردپرس رایگان است

وردپرس یک نرم افزار رایگان است. این بدان معنی است که شما می توانید مطابق با نیازهای خود آن را دانلود، نصب، استفاده و تغییر دهید.  همچنین می توانید از آن برای ایجاد هر نوع وب سایتی نیز استفاده کنید. 
اگرچه که خود نرم افزار وردپرس رایگان است، اما برای نصب آن به دامنه و هاست نیاز خواهید داشت. طریقه نصب وردپرس بسیار ساده است و می توانید از راهنمای آنلاین نصب وردپرس استفاده کنید.

 

۲- کار با وردپرس بسیار ساده است

با اینکه وردپرس انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم است، اما استفاده از آن برای مبتدیان بسیار آسان است. وردپرس را  با یک داشبورد ساده که دارای گزینه های مختلف منو در نوار کناری است می بینید.  شما به راحتی می توانید پست ها و صفحات مورد نظرتان را ایجاد کنید، طراحی وب سایت خود را سفارشی کنید و یا منوهای مختلف و موارد دیگر را اضافه کنید.

وردپرس نگهداری از وب سایت را بدون هیچ مشکل فنی برای مبتدیان ممکن می کند. در ابتدای کار مراحل به روز رسانی وجود دارد.  وردپرس به طور منظم به روز رسانی های اصلی را منتشر می کند که می توانید با یک کلیک ساده آن را نصب کنید.  همین امر در مورد پلاگین ها و تم های وردپرس که به روز رسانی های خود را منتشر می کنند نیز صدق می کن

برای پشتیبان گیری، افزونه های پشتیبان گیری وردپرس بسیار خوبی وجود دارد (بسیاری از آنها رایگان هستند). آنها به شما این امکان را می دهند که پشتیبان گیری خودکار را تنظیم کنید و آنها را در یک مکان راه دور مانند Google Drive یا Dropbox ذخیره کنید.

در نهایت به مبحث امنیت می رسیم. با برخی از بهترین روش‌های امنیتی وردپرس، می‌توانید وب‌سایت خود را بسیار امن کنید. (در ادامه در این مورد بیشتر توضیح خواهیم داد).

به عنوان یک مبتدی، ممکن است در ابتدا مباحث مطرح شده کمی سخت به نظر بیایند.  با این حال، می توانیم به طور حتم اعلام کنیم که پس از مطالعه چند مطلب آموزشی به سادگی با نحوه استفاده از وردپرس آشنا خواهید شد. گفتنی است بسیاری از مبتدیان پس از مدتی کوتاه میتوانند به کاربران پیشرفته ی وردپرس تبدیل شوند که نه تنها وب سایت خود بلکه وب سایتهای دیگران را نیز طراحی و پشتیبانی کنند.

۳- وردپرس کاملا قابل شخصی سازی است

بیشتر مواقع افرادی که از وردپرس استفاده می کنند نه طراح وب هستند و نه برنامه نویس.  در واقع، اکثر افراد بدون هیچ دانش قبلی از طراحی وب سایت شروع به استفاده از وردپرس می کنند. برای افراد باهوش غیر فن آوری، وردپرس راه حل عالی است زیرا هزاران قالب و تم رایگان وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.  یک تم وردپرس عالی تقریباً برای هر نوع وب سایتی وجود دارد.  شخصی سازی تم های وردپرس آسان است زیرا بسیاری از آنها با پنل گزینه های خاص خود ارائه می شوند که به شما امکان می دهد رنگ ها را تغییر دهید، لوگوی خود را آپلود کنید، پس زمینه را تغییر دهید، اسلایدرهای زیبا ایجاد کنید، و تقریبا آن را بدون نوشتن هیچ کدی مطابق با نیازهای خود سفارشی کنید. 

همچنین می توانید با استفاده از افزونه ها، قابلیت های سفارشی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید. افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت شما هستند که می توانید از آنها برای اضافه کردن ویژگی های پیشرفته مانند تجزیه و تحلیل، فرم های تماس، بخش عضویت و موارد دیگر استفاده کنید.  همانند تم ها می توانید آموزش های بسیاری درباره نحوه استفاده از پلاگین ها پیدا کنید. جدا از افزودن قابلیت های اضافی، برخی از افزونه های وردپرس می توانند وب سایت شما را به یک پلت فرم کاملا جدید تبدیل کنند.

