نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

در این مطلب می‌خواهیم روش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین را توضیح دهیم.

 


برای نصب وردپرس ابتدا باید آن را از سایت اصلی وردپرس دانلود کنید. (روی عبارت وردپرس کلیک کنید.) و اگر تمایل دارید وردپرس فارسی نصب کنید اینجا کلیک کنید. پس از دانلود وردپرس آن را از حالت فشرده خارج کنید. و پوشه وردپرس را باز کنید فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام دهید. و در آخر همه فایل‌ها را انتخاب کنید و یک فایل فشرده wordpress.zip بسازید.

 

فشرده کردن

در گام بعد به پنل دایرکت ادمین خود ورود کنید و قسمت مدیریت فایل‌ها را انتخاب می‌کنید و سپس وارد پوشه public_html می‌شوید. برای اینکه مشکلی پیش نیاید فایل‌های پیش فرض را انتخاب کرده و پاک می‌کنیم. 

حذف فایل

در گام بعد upload files to current directory را انتخاب می‌کنیم. در پنجره‌ای که باز می‌شود با زدن Choose file فایل فشرده wordpress.zip را که ایجاد کرده بودیم، انتخاب می‌کنیم و دگمه upload files را می‌زنیم. پس از آپلود فایل گزینه Extract را میزنیم.  صفحه‌ای باز خواهد شد باز هم Extract بزنید و پس از پایان کار به public_html بازگردید می‌بینید که فایل‌های شما از حالت فشرده خارج شده‌اند.

از حالت فشرده خارج کردن

با انتخاب گزینه Home به صفحه اصلی می‌رویم مدیریت دیتابیس را انتخاب می‌کنیم. و از سمت چپ گزینه Create new database را انتخاب می‌کنیم. 

پایگاه داده

اطلاعاتی که پس از ساخت پایگاه داده به ما می‌دهد را ذخیره می‌کنیم. باید این اطلاعات را در فایل wp-config.php  وارد کنیم. 

در هاست وردپرس پارسدو گلچینی از بهترین و مدرن ترین صنعت میزبانی وب دنیا کنار هم آمده است تا سرعت وردپرس و یا فروشگاه ووکامرس به بالاترین سرعت و کارايي ممکن برسانند.

پایگاه‌ داده

وارد public_html می‌شویم، فایل wp-config.php را پیدا کرده و گزینه Edit که در مقابل آن وجود دارد را می‌زنیم.

کانفیگ

سپس اطلاعات دیتابیس را در خطوط مشخصی که در تصویر زیر آمده است وارد می‌کنیم و save as  را می‌زنیم.

کانفیگ

حالا کارهای قسمت هاست تمام شده است اگر dns  دامنه و هاست یک مقدار باشد یا به اصطلاح دامنه به هاست متصل باشد با زدن آدرس دامنه در مرورگر باید صفحه‌ای مانند صفحه زیر را مشاهده کنید.

نصب وردپرس

اطلاعات هر بخش را مطابق اطلاعات شخصی خود پر کنید و رمز عبور امن انتخاب کرده و در جایی ذخیره کنید. چون این رمز عبور مدیریت وردپرس شما می‌باشد. توجه کنید اگر تیک نمایش به موتورهای جستجو را بزنید. اطلاعات سایت شما در هیچ موتور جستجویی قرار نمی‌گیرد پس مراقب باشید این تیک را نزنید. پس از کلیک به روی راه‌اندازی وردپرس، وردپرس نصب می‌شود و پیام زیر را دریافت می‌کنید.

وردپرس

در پایان اگر بخواهید سایت خود را مشاهده کنید باید آدرس دامنه خود را در مرورگر وارد کنید و اگر تمایل داشته باشید به مدیریت وردپرس خود بروید و پیشخوان وردپرس را مشاهده کنید باید به آخر آدرس دامنه خود wp-login.php را اضافه کنید:

http://yourdomain/wp-login.php

مدیریت وردپرس

تصویر پیشخوان وردپرس:

پیشخوان

تصویر وردپرس نصب شده روی وب‌سایت:

سایت وردپرس