انتخاب از بین هزاران افزونه می تواند بسیار دشوار باشد، اما برخی از افزونه های ضروری وردپرس وجود دارد که ما برای هر وب سایتی توصیه می کنیم:

  • افزونه فرم تماس تا بازدیدکنندگان شما بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند
  •  افزونه تجزیه و تحلیل برای اینکه بتوانید تعداد بازدیدکنندگان خود را ببینید
  •  افزونه بهینه سازی موتور جستجو برای اینکه بتوانید ترافیک بیشتری از گوگل دریافت کنید

سپس بسته به نوع وب سایتی که ایجاد می کنید، باید افزونه های کاربردی بیشتری را انتخاب کنید.

۴- وردپرس پلتفرمی انطباق پذیر با سئو

بهترین وب سایت در جهان هم اگر ترافیک یا بازدید کننده ای نداشته باشد، موفق نخواهد بود.  خوشبختانه، وردپرس با در نظر گرفتن ترافیک موتورهای جستجو ساخته شده است.  وردپرس با استفاده از کدهای با کیفیت بالا نوشته شده است. این بدان معناست که گوگل و سایر موتورهای جستجو وردپرس را دوست دارند. درست به همین دلیل است که سایت های وردپرس در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به سایرین کسب می کنند.  برای بهینه سازی سایتتان و دریافت ترافیک بیشتر، توصیه می کنیم از افزونه های سئو وردپرس استفاده کنید.

۵- وردپرس دارای امنیت بالایی است

وردپرس با در نظر گرفتن امنیت توسعه یافته است و یک پلت فرم بسیار ایمن و مطمئن برای راه اندازی وب سایت است.  با این حال، هنوز هم می توانید کارهای زیادی انجام دهید تا وب سایت خود را از هکرها، بدافزارها و سایر خطرات ایمن تر کنید.

۶- وردپرس یک پلتفرم ماندگار


هر کدام از سازندگان وب سایت می آیند و می روند. حتی بزرگترین آنها ممکن است روزی دیگر در دسترس نباشند. از سوی دیگر، نرم‌افزارهای متن‌باز به احتمال زیاد برای مدت طولانی در دسترس هستند چون که به عنوان نرم افزار منبع باز، تنها توسط یک شخص یا شرکت نگهداری نمی شود.  حتی اگر وردپرس ناپدید شود، هر کسی می تواند به سادگی کد آن را فورک کرده و در عرض چند دقیقه با نام دیگری آن را راه اندازی کند.

یکی از حقایق کمتر شناخته شده در مورد وردپرس این است که مدیر عامل ندارد.  نام وردپرس توسط بنیاد وردپرس محافظت می شود، که یک سازمان غیرانتفاعی است که تضمین می کند وردپرس به رشد خود ادامه می دهد.

جامعه ای قوی متشکل از هزاران کاربر، توسعه دهندگان و کسب و کارهای کوچک و بزرگ پشت وردپرس وجود دارند.  به عنوان یک جامعه، همه آنها تلاش می کنند که وردپرس برای مدت طولانی و کاربردی وجود داشته باشد.

چه نوع وب سایت هایی را می توانید با وردپرس ایجاد کنید؟

وردپرس را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد، از وب سایت های ساده گرفته تا بازارهای تجارت الکترونیک و هر چیزی در این بین.  موارد زیر تنها چند نمونه از انواع مختلف وب سایت هایی است که می توانید با وردپرس ایجاد کنید:

  • ساخت یک بلاگ
  • ساخت یک وبسایت تجاری
  • راه اندازی یک فروشگاه آنلاین
  • ساخت یک وبسایت عضو گیری
  • ساخت وبسایتی برای فروش دوره های آنلاین

امیدواریم این مقاله مورد قبول شما واقع شده باشد و توانسته باشد برخی از سوالات شما درباره وردپرس را پاسخ دهد. از همراهی شما متشکریم